http://www.nu.nl/buitenla(...)uropa-verkracht.htmlquote:Een op de twintig vrouwen in Europa is verkracht. Het zou dan gaan om negen miljoen slachtoffers. Een derde van alle Europese vrouwen is vanaf de leeftijd van 15 jaar wel eens het slachtoffer geweest van lichamelijk of seksueel geweld.
Dat blijkt uit een grootschalig Europees onderzoek naar geweld tegen vrouwen, dat werd uitgevoerd door het EU-agentschap voor grondrechten.
Vrouwen zijn nog vaker het slachtoffer van seksuele intimidatie zoals ongewenste aanrakingen, omhelzingen of kussen; 55 procent van alle Europese vrouwen maakt dit wel eens mee.
In een derde van de gevallen was het de baas, collega of een klant, zo blijkt uit het onderzoek. Met name vrouwen in hogere managementfuncties zijn slachtoffer van seksuele intimidatie (75 procent).
Bijna een op de vijf vrouwen in Europa (18 procent) is wel eens gestalkt. Nagenoeg een kwart van de slachtoffers veranderde haar e-mailadres of telefoonnummer daarom.
Ongepaste berichtjes op sociale-netwerkpagina's of expliciete (seksuele) e-mailtjes of sms'jes ontvangt zeker een op de tien vrouwen (11 procent). Jonge vrouwen nog veel vaker; een op de vijf vrouwen tussen de 18 en 29 jaar.
Naar de politie of slachtofferhulp stappen doen slechts weinigen; als de partner de dader is, doet 33 procent aangifte, als de dader een ander is, stapt maar 26 procent naar de autoriteiten.
In totaal werden 42.000 vrouwen tussen de 18 en 74 jaar in alle 28 EU-lidstaten geïnterviewd over geweld.
Het lijkt me ook niet iets om mee te koop te lopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:37 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)uropa-verkracht.html
Ik ken nochtans geen enkele vrouw die ooit is verkracht en heb het ook verder nooit meegemaakt in mijn naaste omgeving. Heb ik misschien een verkeerde definitie aangeleerd van 'verkrachting' ?
Volgens de vrouwen hun eigen verklaring, staat in het artikel. Dus van de 42000 geïnterviewde dames verklaarde er 2100 te zijn verkracht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef beerten het volgende:
Welke definitie van "verkracht" hanteren ze in dit onderzoek?
Niet dus, er is een vrij gangbare definitie die je als normaal mens kent.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef beerten het volgende:
Als een ongewenste aanraking, een ongewenste zoen bij een felicitatie al meeteelt, dan valt 1 op de 20 nog reuze mee.
Of met een dronken vrouw sex hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef beerten het volgende:
Als een ongewenste aanraking, een ongewenste zoen bij een felicitatie al meeteelt, dan valt 1 op de 20 nog reuze mee.
Hun eigen definitie bedoel je? Ik heb het onderzoek niet gelezen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:45 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Volgens de vrouwen hun eigen verklaring, staat in het artikel. Dus van de 42000 geïnterviewde dames verklaarde er 2100 te zijn verkracht.
Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:46 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Of met een dronken vrouw sex hebben.
Nee! Dit soort cijfers moet je in een bepaalde context zien. Weten wat ze verstaan onder "verkracht'. Dat probeer ik juist boven water te halen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:46 schreef waht het volgende:
[..]
Niet dus, er is een vrij gangbare definitie die je als normaal mens kent.
Als dat je definitie is, dan is iedereen wel eens verkracht. Zolang JIJ zelf de keuze gemaakt hebt (om haar blij te maken) dan heb JIJ die keuze gemaakt, en ben je ook verantwoordelijk voor die keuze. Dit geld voor vrouwen net zo.quote:Wie van de mannen is wel eens overstag gegaan na lang zeuren en aandringen van zijn vriendin(om haar dan toch maar blij te maken) en daarmee dus ook 'verkracht'?
Daarom zeg ik het toch.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.
Het binnendringen van een lichaam zonder toestemming.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef beerten het volgende:
[..]
Nee! Dit soort cijfers moet je in een bepaalde context zien. Weten wat ze verstaan onder "verkracht'. Dat probeer ik juist boven water te halen.
Nee, zo gemakkelijk zit dat niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:50 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Het binnendringen van een lichaam zonder toestemming.
Ja naja, laatst was hier toch een onderzoek naar en schijnbaar maken vrijwel alle vrouwen dit wel eens mee en velen zagen dit toch als 'verkrachting'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef Sisko het volgende:
[..]
Als dat je definitie is, dan is iedereen wel eens verkracht. Zolang JIJ zelf de keuze gemaakt hebt (om haar blij te maken) dan heb JIJ die keuze gemaakt, en ben je ook verantwoordelijk voor die keuze. Dit geld voor vrouwen net zo.
De onbekende verkrachter bestaat niet, het grootste deel van de verkrachtingen gebeuren door mensen die je met naam en toenaam kent. Ook binnen het huwelijk vinden verkrachtingen plaats.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:51 schreef arjan1112 het volgende:
Als je vind dat 'verkracht' het volgende is: op straat in een busje getrokken worden, met grof geweld de kleren van je lichaam gescheurd enz. en daarna bewusteloos op straat gegooid is.
Dan daalt het aantal drastisch , denk ik.
Niet mee kunnen werken of aangeven met verbale of non-verbale communicatie is genoeg om het verkrachting te maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, zo gemakkelijk zit dat niet.
Niet nee zeggen, is dat met of zonder toestemming?
Het verschil is dan ook dat we een groter brein en intelligentie hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Op naar de 1 op 3, zonde om zo weinig gebruik te maken van al dat lekkers dat gewoon over straat loopt.
In het dierenrijk is spontaan neuken met elkander heel normaal, vreemd dat juist de mens dan hier zo'n taboe van maakt.
Een dronken meid kan deze beide dingen soms heel goed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Niet mee kunnen werken of aangeven met verbale of non-verbale communicatie is genoeg om het verkrachting te maken.
Dus er wonen dan maar 45 miljoen vrouwen in Europa?quote:Een op de twintig vrouwen in Europa is verkracht. Het zou dan gaan om negen miljoen slachtoffers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |