abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 20:33:21 #151
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137593931
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:28 schreef laziness het volgende:

[..]

In mijn brief van het ziekenhuis staat heel duidelijk dat de verzekering niet vergoed zonder verwijzing.

Of is het anders als je er met je andere kind al bekend bent?
wij mochten zo komen,nooit moeilijk gedaan en niks niet extra hoeven betalen.
kan er ook wel aan liggen dat wij met Roy een "abbo" met het ziekenhuis hebben en hij daar goed bekend is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 21:06:20 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137595772
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:33 schreef laziness het volgende:
Hier is een verwijzing van het cb ook niet afdoende.
Heb je het idee dat er iets bij Geert? Dan zou ik het via de huisarts doen en anders de volgende keer op het cb wel zien inderdaad.
vooralsnog heb ik niet het idee dat er iets is, maar als ik dat idee wél krijg, ga ik idd via de huisarts. Dan kan ik vrijwel meteen terecht ook ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 10 maart 2014 @ 21:37:29 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137597901
Nikki, wat een ontzettend leuk meisje heb je daar! O+ Fijn dat school goed ging. Lijkt mij zo'n mijlpijl ook weer.....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137600559
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:37 schreef Susie het volgende:
Nikki, wat een ontzettend leuk meisje heb je daar! O+ Fijn dat school goed ging. Lijkt mij zo'n mijlpijl ook weer.....
Ja dat is het echt hoor. Ik vond het altijd een beetje :') van die ouders die het dan niet leuk vinden als hun kindje naar de basisschool gaat. En nu ben ik er zelf één. :@ Maar omdat L. het zo leuk vond is het voor ons als ouders ook weer een stuk makkelijker. En over een paar weken weten we vast niet beter. ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 22:50:38 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137601816
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

vooralsnog heb ik niet het idee dat er iets is, maar als ik dat idee wél krijg, ga ik idd via de huisarts. Dan kan ik vrijwel meteen terecht ook ;)
Wij hebben voor Jordy toen ook een verwijzing bij de HA gehaald, hij deed de test bij het cb ook niet goed. (en omdat zn broer ook een bril had toen, had ik zoiets van, ik laat m gewoon goed testen, en hij had toen idd een bril nodig..Terwijl cb zei van, oh we kijken het nog wel even aan, blabla )

Overigens was er aan jordy toen niks te merken dat hij een bril nodig had...

En die verwijzing is toch maar eenmalig dacht ik? Daarna heb je het toch niet meer nodig als het goed is?

Edit: Ik zit te twijfelen ofdat ik Cristel ook laat testen...Of is dat nog te vroeg?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 23:08:15 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137602677
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:50 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Wij hebben voor Jordy toen ook een verwijzing bij de HA gehaald, hij deed de test bij het cb ook niet goed. (en omdat zn broer ook een bril had toen, had ik zoiets van, ik laat m gewoon goed testen, en hij had toen idd een bril nodig..Terwijl cb zei van, oh we kijken het nog wel even aan, blabla )

Overigens was er aan jordy toen niks te merken dat hij een bril nodig had...

En die verwijzing is toch maar eenmalig dacht ik? Daarna heb je het toch niet meer nodig als het goed is?

Edit: Ik zit te twijfelen ofdat ik Cristel ook laat testen...Of is dat nog te vroeg?
een verwijzing heeft een geldigheidsduur van een jaar. Daarna moet je er opnieuw eén aanvragen. Ik heb geen idee hoe oud Cristel nu is? Maar ik zeg uit eigen ervaring dat drie jaar te jong is voor een bril :') Geert heeft het afgelopen jaar tot drie keer toe mijn bril te pakken gehad. kijk mama mooi he?? vervolgens kon ik de pootjes met plakband vastmaken omdat hij ze finaal afgebroken had :') dus met een jaar of vijf zijn ze pas rijp voor een bril. Afplakken (in geval van een lui oog bv) kan al wel eerder ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_137602796
Ik kreeg van het cb een brief mee voor de huisarts om een verwijsbrief te maken. Puur verzekeringsgedoe.

Wat leuk die eerste schooldag en een school zo dichtbij!

Er zijn toch ook kindjes van 1 jaar met een bril? Met ws. wat stevigere brillen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 06:33:06 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137607353
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

een verwijzing heeft een geldigheidsduur van een jaar. Daarna moet je er opnieuw eén aanvragen. Ik heb geen idee hoe oud Cristel nu is? Maar ik zeg uit eigen ervaring dat drie jaar te jong is voor een bril :') Geert heeft het afgelopen jaar tot drie keer toe mijn bril te pakken gehad. kijk mama mooi he?? vervolgens kon ik de pootjes met plakband vastmaken omdat hij ze finaal afgebroken had :') dus met een jaar of vijf zijn ze pas rijp voor een bril. Afplakken (in geval van een lui oog bv) kan al wel eerder ..
ik ken een aantal kinderen die Bij 2 al een bril hebben.
als het voor jezelf is is dat wel anders. Ipv bril van een ander.

heb het nog eens nageken en voor de cb ogentest mag je hier gewoon opbellen en dan mag je zo komen. Bij de oogarts.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:16:33 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137607968
Wat fijn dat het zo goed is gegaan Nikki! En wat een mooie foto's O+ Lijkt me ook een grote stap hoor, een schoolgaand kind. Alsof vanaf dat moment het echte leven gaat beginnen.

Wat betreft brillen is het denk ik ook heel afhankelijk van het kind. M pakt ook wel eens mijn zonnebril maar hij is heel voorzichtig. Zet hem gewoon op zijn eigen neus en gaat zichzelf dan in de spiegeling van de oven bekijken. Ik hoop alleen niet dat hij hem nodig heeft.
pi_137608139
Volgens mij hebben ze voor de kleinste kinderen ook van die brillen met een soort rubberen montuur, die dus kan tegen vallen maar waarvan ook de pootjes alle kanten ingebogen kunnen worden maar toch stevig zitten.. Zoiets heb ik laatst tenminste bij een kindje gezien. En volgens mij had die er ook nog iets aan zodat ie de bril niet makkelijk af kon zetten.
pi_137608410
Vriend al heel vroeg een bril en bij Ean op de opvang zit ook een meisje met een bril. Die kreeg ze ook toen ze net 1 was en dat gaat prima eigenlijk.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:53:13 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137609434
Dat verschilt dan zeker per ziekenhuis dan? Want ik had hier voor de jongens geen verwijzing nodig. Ze waren al wel bekend in een ander ZH bij de oogarts.

28e moet ik met Wesley op controle, vraag ik het dan wel ff na :)

Trouwens, wat doen jullie met kids die niet willen aankleden? Ik heb vanochtend Cristel met moeite een shirtje aan kunnen trekken, en ze loopt nu nog steeds zo. Ik krijg haar broek absoluut niet aan. Krijsen, gillen, dr eigen stijf houden! Echt niet normaal. En toen heb ik dr op dr kont geslagen. Ik was het zo verschrikkelijk zat. En ja, ik weet dat het fout is, en ik voelde me echt een kutwijf op dat moment maar echt, grrrrrr. :( (Gaat al meer dan een week zo, dat niet willen aankleden..)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:56:02 #163
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137609500
Pe ik heb Roy al eens in zijn onderbroek in de taxi gezet omdat ik zijn broek totaal niet aankreeg, broek in zijn rugtas briefje erbij en even gebeld dat het echt niet lukte. :+

En je niet druk maken om de tik :* ik heb dat ook wel eens gedaan.
Soms is het ouderschap zo niet leuk en gezellig ;)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:00:13 #164
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_137609580
Ze in dagkleding in bed leggen, dan hoef je ze niet om te kleden. ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:29:11 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137610177
Hey GWS, hoe gaat het met jou? Lang niet meer gezien!

Ik laat M meestal maar gewoon rondlopen dan. Vanochtend wilde hij geen shirt aan en geen haren kammen dus hij liep als een soort straatschoffie met romper, broek en ongekamde haren rond. Inmiddels is zijn shirt wel aan en zijn haren vallen ook bijna weer terug in model :D
pi_137610185
Helpt het als je haar laat zien dat jij ook een broek aan hebt? Of samen met haar een pop of knuffel aankleden? Anders zou ik het lekker zo laten, als zij het niet koud heeft, is het geen ramp toch?

Trouwens, ik vind het reuzeschattig dat mijn kind zo positief is en alles mooi/leuk/lief/heerlijk (ja heus, dat zei hij over de rijst gisteren :D ) vindt. Maar toen hij vanochtend na een luierongeluk met desastreuze gevolgen meldde: "oooooh, mooooooooie poep O+ " ondekte ik dat er ook grenzen aan optimisme zouden moeten zitten }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137610311
Zo zei de mijne en half uur geleden heel opgewekt Poep!
Ja, poep die ze met haar handen uit haar luier (ook hier een kind dat liefst naakt loopt) schepte en op de vensterbank smeerde...
Onverwacht douchemomentje dus.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137610452
Hier lopen mijn kinderen bijna de hele dag in romper/onderbroek en shirt. Oudste loopt het liefst helemaal naakt maar dat gaat me te ver. Ik kleed ze vaak pas echt aan als we weg gaan. Zo lang zij het niet koud hebben vind ik het prima
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:44:53 #169
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137610527
CS, Nee maar ik moet 's ochtends nog W & J naar school brengen met de auto, ik heb haar vanochtend dan ook idd zo, zonder broek in het autostoeltje gezet, ging nog redelijk goed vandaag (gister niet, verzetten/stijf houden, krijsen :/ )
Maar morgen bijv. dan moet ik ff boodschappen doen, en dan moet ze dus wél kleren aan :P
(ik voorzie een drama :X )

Oh das vies he Vanyel :r Ik snap niet wat kinderen daar leuk aan vinden hoor, poep smeren. bah. Cristel was net ook in dr luier aan het graaien, en op de bank en haarzelf aan het smeren (ik was ff bezig in de keuken, dus ik zag het niet gelijk :X ) Volgens mij heeft ze t ook opgegeten, want ze moest kokhalzen :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:53:50 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137610740
:X die poepincidenten.... waarbij die van CS nog erg onschuldig is dan.

PE, hier helpt het wel om de tijd te nemen. Zodra M in de gaten heeft dat ik haast heb, gaat hij muiten. Maar als ik kijk hoe ver ik kom met aankleden en hem gewoon zo laat ontbijten dan kan ik hem na het ontbijt wel gewoon verder aankleden.

Ik kan hem geen jas aantrekken voordat we eerst "ik ga je pakken" spelen.
pi_137610900
Ieuw vanyel en CS.. Blij dat Daan er netjes afblijft. Al ging het wel over de randjes met de buikgriep afgelopen week :X

Hier duurt dat weigeren nooit lang. Met tandenpoetsen doet hij het ook wel. Maar dat is even vasthouden en opent hij zijn mond vanzelf wel. Met kleren maak ik er soms een geintje van, maar tot nu toe gebeurd het amper..

Vanmiddag mag hij voor het eerst naar de tandarts. Kijken of hij daar zijn mond open wil doen. Vast wel als hij grote broer ziet. Ons aapje wil toch alles nadoen.
pi_137610996
Nou, dat bedacht ik me ook net! In plaats van verzuchten dat ik voor de vierde keer de bepoepte pyjamabroek, luier (groooooooote poep O+ ) en romper (kleeeeeeeeeeeeeeeine poep O+ ) moest showen, had ik eigenlijk blij moeten zijn dat het niet op de (venster)bank gesmeerd werd *) Het leven is mooi *O*

Muiten als ik haast heb doet mijn M ook inderdaad. Wat ik merk dat heel erg helpt is hem dingen uitleggen, dan vertel ik dat ik nu mijn tanden ga poetsen en dat we daarna schoenen aan gaan doen. Gaat een stuk beter dan hem uit zijn spel wegtrekken omdat "wenutochechtwegmoetenwantwezijnalzolaat!" *insert verhit hoofd* :@

PE, kan ze je vertellen waarom ze niet wil aankleden? Als je morgen drama voorziet, zou ik haar inderadad lekker in een joggingbroekje en fijn shirt te slapen leggen en haar morgen zo de auto inschuiven. Of in haar blote benen naar de supermarkt, misschien komt ze er op terug? :P
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:44:27 #173
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_137612101
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:29 schreef Kyara het volgende:
Hey GWS, hoe gaat het met jou? Lang niet meer gezien!

Ik laat M meestal maar gewoon rondlopen dan. Vanochtend wilde hij geen shirt aan en geen haren kammen dus hij liep als een soort straatschoffie met romper, broek en ongekamde haren rond. Inmiddels is zijn shirt wel aan en zijn haren vallen ook bijna weer terug in model :D
Het gaat hier prima, Ayden is inmiddels ook een peuter en meestal gaat alles goed.

Hij had gisteren wel een ongelukje: een flinke snee in zijn teen door iets wat in de tuin lag, geen idee wat het is geweest ik kon verder niets vinden. Even mee naar de dokter geweest, verbandje erom en hij loopt inmiddels weer als een kievit. Gisteren was het een beetje mank lopen en 'auw, auw, auw' maar het ging een stuk beter nadat hij het verband eraf gesloopt had :P (de pleisters zitten er nog wel omheen)

Hier is trouwens de regel: niet naar beneden voordat iedereen aangekleed is. Dat werkt hier prima voor ons drieën (mijn man is om half zes de deur al uit, wij zijn rond zeven uur op).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:45:52 #174
30252 Soempie
Procreating
pi_137612137
CS :D ik zie je verhalen altijd zo voor me.

PE, en als je haar zelf laat kiezen uit twee shirtjes, broeken, enz.? Of dat ze zelf haar broek op mag trekken of d'r sokken. Dat je er een ding van maakt dat ze zulke dingen al zo goed zelf kan? Hier merk ik aan M. dat hij nu graag dingen zelf wil doen. Als ik hem die kans niet geef gaat hij ook protesteren.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137612460
Gut ja, "zelluf doen!", het levensmotto van een tweejarige :D Gaat het bij jullie ook zo ver dat alles opnieuw gedaan moet worden als peuter het niet zelf heeft gedaan? Als ik M op zijn stoel zet, klautert hij er weer af ("zelluf doen mama! }:| " ) en er vervolgens weer op :') Idem voor puzzelstukjes, dopjes van stempels, bekers drinken die ik aanreik.... Ik weet zeker dat in het Handboek voor de Moderne Peuter staat dat consequent herhalen en corrigeren de beste manier is om eigenwijze ouders te leren dat ze niet overal aan moeten komen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')