Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-op-Facebook.dhtmlquote:Weggepeste homo (27) slaakt noodkreet op Facebook
’Amersfoort heeft na half jaar nog geen oplossing’
In een emotionele noodkreet op Facebook schreeuwt een weggepeste Amersfoortse homo (27) om hulp. De gemeente bracht hem tijdelijk elders onder, maar vindt naar zijn zeggen geen oplossing waardoor hij terug moet naar de wijk Liendert. Het college van burgemeester en wethouders heeft zijn afschuw uitgesproken over de zaak.
De homoseksuele twintiger kocht vijf jaar geleden een flatwoning in Arendshorst in de wijk Liendert. Al vrij snel hadden 'groepen' het op hem voorzien omdat zijn geaardheid voor hen niet acceptabel is. Eind 2012 verslechterde de situatie, schrijft het slachtoffer op zijn Facebookpagina.
Kruipen
'Kruipen over de galerij van mijn flat om veilig thuis te komen. Dat heb ik de afgelopen jaren gedaan om ervoor te zorgen dat buurtbewoners niet wisten in welk appartement ik woon. Ik heb namelijk dagelijks te maken met (doods)bedreigingen, stenen gooien, het leksteken van de banden van mijn auto, ingooien van autoruiten, in de bosjes duwen, uitschelden tot aan de galerijdeur,' begint hij zijn noodkreet.
De Amersfoorter kon naar eigen zeggen niet meer normaal over straat of de hond uitlaten en alarmeerde de politie en gemeente. Die laatste reageerde in eerste instantie niet volgens hem. Uiteindelijk gebeurde dat wel en vond ze zijn situatie zo schrijnend en onveilig dat hij in augustus 2013 elders tijdelijke woonruimte kreeg.
Half jaar
De jonge homoseksueel zit er nu een half jaar en verkeerde in de veronderstelling dat hij er kon blijven maar moet naar eigen zeggen nu wél terug naar zijn oude buurt. Volgende maand loopt het huurcontract van zijn tijdelijke stek af.
Verkoop van zijn appartement is volgens hem geen optie omdat hij dan met een restschuld blijft zitten en in de schuldsanering terechtkomt. 'Ik moet mijn huis verkopen om mijn leven veilig te stellen. Dan word ik nogmaals gestraft voor mijn geaardheid,' schrijft hij.
De homoseksueel vraagt Facebookgebruikers om zijn verhaal te delen en hem zo te helpen de gemeente op haar verantwoordelijkheid te wijzen. De noodkreet is inmiddels bijna 4000 keer gedeeld.
Het Amersfoortse college van burgemeester en wethouders spreekt in een open brief aan de gemeenteraad zijn afschuw uit over de gebeurtenissen en brengt de zaak onder de aandacht van de raadsleden.
Volgens wethouder van Integratie Cees van Eijk, die de noodkreet van het slachtoffer gisteren zag en hem daarnaa sprak, accepteren Amersfoorters niet wat de homoseksuele twintiger is overkomen. Dat meldt de politicus op Twitter (zie hierboven).
'Nieuw perspectief'
De gemeente Amersfoort zegt dat het elders onderbrengen van de homoseksuele twintiger bedoeld was als een 'tussenoplossing' in het belang van diens rust en veiligheid. 'Er wordt gezocht naar een nieuw perspectief,' verklaart een woordvoerder tegenover het AD.
Als het gaat om fluwelen handschoenen, scoren we geweldig op de wereldranglijst. We hebben in Nederland een steeds groter wordend, breed verspreid probleem, namelijk een doorgeslagen tolerantie voor allerlei vormen van wangedrag en asociaal gedrag. Het lijkt wel of er op strenger straffen een soort taboe rust. Niet de agressors worden aangepakt; nee, die kunnen rustig verder met hun leventje. In plaats daarvan moet het slachtoffer verkassen en voortdurend in vrees leven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Kunnen we niet gewoon tonnen aan belastinggeld in voorlichting stekenDat werkt toch altijd zo goed?
Ben het volledig met je eens, we zijn helaas al tientallen jaren voorbij het stadium dat we nog iets aan de situatie kunnen veranderen. Tenzij er een wetswijziging komt dat we honderden/duizenden in NL geboren tuig terug naar eigen land kunnen trappen of in zee dumpenquote:Op woensdag 5 maart 2014 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga over m'n nek als ik zulk nieuws lees. Over m'n nek vanwege de "groepen" die deze jongen het leven zuur maken. En over m'n nek van het totale brevet van onvermogen dat gemeente en politie weer eens afgeven.
Word je als burger geterroriseerd, getreiterd en bedreigd, dan zit jij met de gebakken peren; de daders hebben nergens last van. De zaak doet me sterk denken aan de inwoner van het Limburgse Haelen: de 'molotovcocktail-gooier' die tijdenlang werd geterroriseerd door bewoners van een aangrenzend woonwagenkamp, die uiteindelijk zelf door het lint ging.
Ik ken dit subforum een beetje en weet hoe het zal gaan. Discussie over de 'groepen' zal fanatiek worden bestreden door de gebruikelijke politiek-correcte kliek die gaat uitleggen dat homohaat toch echt vooral onder autochtone mannen voorkomt.
En als je geen middel wilt schuwen om dit soort daders keihard aan te pakken, ben je de simpele ziel (of racist) die alleen maar gelooft in strenger straffen, terwijl preventie zaligmakend is. Maar ik moet toch ergens mijn walging kwijt. Zowel over de tolerantie van homohaat en dit soort geweld als over het totale brevet van onvermogen om burgers tegen dit soort terreur te beschermen en daders genadeloos te straffen.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:56 schreef hoas het volgende:
Overdrijf je niet een beetje?
Ik bedoel als je zo graag iedereen laat weten dat je homo bent. Kun je negatieve reacties verwachten.
dit vind jij "negatieve reacties"?quote:Ik heb namelijk dagelijks te maken met (doods)bedreigingen, stenen gooien, het leksteken van de banden van mijn auto, ingooien van autoruiten, in de bosjes duwen, uitschelden tot aan de galerijdeur
Zijn ze positief dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:01 schreef gianni61 het volgende:
[..]
[..]
dit vind jij "negatieve reacties"?
nee, maar het zijn ook niet de negatieve reacties die je mag verwachten van een geciviliseerde maatschappijquote:
Zo kennen we je weer. Met gestrekt been ingaan op de 'messenger' en nog niet eens een begin van een veroordeling.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
Taboe op streng straffen. Ranglijst fluwelen handschoenen. Doorgeslagen tolerantie. Steeds groter wordend probleem. Simpele ziel of zelfs racist. Genadeloos straffen. Dit wordt weer een Telegraaf-pareltje.
En waaruit lees jij dat hij er mee te koop liep?quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:56 schreef hoas het volgende:
Ik bedoel als je zo graag iedereen laat weten dat je homo bent. Kun je negatieve reacties verwachten.
Ik zou niet serieus op zo'n troll ingaan, als ik jou was.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:12 schreef HSG het volgende:
[..]
En waaruit lees jij dat hij er mee te koop liep?
Ah, blaming the victim. Al liep deze man de hele dag rond met een roze boa, dan nog zou iemand beschermd moeten worden tegen dergelijke monosynapten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:56 schreef hoas het volgende:
Inderdaad. Alles om van het werkelijke onderwerp af te leiden en de boodschapper aanvallen. Tevens van daders slachtoffers maken of andersom. Zie hier de linkse tolerantie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo kennen we je weer. Met gestrekt been ingaan op de 'messenger' en nog niet eens een begin van een veroordeling.
Je laat alleen wat van je horen als het om 'die groepen' gaat zodat je je stokpaardjes kunt berijden. Dus zo erg vind je het allemaal nu ook weer niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo kennen we je weer. Met gestrekt been ingaan op de 'messenger' en nog niet eens een begin van een veroordeling.
Als ik dit soort dingen lees denk ik goed dat er toch nog een COC is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:56 schreef hoas het volgende:
Ik laat op dit forum niet of nauwelijks meer van me horen omdat de "discussies" voorspelbaar zijn. In dit specifieke geval wilde ik gewoon even mijn walging uiten, meer niet. In de OP heb ik mijn verwachtingen al uitgesproken. En ik moet zeggen: je bent alweer uitstekend bezig om ze waar te maken. Maar wees gerust: ik ga je echt niet uit de tent lokken of vragen wat je van deze situatie vindt. Ik ken het riedeltje zo onderhand wel.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je laat alleen wat van je horen als het om 'die groepen' gaat zodat je je stokpaardjes kunt berijden. Dus zo erg vind je het allemaal nu ook weer niet.
Liendertquote:Op woensdag 5 maart 2014 15:52 schreef Richestorags het volgende:
Die groepen betreffen zeker Finnen? Walgelijk inderdaad van de gemeente en de politie. Alles moet maar vooral onder de mantel der liefde worden bedekt
Als we het hebben over Marokkaantjes e.d. dan is daar gewoon de animositeit ook het ergst. Hoewel ik je gelijk geef dat laag-opgeleide Nederlanders uit de achterwijk vaak ook niet het breedst-denkend zijn, maar daar heb ik alsnog betere ervaringen mee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je laat alleen wat van je horen als het om 'die groepen' gaat zodat je je stokpaardjes kunt berijden. Dus zo erg vind je het allemaal nu ook weer niet.
Niet de situatie omdraaien. Zij zijn hoe dan ook fout, of hij het nu laat merken of niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:56 schreef hoas het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |