Daar valt weinig aan te sturen, een sportbond kan geen rekening houden met schooldingen, een school niet met diverse clubjes waar de leerlingen op zittenquote:Op donderdag 6 maart 2014 09:48 schreef twiFight het volgende:
Overigens mag ik hopen dat dit soort dingen wel beter gepland kunnen worden.
Ik zou ook het belang van de wedstrijd mee laten wegen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het een beetje van het kind af laten hangen, maar neig eigenlijk wel naar school. Dat is een unieker gebeuren waar ze in de klas wekenlang samen naar toe werken. Dan de uiteindelijke uitvoering niet mee maken lijkt me voor een kind echt niet leuk.
Uiteraard, maar ik bedoel ook de planning aan de kant van de ouders. De OP komt wat op mij over alsof er eerst wekenlang geoefend werd op het podium en toen pas bleek dat de voorstelling op de dag van een wedstrijd was. Laat ik het zo zeggen: eerst je kind weken lang laten oefenen en dan op het einde het open podium af moeten zeggen omdat er een voetbalwedstrijd blijkt te zijn is in ieder geval niet zo slim.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:20 schreef easy-going het volgende:
[..]
Daar valt weinig aan te sturen, een sportbond kan geen rekening houden met schooldingen, een school niet met diverse clubjes waar de leerlingen op zitten
De wedstrijd in dit geval was ingelast, was een kleine week vantevoren pas bekendquote:Op vrijdag 7 maart 2014 05:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel ook de planning aan de kant van de ouders. De OP komt wat op mij over alsof er eerst wekenlang geoefend werd op het podium en toen pas bleek dat de voorstelling op de dag van een wedstrijd was. Laat ik het zo zeggen: eerst je kind weken lang laten oefenen en dan op het einde het open podium af moeten zeggen omdat er een voetbalwedstrijd blijkt te zijn is in ieder geval niet zo slim.
En als er geen vervangers zijn?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
School. Vooral omdat de klas er weken mee bezig is geweest. Lijkt me dodelijk voor de motivatie als het kind dan al weet dat het niet gaat meedoen.
Maar inderdaad wellicht ook met een uitzondering voor een kampioenswedstrijd, oid. Maar in het scenario wat je schetst, zeker omdat er vervangers uit een ander team waren: school.
ik sluit me bij BE aanquote:Op donderdag 6 maart 2014 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het een beetje van het kind af laten hangen, maar neig eigenlijk wel naar school. Dat is een unieker gebeuren waar ze in de klas wekenlang samen naar toe werken. Dan de uiteindelijke uitvoering niet mee maken lijkt me voor een kind echt niet leuk.
je beschrijft precies mijn gedachtequote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef Gaoxing het volgende:
Daar zat ik nog over te denken: zoals iemand anders al schrijft, is die ene ballet/muziek/toneeluitvoering per jaar voor mij weer wat anders dan die wekelijkse sportwedstrijd. En in dat geval wordt het ook een beetje 'wie 't eerst komt...', denk ik. Onze balletvoorstellingen zijn minstens 6 maanden vantevoren bekend, en school heeft nog wel eens de neiging anderhalve week vantevoren een datum door te geven![]()
En binnen die ballet/muziek/toneeluitvoering zijn er inderdaad meestal geen vervangers. Ik denk dat ik als check zou gebruiken 'wat zou ik doen als ze ziek waren?' Ik heb ze inderdaad wel met koorts op 't podium gehad voor die jaarlijkse voorstelling. Maar jongste is vorige week lekker thuis gebleven van z'n basketbalwedstrijd, terwijl we tijdens de huidige griepepidemie kunnen verwachten dat ze dus hebben verloren omdat er niet genoeg kinderen waren.
Nou ja, veel factoren en geen simpel antwoord, dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |