Ben je nu extreem autist of gewoon dom? Presenteren en/of jezelf kunnen presenteren is een essentiële vaardigheid die je nu eenmaal nodig gaat hebben bij enorm veel vakken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:21 schreef dazzzler het volgende:
weigeren.. je diploma komt er uiteindelijk wel, of je moet al voor nieuwslezer studeren
Dit indd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ben je nu extreem autist of gewoon dom? Presenteren en/of jezelf kunnen presenteren is een essentiële vaardigheid die je nu eenmaal nodig gaat hebben bij enorm veel vakken.
Hoe is het met je mattie afgelopen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:56 schreef Sheldon. het volgende:
Sommige mensen beseffen niet hoeveel angst het geven van een presentatie bij sommige mensen kan veroorzaken. Normale nervositeit is niets mis mee, maar bij mij, en misschien ook bij TS, ging het veel verder... Ik weet niet hoe het is om dood te gaan gelukkig, maar kan me moeilijk voorstellen dat er een slechter gevoel is dan het krijgen van een paniekaanval, en al helemaal tijdens een belangrijk iets als een presentatie, voor een volle zaal....
Om het presenteren onder de knie te krijgen zul je het inderdaad moeten doen, maar als je het eenmaal verknalt, zal de volgende keer echt niet beter gaan, en dat is nog zacht uitgedrukt. Het zal eerst 1,2,3 keer lekker moeten gaan, voordat de zenuwen af zullen nemen, en je meer vertrouwen opbouwt.
Daarom gebruikte ik heel lang de bètablokker propranolol: Je hartslag blijft op hetzelfde niveau als wanneer je 's avonds op de bank voor de TV ligt, geen angstrushes, aan het uiterlijk zie je niets af. Ik was alsnog zenuwachtig toen ik de presentatie moest houden, maar toen ik eenmaal begon met praten, en merkte dat mijn stem niet trilde, mijn hart niet bijna uit mijn borst kwam zetten, mijn hoofd helder bleef, ging het allemaal vanzelf.. Oxazepam is absoluut geen goed middel, het werkt versuffend en vermindert je aandacht..
Wiet versterkt de stemming waar je op dat moment al in zat, dus zal je nog zenuwachtiger worden. Daarnaast verhoogt het je hartslag....quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Wiet roken voordat je gaat presenteren om de adrenaline te neutraliseren.
Bullshit. Dat eerste gedeelte dan. Veel mensen roken wiet om even uit de realiteit te gaan, even helemaal relaxen en alles vergeten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:54 schreef NaturalHerbs het volgende:
[..]
Wiet versterkt de stemming waar je op dat moment al in zat, dus zal je nog zenuwachtiger worden. Daarnaast verhoogt het je hartslag....
Geen bullshit. Wat jij zegt klopt ook, maar dit werkt niet zo voor iedereen. Veel mensen zullen als ze zich al slecht voelen zich nog slechter gaan voelen omdat de al aanwezige gedachten versterkt worden. Hangt dus van de persoon af.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:59 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Bullshit. Dat eerste gedeelte dan. Veel mensen roken wiet om even uit de realiteit te gaan, even helemaal relaxen en alles vergeten.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:08 schreef NaturalHerbs het volgende:
[..]
Geen bullshit. Wat jij zegt klopt ook, maar dit werkt niet zo voor iedereen. Veel mensen zullen als ze zich al slecht voelen zich nog slechter gaan voelen omdat de al aanwezige gedachten versterkt worden. Hangt dus van de persoon af.
Het lijkt me ook niet handig om een hoop te vergeten tijdens je presentatie wat ook weer voor paniek kan zorgen. Of om opeens allerlei nieuwe verbanden te ontdekken waar je besluit op in te gaan of niet kan kiezen, waardoor je verhaal verwarrend wordt.
Ik zeg ook niet dat je helemaal van de kaart moet raken, maar als je angst zo extreem is kan een hijsje of twee echt geen kwaad.quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:08 schreef NaturalHerbs het volgende:
[..]
Geen bullshit. Wat jij zegt klopt ook, maar dit werkt niet zo voor iedereen. Veel mensen zullen als ze zich al slecht voelen zich nog slechter gaan voelen omdat de al aanwezige gedachten versterkt worden. Hangt dus van de persoon af.
Het lijkt me ook niet handig om een hoop te vergeten tijdens je presentatie wat ook weer voor paniek kan zorgen. Of om opeens allerlei nieuwe verbanden te ontdekken waar je besluit op in te gaan of niet kan kiezen, waardoor je verhaal verwarrend wordt.
Het werkt niet angstremmend. Slecht idee dus.quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:49 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik zeg ook niet dat je helemaal van de kaart moet raken, maar als je angst zo extreem is kan een hijsje of twee echt geen kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |