Bedankt voor de tip. Ik heb net het rooster van computer science in Amsterdam bekeken en er zit opeens filosofie bij?!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
Kijk of je bij die universiteiten een catalogus of iets dergelijks met vakbeschrijvingen kunt vinden, om te kijken waar de inhoud je het meest lijkt aan te spreken. Dat zegt veel meer dan die reclameverhaaltjes op studiekeuzewebsites.
Ik zal je eerlijk zeggen: Het boeit heel weinig. De bachelors van al deze opleidingen zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. Het curriculum van de opleiding (technische) informatica wordt zelfs op elkaar afgestemd. In het derde jaar mag je veel vakken kiezen en zo zelf de richting van je bachelor bepalen. De echte verschillen tussen de universiteiten zijn er pas in de masterfase. De masters kunnen namelijk nog wel wat verschillen per universiteit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:10 schreef levson het volgende:
Ik ga waarschijnlijk informatica te studeren. Het probleem is dat er vrij veel varianten van deze studie zijn, en ik niet precies weet wat het verschil tussen deze studies is.
- In Nijmegen, Utrecht, Groningen en Leiden heb je "informatica"
- In Delft en Twente heb je "technische informatica"
- In Eindhoven heb je ook technische informatica maar met een andere naam, namelijk "software science"
- In Amsterdam heb je "computer science"
Nu heb ik op de sites van de betreffende uni's wel al gelezen wat de studies ongeveer inhouden enz., maar de beschrijvingen van de studies verschillen niet zo veel van elkaar eigenlijk.
Uiteraard ben ik van plan om een paar meeloopdagen te volgen, maar niet bij alle uni's natuurlijk, aangezien er niet veel tijd meer is..De reden dat ik zo laat nog met dit probleem zit is omdat ik eerst geneeskunde wilde doen, daarna industrial design, daarna werktuigbouwkunde, en nu dus informatica.
Dus weet iemand hier iets meer over en kan hij/zij iets aanraden/afraden? Wat is het verschil tussen software science, informatica, technische informatica en computer science?
Geen ervaring met een master in het buitenland doen, maar Nederlandse universiteiten staan goed aangeschreven, dus ik denk dat je sowieso wel binnenkomt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:46 schreef levson het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb trouwens nog een vraagje.
Ik ben van plan om mijn master in het buitenland te doen, bijvoorbeeld in Australië of Amerika, en heb al gekeken welke masters er mogelijk zijn.
Echter viel het mij op dat de bachelor Computer Science (met dezelfde naam dus) in Amerika een veel ander programma heeft. Er zit bijvoorbeeld discrete calculus, lineaire algebra enz. bij (http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bachelor_of_Computer_Science - en dan bij requirements).
In het programma van Amsterdam komt niet eens calculus voor (http://www.vu.nl/nl/Images/Schedule%20CS_tcm9-342073.pdf). Betekent dit dat die van Amsterdam makkelijker is? Zou ik met mijn bachelor van Amsterdam de masters in het buitenland kunnen doen aangezien die van Amsterdam anders is en makkelijker lijkt, omdat er geen calculus bij zit. Of ben ik ergens totaal gemisinformeerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |