abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137357674
Hoi!

Wat je stweds meer gaat zien zijn groene smoothies: smoothies bestaande uit groente, fruit en eventueel superfoods.

Wie maakt deze wel eens? Vandaag had ik deze mee naar school:

130g boerenkool, een banaan, cayennepeper, appel, selderij, kiwi, kurkuma, tarwegras en chiazaad. Erg lekker!

Post hier je recepten :)
  maandag 3 maart 2014 @ 20:16:14 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137357774
Ik maak er vaak één met boerenkool, spinazie, ananas, mango en banaan.
pi_137357824
dat is wel enorm hip zeg
pi_137358097
Je weet dat die zogenaamde 'superfoods' vooral overpricede, gehypede marketingtrucjes zijn?
pi_137359569
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:24 schreef Novito12 het volgende:
Je weet dat die zogenaamde 'superfoods' vooral overpricede, gehypede marketingtrucjes zijn?
Dit dus. Vanwege de hype op quinoa dreigt er nu zelfs honger in Bolivia (Bron: The Guardian).

En dat terwijl het ook maar gewoon een graansoort is. Maar met het marketinglulverhaal "Deze Boliviaanse bergbewoners eten al eeuwen quinoa en kijk ze eens slank en gezond zijn" is het opeens hip en gezond.

Nee, die mensen lopen elke dag kilometers door de bergen en vreten zich niet vol met Big Macs en Dunkin' Donuts. Je ziet geen reumatoïde mensen omdat die het huis niet uit kúnnen, en niemand heeft kanker omdat er geen ziekenhuis is om die diagnose te stellen.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:32:52 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_137361542
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:56 schreef destrovel het volgende:

[..]

Dit dus. Vanwege de hype op quinoa dreigt er nu zelfs honger in Bolivia (Bron: The Guardian).

En dat terwijl het ook maar gewoon een graansoort is. Maar met het marketinglulverhaal "Deze Boliviaanse bergbewoners eten al eeuwen quinoa en kijk ze eens slank en gezond zijn" is het opeens hip en gezond.

Nee, die mensen lopen elke dag kilometers door de bergen en vreten zich niet vol met Big Macs en Dunkin' Donuts. Je ziet geen reumatoïde mensen omdat die het huis niet uit kúnnen, en niemand heeft kanker omdat er geen ziekenhuis is om die diagnose te stellen.
Met betrekking tot quinoa heb je gelijk. Maar bijvoorbeeld chiazaden, lijnzaad en tarwegras bevatten zeker wel een hoop gezonde stofjes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_137370372
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Met betrekking tot quinoa heb je gelijk. Maar bijvoorbeeld chiazaden, lijnzaad en tarwegras bevatten zeker wel een hoop gezonde stofjes.
nee, maar blijft inderdaad ontzettend hip
pi_137372760
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:56 schreef destrovel het volgende:

[..]

Quinoa heeft meer eiwitten dan neem zilvervliesrijst. Dat is voor veel mensen ook een reden om ze te eten.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:17:44 #10
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137373375
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:17 schreef Adames het volgende:
dat is wel enorm hip zeg
Ik ben wel blij dat het hip geworden is anders was ik nooit op het idee gekomen om boerenkool, spinazie etc. in de blender te gooien. Normaal lust ik het niet echt, nu wel. Dus ik eet nu ook meer groenten dan voorheen.
pi_137440148
Vanochtend op NOS journaal: tarwegras is niet gezond.

Goeie genade, Wat een ongelooflijke onzin. Ze zijn natuurlijk veel te bang dat al dat gezonde voedsel de mens ondersteunt in gezond denken.

en dat kunnen ze er niet bij hebben in deze tijd.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:11:34 #12
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_137440180
M'n moeder maakt ze nu regelmatig met verse spinazie, appel, banaan, en limoen. Erg goed te drinken :9
pi_137442641
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Quinoa heeft meer eiwitten dan neem zilvervliesrijst. Dat is voor veel mensen ook een reden om ze te eten.
Aanvulling: glutenvrij, lage GL, meer vezels, meer ijzer.
pi_137442745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Vanochtend op NOS journaal: tarwegras is niet gezond.

Goeie genade, Wat een ongelooflijke onzin. Ze zijn natuurlijk veel te bang dat al dat gezonde voedsel de mens ondersteunt in gezond denken.

en dat kunnen ze er niet bij hebben in deze tijd.
Wat was hun bron? Dat het niet zo super gezond is als wordt aangenomen kan ik inkomen, maar niet gezond? Dat lijkt me heel sterk.
pi_137444285
@ -Strawberry- Bron is het voedingscentrum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')