abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137373596
hoi allemaal,

ik heb in het archief veel over het betreffende onderwerp (zie topictitel)gelezen, tinnitus dus, en ik maak me best wel een beetje zorgen. Het is misschien niet heel relevant, maar even kort hoe het is gekomen:

Ik ga bijna nooit uit en als ik dit al doe blijf ik altijd uit de buurt van de boxen. Heb tot gisteren dan ook nooit last gehad van betreffende fantoongeluiden. Anyway, gisteren een feest gehad waarbij ik denk ik te lang te dicht bij een box heb gestaan (zo'n 2 uur). Uit de meeste verhalen hier maak ik op dat mensen de dag erna wakker worden met een fluittoon, maar ik had het al een uur nadat ik daar weg was. Ik weet na een halve nacht op google te hebben doorgebracht hoe ontzettend dom het was dat ik geen oordoppen droeg dus dat ga ik de volgende keer zeker doen.

Ik weet ook dat ik sowieso een gehoorbeschadiging heb maar voor de rest... Ik lees zoveel verschillende verhalen op internet dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Ik bedoel, is het slechts 'piepstress' vanwege het uitgaan en over enkele dagen weg? Hoeveel dagen de tijd moet ik het dan geven voordat ik nog meer wanhoop dan nu? Of is er meer aan de hand en is er nu al sprake van acute tinnitus en gaat het nooit meer weg?

Is het uberhaupt zinvol om hiermee naar de huisarts te gaan? Aangezien ik weet wat de oorzaak is. Ik kan namelijk niet ontdekken in hoeverre een bezoek aan de huisarts zou kunnen helpen.

Ik weet het, héél veel vragen, maar ik zit dan ook behoorlijk in de stress.

Groetjes!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:37:01 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137373761
Eerst maar even afwachten of het niet gewoon uit zichzelf weer weggaat. Die kans is groot. Het is nog maar sinds vannacht.

En dan de volgende keren met oordopjes.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:38:20 #3
339795 ElPollo
Gaarne verwijderen.
pi_137373803
Tinnitus is niet te genezen dus even wachten voordat je naar de huisarts gaat kan sowieso. Hoe oud ben je? Als je nog jong bent kan het nog best herstellen. Geef het een paar dagen hoop dat het weg gaat en daarna goed letten op je oren.

(Neem het van iemand aan die een permanente piep heeft.)
Gaarne verwijderen.
pi_137373817
Een pieptoon in je oren is (helaas) standaard als je lang in een club bent geweest, ook direct als je thuis bent al. Soms blijft ie een dag hangen. Sinds ik een aantal keer heb gehad dat hij een paar dagen bleef, draag ik altijd oordoppen maar eigenlijk is het al net iets te laat. Ik heb regelmatig een pieptoon in mijn oren als ik moe ben of in een stille omgeving ben zoals thuis. Nu helpt het natuurlijk ook niet dat ik regelmatig op de motor rij.

Dus doe voortaan altijd gele oordopjes in als je gaat stappen, het ziet er niet uit maar je maakt anderen er ook bewust van dat zulke volumes heel slecht voor je oren zijn. Ik heb nu op maat gemaakte oordopjes laten maken, vooral voor op de motor, maar met stappen zijn die ook prima.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:49:49 #5
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_137374063
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:38 schreef Daantke het volgende:
Ik heb nu op maat gemaakte oordopjes laten maken, vooral voor op de motor, maar met stappen zijn die ook prima.
Alleen is de frequentie van het geluid op de motor heel anders dan de frequentie van muziek; al helpt elk beetje natuurlijk
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_137374082
@ElPollo:

Geloof mij, ik ben er nu al zo erg van geschrokken dat ik de volgende keer zeker PartyPlugs o.i.d. in doe. .En mocht het relevant zijn: ik ben 22 jaar.

@Daantke
Ik weet dat het eigenlijk al te laat is inderdaad, dat er al gehoorschade is opgelopen.

M'n oren doen verder niet echt pijn overigens, en ook niet het gevoel dat ik minder goed hoor, alleen voelen ze wat 'zwaar' aan. Dus als ik het goed begrijp, is het het beste om het nog enkele dagen (tot max. een week?) aan te zien en als het dan nog niet weg is naar de huisarts gaan?

Bedankt voor jullie snelle reacties btw! Appreciated :)
pi_137374200
Ik draag altijd oordopjes van Alpine. Het is wel een beetje mosterd na de maaltijd, want die fluittoon heb ik al een hele tijd..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137374304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:49 schreef Kaviaar het volgende:

[..]

Alleen is de frequentie van het geluid op de motor heel anders dan de frequentie van muziek; al helpt elk beetje natuurlijk
Klopt maar er zitten verwisselbare filters in :)
pi_137374330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:50 schreef BREAKINGB4D_ het volgende:
@ElPollo:

Geloof mij, ik ben er nu al zo erg van geschrokken dat ik de volgende keer zeker PartyPlugs o.i.d. in doe. .En mocht het relevant zijn: ik ben 22 jaar.

@Daantke
Ik weet dat het eigenlijk al te laat is inderdaad, dat er al gehoorschade is opgelopen.

M'n oren doen verder niet echt pijn overigens, en ook niet het gevoel dat ik minder goed hoor, alleen voelen ze wat 'zwaar' aan. Dus als ik het goed begrijp, is het het beste om het nog enkele dagen (tot max. een week?) aan te zien en als het dan nog niet weg is naar de huisarts gaan?

Bedankt voor jullie snelle reacties btw! Appreciated :)
Ah joh, dit gaat wel weer weg. Maar ik zou er vanaf nu zeker op gaan letten als ik jou was.
pi_137374357
Maar kan het bij mij ook nu al permanent zijn? Aangezien ik nooit eerder met een fluittoon ben thuisgekomen? Mijn nicht heeft iets vergelijkbaars, maar die is opgegroeid in de housescene met elk weekend volgepropt met illegale feestjes. Was in '90s dus no offence, maar toen dacht nog niemand na over gehoorbescherming.

Ik bedoel, ik heb nu één keer mijn oren 'misbruikt,' is het dan erg reeël dat ik in de stress zit dat de fluitoon blijvend en tinnitus is, of ben ik paranoia door alles wat ik vannacht op internet heb gelezen?
pi_137374857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:01 schreef BREAKINGB4D_ het volgende:
Maar kan het bij mij ook nu al permanent zijn? Aangezien ik nooit eerder met een fluittoon ben thuisgekomen? Mijn nicht heeft iets vergelijkbaars, maar die is opgegroeid in de housescene met elk weekend volgepropt met illegale feestjes. Was in '90s dus no offence, maar toen dacht nog niemand na over gehoorbescherming.

Ik bedoel, ik heb nu één keer mijn oren 'misbruikt,' is het dan erg reeël dat ik in de stress zit dat de fluitoon blijvend en tinnitus is, of ben ik paranoia door alles wat ik vannacht op internet heb gelezen?
Waarschijnlijk dat laatste :+
pi_137374907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:55 schreef Skv het volgende:
Ik draag altijd oordopjes van Alpine. Het is wel een beetje mosterd na de maaltijd, want die fluittoon heb ik al een hele tijd..
Hoe beleef je daar festivals mee?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:20:59 #13
67670 Skv
Cynist.
pi_137374945
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:19 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Hoe beleef je daar festivals mee?
Prima, die dingen filteren alleen de schelle tonen er uit, dus je hoort de muziek er niet minder om. Ook worden de frequenties van stemmen doorgelaten, dus je kan ook nog gewoon een gesprek voeren.
pi_137375060
Toen ik het een jaar geleden kreeg klonk het de eerste twee weken alsof er een straalmotor naast mij stond te brullen en daarna is het afgezwakt naar een zachte pieptoon waar ik weinig last van heb. Omdat stress een factor is is het denk ik het beste als je het zoals het nu is probeert te accepteren zodat het verder alleen maar mee kan vallen.
pi_137375086
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Prima, die dingen filteren alleen de schelle tonen er uit, dus je hoort de muziek er niet minder om. Ook worden de frequenties van stemmen doorgelaten, dus je kan ook nog gewoon een gesprek voeren.
Dat klinkt wel goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je toevallig een linkje of type?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:27:40 #16
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_137375128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat klinkt wel goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.alpine.nl/uitgaan-oordopjes/
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:30:55 #17
67670 Skv
Cynist.
pi_137375210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat klinkt wel goed.
SPOILER
Volgens mij heb ik de voorganger van deze: http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/partyplug/
pi_137375321
Thanks!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:39:48 #19
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:02:01 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_137375965
De kans is heel groot dat het binnen 1 tot 5 dagen weer opklaart. Hou je hoofd koel, denk aan andere dingen, zet zachte muziek op.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_137388298
Ik heb ook een keer na het uitgaan heel hard gehuild (want dronken) in bed met m´n vriend ernaast.
Ik had ook een pieptoon en was bang dat het niet meer over zou gaan. Volgende dag was het weg :P
My salvation lies in your love..
pi_137388715
Bescherm jezelf, ik heb er al een jaar of 10 last van 24 uur per dag, doe het nou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')