abonnement Unibet Coolblue
pi_138067276
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 01:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, en een werkgever stelt een jurist beschikbaar die per uur duurder is dan die hele telefoon kost. En die jurist heeft direct gezegd dat het tot een rechtszaak moet komen.

Zo gaan die dingen misschien in het door fantasie op hol geslagen hoofd van een puber jongen, maar in het echt leven? Ik geloof er echt geen kont van! Ik denk dus dat je gelijk hebt, dat ze er bij Coolblue smakelijk om zullen lachen.

Wat denk jij dat de rechter zegt?
Niets, hij legt zijn beentjes op tafel en bedenkt zich met wat van onzin hij zijn geld verdiend
pi_138067562
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:50 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Ricardos Simao: je bent een aidsdowner. Je zorgt voor een verneukte samenleving.
Hij of jij? Kutmongooltje :r :r :r Internetheld, lekker veilig vanaf je ouders' zolderkamertje mensen beledigen :') :') :')
  zondag 23 maart 2014 @ 11:27:00 #178
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138067745
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dan koop je een simpel goedkoop telefoontje (15 euro) en doe je daar je simkaart in TS. Ben je prima bereikbaar voor je werkgever.
Inderdaad. Mensen die denken dat een (dure) telefoon kopen hetzelfde is als een bereikbaarheidsgarantie. :')

Als TS voor zijn werk bereikbaar moet zijn, moet zijn werkgever die kosten maken (duh), toch niet Coolblue. Hoe verzin je het. _O-
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_138068163
Even een poging doen nog iets van dit topic te maken hoor...

Als Coolblue een hoesje verkoopt dat (é-nor-me) schade veroorzaakt aan de telefoon, dan is het logisch om contact op te nemen met Coolblue. Het valt niet onder de normale garantie, maar je mag ze wel verzoeken dit op te lossen. Coolblue kennende zijn ze daar normaal gesproken best toe genegen. Dus ga je met ze in gesprek en lost de boel op.

Lukt dat niet, dan zou ik zeggen dat je ze schriftelijk aansprakelijk stelt voor de schade die het door hen verkochte hoesje heeft veroorzaakt aan de telefoon en geef je ze een redelijke termijn om het op te lossen. Een redelijke termijn is niet 5 minuten (TS gaat naar de balie, levert zijn kapotte telefoon in en krijgt een gloedje nieuwe).

Coolblue heeft aangeboden het op te lossen, maar dan moet TS zijn telefoon een poosje missen. Want Coolblue heeft wat tijd nodig om het ding op te sturen naar de fabrikant of zo om de jas van de telefoon te laten vervangen door een nieuwe. Daar gaat TS niet mee akkoord, want hij moet bereikbaar zijn voor zijn baas, dus kan de telefoon niet missen.

Ik zou zeggen: vraag om een leentoestel. Best kans dat je het krijgt. TS heeft besloten de deur dicht te gooien en naar de rechter te gaan.

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:59 schreef Holenbeer het volgende:
Niets, hij legt zijn beentjes op tafel en bedenkt zich met wat van onzin hij zijn geld verdiend
Ik denk dat de rechter zal zeggen dat Coolblue heeft gedaan wat de wet van haar verwacht. Dus dat er eigenlijk niet zoveel aan de hand is: TS mag zijn telefoon inleveren en dan lost Coolblue het probleem op. Verder nog vragen? Nee, eigenlijk niet. Dan wenst de rechter Coolblue verder een prettige dag en verzoekt TS nog even langs de kassa te gaan om de kosten van deze samenkomst te voldoen.

Nou ja, dat denk ik dus :)
pi_138068883
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:45 schreef Queller het volgende:
Ik zou zeggen: vraag om een leentoestel. Best kans dat je het krijgt. TS heeft besloten de deur dicht te gooien en naar de rechter te gaan.
In mijn ervaring doet Coolblue alleen niet aan leentoestellen. Toen mijn telefoon (ook via Coolblue gekocht) kapot was onder garantie was ik hem 4 weken kwijt en ze konden geen leentoestel leveren. Daarvoor zou je het toestel verzekerd moeten hebben ofzo of via de provider wat regelen (zelf doen).

Ik denk alleen wel dat als TS gewoon redelijkerwijs te werk is gegaan in de winkel dit helemaal geen probleem had hoeven zijn. Dus vragen naar de leidinggevende, want een gewone werknemer daar heeft al die rechten niet, of hij daar een oplossing voor weet. Bovendien kan je Coolblue in deze denk ik niet veel kwalijk nemen als hij
1. geen bon of ordernummer heeft waarmee ze hem in het systeem kunnen opzoeken
2. Coolblue om wat voor reden dan ook geen bestelgegevens kan vinden van zowel het hoesje als telefoon(bij mijn weten moet je daar altijd ik weet niet hoeveel info achterlaten zoals naam adres en mail maargoed)
3. Het opsturen om het te laten onderzoeken en via die weg een nieuwe te krijgen, weigert.
4. Coolblue heeft de audiobestanden nooit ontvangen/TS heeft de bestanden verkeerd/niet gestuurd?

Moet eerlijk zeggen dat het verhaal een beetje raar is. Je kan moeilijk van een winkel verwachten dat ze iets vervangen terwijl ze niet eens zeker weten of de telefoon wel daar vandaan komt.
pi_138069663
Zou het niet gewoon kunnen dat TS de eerst keer een niet zo snuggere medewerker aan de lijn kreeg, die niets wist van deze specifieke hoesjes en gelijk het standaard riedeltje afdraaide.

Na melding bij de Consumentenbond gaat opeens Webcare zich ermee bemoeien en blijkt er inderdaad iets is te zijn met de hoesjes, ze kopen ze immers ook maar voor 2¤ uit China ofzo.
.
pi_138071055
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:44 schreef Fer het volgende:
Zou het niet gewoon kunnen dat TS de eerst keer een niet zo snuggere medewerker aan de lijn kreeg, die niets wist van deze specifieke hoesjes en gelijk het standaard riedeltje afdraaide.

Na melding bij de Consumentenbond gaat opeens Webcare zich ermee bemoeien en blijkt er inderdaad iets is te zijn met de hoesjes, ze kopen ze immers ook maar voor 2¤ uit China ofzo.
Kan, maar TS werkt blijkbaar niet echt mee met de klantenservice. Tsja, als zij om informatie vragen en je geeft die niet, dan wordt het ingewikkeld natuurlijk.
  maandag 24 maart 2014 @ 09:02:05 #183
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138105088
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:35 schreef Operc het volgende:

[..]

Kan, maar TS werkt blijkbaar niet echt mee met de klantenservice. Tsja, als zij om informatie vragen en je geeft die niet, dan wordt het ingewikkeld natuurlijk.
Dit lijkt me wel de kern van het probleem. Bij Coolblue moet je altijd je naam en adres opgeven. Als je dan vervolgens de klantenservice belt, zonder bon of verdere informatie, waarin je je beklaagt dat jouw toestel kapot is gegaan door een hoesje, wordt het meteen een vaag verhaal.

1. Er is geen bewijs dat het product bij CB is gekocht
2. Het is sowieso maar de vraag of die schade wel is veroorzaakt door een hoesje, dat zijn dingen je wel even goed moet uitzoeken. Maar hoe ga je dat doen zonder klantgegevens? Waar noteer je die dingen in het systeem als je geen klant hebt? Logisch dat je elke keer iemand aan de lijn krijgt die niet weet waar het over gaat.

Op zich is het trouwens wel de fout van CB dat ze een systeem hanteren waarin alles op klant gaat en dat die verkoper in Amsterdam zich daar rustig niet aan houdt. Dat is vragen om problemen. Zal wel komen omdat de winkel in Amsterdam nieuw is en de medewerkers niet ervaren zijn met het bedrijf. Maar als je dan constateert dat er een probleem is zonder klantgegevens, moet je even je uiterste best doen om er voor te zorgen dat medewerkers kunnen achterhalen waar het over gaat als de klant weer belt, bijvoorbeeld door even een fake-klant aan te maken en dat nummer aan de klant door te geven zodat hij de volgende keer een referentie heeft. Legio opties. Dat is wel slecht gehandeld van CB. ;(
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_138105296
quote:
Het is voorbij.
Veeg me op _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138105428
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:02 schreef TC03 het volgende:
Op zich is het trouwens wel de fout van CB dat ze een systeem hanteren waarin alles op klant gaat en dat die verkoper in Amsterdam zich daar rustig niet aan houdt. Dat is vragen om problemen. Zal wel komen omdat de winkel in Amsterdam nieuw is en de medewerkers niet ervaren zijn met het bedrijf.
Of TS heeft het door CoolBlue voorgestelde hoesje elders gekocht want 2,- goedkoper en daarom geen transactie op zijn account staan...

Zoveel vragen, zo weinig informatie..
  maandag 24 maart 2014 @ 10:12:04 #186
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_138106501
Wanneer je in een fysieke winkel van Coolblue iets koopt gaat het altijd via een eigen account. Wanneer je er geen hebt, wordt er ter plekke eentje voor je aangemaakt.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:27:50 #187
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_138106864
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:24 schreef Deshain het volgende:

[..]

Of TS heeft het door CoolBlue voorgestelde hoesje elders gekocht want 2,- goedkoper en daarom geen transactie op zijn account staan...

Zoveel vragen, zo weinig informatie..
Ik ga er niet vanuit dat hij voor de lol een ander bedrijf aan gaat klagen dan waar hij het gekocht heeft.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_138106978
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat hij voor de lol een ander bedrijf aan gaat klagen dan waar hij het gekocht heeft.
Ik ga er ook van uit dat wanneer je iets gedaan wilt krijgen van een bedrijf je ze in staat stelt je überhaupt te kunnen helpen, dat lukt TS ook niet echt..
pi_138237977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:06 schreef RGS18 het volgende:
Klantenservice vertelt mij dat ik de pot op kan nadat één van hun producten mijn telefoon beschadigen
Ze hebben toch echt 4 thuiswinkel awards gewonnen. Waaronder één voor beste klantenservice. Aan wie zal het dan liggen? Aan jouw houding TS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')