abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137439353
Leuk discussiepuntje, gisteren hadden we een praktijkvoorbeeld.
Op school bij onze zoon was het 2 jaarlijkse Open Podium, in de avonduren treden alle groepen op voor de ouders. Een aantal weken is er een optreden ingestudeerd en dat laten ze dan 's avonds zien.
Nu had een team van onze sportclub gisteravond een (officiele KNVB) voetbalwedstrijd. Drie kinderen (een team speelt met 7, het team heeft 8 spelers) uit dit team zitten op onze school en hadden dus een dubbele agenda. (de kinderen waren gewoon op de schoolvoorstelling, het team werd aangevuld door kinderen uit een ander team).

Het team was niet het team van mijn zoon, maar ik ging wel nadenken over het volgende:
Waar zouden wij voor gekozen hebben. school of sport?

Als het een belangrijke wedstrijd was (team draait bovenin de competitie mee) denk ik toch dat we hem hadden laten voetballen.
Andere ouders vinden weer dat school voor alles gaat.

Hoe staan andere ouders hierin?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_137439378
Sport
pi_137439496
Sport
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:48:34 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137439782
Open Podium. Voetbalwedstrijden zijn meestal elke week (bij mijn sport toen wel in ieder geval), dus dan is een wedstrijd missen niet zo'n ramp.

Hangt er overigens ook wat vanaf wat het kind leuk vindt. Als dat open podium het kind uberhaupt al gestolen kan worden, dan heeft het ook weinig zin daar naar toe te gaan.

Overigens mag ik hopen dat dit soort dingen wel beter gepland kunnen worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:51:06 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137439822
School.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:59:57 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137439983
Ik zou het een beetje van het kind af laten hangen, maar neig eigenlijk wel naar school. Dat is een unieker gebeuren waar ze in de klas wekenlang samen naar toe werken. Dan de uiteindelijke uitvoering niet mee maken lijkt me voor een kind echt niet leuk.
pi_137440392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:48 schreef twiFight het volgende:

Overigens mag ik hopen dat dit soort dingen wel beter gepland kunnen worden.
Daar valt weinig aan te sturen, een sportbond kan geen rekening houden met schooldingen, een school niet met diverse clubjes waar de leerlingen op zitten

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het een beetje van het kind af laten hangen, maar neig eigenlijk wel naar school. Dat is een unieker gebeuren waar ze in de klas wekenlang samen naar toe werken. Dan de uiteindelijke uitvoering niet mee maken lijkt me voor een kind echt niet leuk.
Ik zou ook het belang van de wedstrijd mee laten wegen.
Het team waar het gisteren om ging speelt in de middenmoot en dan is het gewoon een wedstrijd en is het makkelijk om de schoolkeuze te maken.
Als een team bovenin meedraait en een eventueel kampioenschap kan verspelen waar ze een heel seizoen voor knokken ligt het weer anders.

Zoon hier zou overigens sowieso voor de wedstrijd kiezen, dat hele podium kan hem gestolen worden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:49:56 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137441115
Een kampioenswedstrijd zou ik er idd ook niet voor laten schieten en als zoon liever voetbalt dan zou ik dat ook mee laten wegen. :Y
  vrijdag 7 maart 2014 @ 05:36:04 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137473475
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:20 schreef easy-going het volgende:

[..]

Daar valt weinig aan te sturen, een sportbond kan geen rekening houden met schooldingen, een school niet met diverse clubjes waar de leerlingen op zitten
Uiteraard, maar ik bedoel ook de planning aan de kant van de ouders. De OP komt wat op mij over alsof er eerst wekenlang geoefend werd op het podium en toen pas bleek dat de voorstelling op de dag van een wedstrijd was. Laat ik het zo zeggen: eerst je kind weken lang laten oefenen en dan op het einde het open podium af moeten zeggen omdat er een voetbalwedstrijd blijkt te zijn is in ieder geval niet zo slim.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137474150
Ik neig ook naar school. Maar boven alles zou de wens van het kind in kwestie zwaar mee wegen.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:43:36 #11
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137476498
School. Vooral omdat de klas er weken mee bezig is geweest. Lijkt me dodelijk voor de motivatie als het kind dan al weet dat het niet gaat meedoen.

Maar inderdaad wellicht ook met een uitzondering voor een kampioenswedstrijd, oid. Maar in het scenario wat je schetst, zeker omdat er vervangers uit een ander team waren: school.
pi_137476779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 05:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik bedoel ook de planning aan de kant van de ouders. De OP komt wat op mij over alsof er eerst wekenlang geoefend werd op het podium en toen pas bleek dat de voorstelling op de dag van een wedstrijd was. Laat ik het zo zeggen: eerst je kind weken lang laten oefenen en dan op het einde het open podium af moeten zeggen omdat er een voetbalwedstrijd blijkt te zijn is in ieder geval niet zo slim.
De wedstrijd in dit geval was ingelast, was een kleine week vantevoren pas bekend :)
(Was een eerder afgelaste wedstrijd)

Maar dit specifieke geval heeft me doen nadenken over de vraag of een schoolactiviteit in de avonduren voorrang heeft op een sportactiviteit in de avonduren.

Kan een school dit verplichten?

Al vind ik het altijd wel speciale leuke avondjes hoor, 's avonds naar school, zijn toch wel dingen die altijd bijblijven denk ik.
pi_137476863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
School. Vooral omdat de klas er weken mee bezig is geweest. Lijkt me dodelijk voor de motivatie als het kind dan al weet dat het niet gaat meedoen.

Maar inderdaad wellicht ook met een uitzondering voor een kampioenswedstrijd, oid. Maar in het scenario wat je schetst, zeker omdat er vervangers uit een ander team waren: school.
En als er geen vervangers zijn?

Of het hoeft niet perse sport te zijn, maar kan ook als het kind ballet/muziek/toneel Iers heeft en de schooluitvoering tegelijk is met ballet/muziek/toneel...
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:31:16 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_137477901
Daar zat ik nog over te denken: zoals iemand anders al schrijft, is die ene ballet/muziek/toneeluitvoering per jaar voor mij weer wat anders dan die wekelijkse sportwedstrijd. En in dat geval wordt het ook een beetje 'wie 't eerst komt...', denk ik. Onze balletvoorstellingen zijn minstens 6 maanden vantevoren bekend, en school heeft nog wel eens de neiging anderhalve week vantevoren een datum door te geven :(

En binnen die ballet/muziek/toneeluitvoering zijn er inderdaad meestal geen vervangers. Ik denk dat ik als check zou gebruiken 'wat zou ik doen als ze ziek waren?' Ik heb ze inderdaad wel met koorts op 't podium gehad voor die jaarlijkse voorstelling. Maar jongste is vorige week lekker thuis gebleven van z'n basketbalwedstrijd, terwijl we tijdens de huidige griepepidemie kunnen verwachten dat ze dus hebben verloren omdat er niet genoeg kinderen waren.

Nou ja, veel factoren en geen simpel antwoord, dus :)
pi_137483388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
ik sluit me bij BE aan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137486126
School.
pi_137512181
Kind zelf laten kiezen?
  Licht Ontvlambaar zondag 9 maart 2014 @ 10:14:25 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_137537775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef Gaoxing het volgende:
Daar zat ik nog over te denken: zoals iemand anders al schrijft, is die ene ballet/muziek/toneeluitvoering per jaar voor mij weer wat anders dan die wekelijkse sportwedstrijd. En in dat geval wordt het ook een beetje 'wie 't eerst komt...', denk ik. Onze balletvoorstellingen zijn minstens 6 maanden vantevoren bekend, en school heeft nog wel eens de neiging anderhalve week vantevoren een datum door te geven :(

En binnen die ballet/muziek/toneeluitvoering zijn er inderdaad meestal geen vervangers. Ik denk dat ik als check zou gebruiken 'wat zou ik doen als ze ziek waren?' Ik heb ze inderdaad wel met koorts op 't podium gehad voor die jaarlijkse voorstelling. Maar jongste is vorige week lekker thuis gebleven van z'n basketbalwedstrijd, terwijl we tijdens de huidige griepepidemie kunnen verwachten dat ze dus hebben verloren omdat er niet genoeg kinderen waren.

Nou ja, veel factoren en geen simpel antwoord, dus :)
je beschrijft precies mijn gedachte :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 10 maart 2014 @ 11:10:37 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_137575476
Een en ander is afhankelijk van hoe het geregeld is, OF je überhaupt school mag laten schieten. Ik heb rond kerst contact gehad hierover vanwege het plannen van een kerstdiner en kerstdienst in de middag/avond, waarop het duidelijk is dat er natuurlijk ook andere dingen gepland zijn. Op het moment dat de school deze uren meerekent in de urenberekening (dan moet het ook in de schoolgids staan), zul je de uren moeten volgen. In ons geval was dat niet en heb ik ook laten weten dat ik liever zag dat dit soort zaken gewoon onder schooltijd plaats zouden vinden. Het "maar dan kunnen de ouders misschien niet", vind ik echt ondergeschikt aan het feit of kinderen wel of niet iets moeten missen (zeker als het gaat om een kerstsameneten voor de kinderen). Als je zo'n dag een jaar van te voren al bekend maakt, kunnen ouders gewoon vrij proberen te regelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')