Dit dus. Vanwege de hype op quinoa dreigt er nu zelfs honger in Bolivia (Bron: The Guardian).quote:Op maandag 3 maart 2014 20:24 schreef Novito12 het volgende:
Je weet dat die zogenaamde 'superfoods' vooral overpricede, gehypede marketingtrucjes zijn?
Met betrekking tot quinoa heb je gelijk. Maar bijvoorbeeld chiazaden, lijnzaad en tarwegras bevatten zeker wel een hoop gezonde stofjes.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:56 schreef destrovel het volgende:
[..]
Dit dus. Vanwege de hype op quinoa dreigt er nu zelfs honger in Bolivia (Bron: The Guardian).
En dat terwijl het ook maar gewoon een graansoort is. Maar met het marketinglulverhaal "Deze Boliviaanse bergbewoners eten al eeuwen quinoa en kijk ze eens slank en gezond zijn" is het opeens hip en gezond.
Nee, die mensen lopen elke dag kilometers door de bergen en vreten zich niet vol met Big Macs en Dunkin' Donuts. Je ziet geen reumatoïde mensen omdat die het huis niet uit kúnnen, en niemand heeft kanker omdat er geen ziekenhuis is om die diagnose te stellen.
nee, maar blijft inderdaad ontzettend hipquote:Op maandag 3 maart 2014 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met betrekking tot quinoa heb je gelijk. Maar bijvoorbeeld chiazaden, lijnzaad en tarwegras bevatten zeker wel een hoop gezonde stofjes.
Quinoa heeft meer eiwitten dan neem zilvervliesrijst. Dat is voor veel mensen ook een reden om ze te eten.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:56 schreef destrovel het volgende:
[..]
Dit dus. Vanwege de hype op quinoa dreigt er nu zelfs honger in Bolivia (Bron: The Guardian).
En dat terwijl het ook maar gewoon een graansoort is. Maar met het marketinglulverhaal "Deze Boliviaanse bergbewoners eten al eeuwen quinoa en kijk ze eens slank en gezond zijn" is het opeens hip en gezond.
Nee, die mensen lopen elke dag kilometers door de bergen en vreten zich niet vol met Big Macs en Dunkin' Donuts. Je ziet geen reumatoïde mensen omdat die het huis niet uit kúnnen, en niemand heeft kanker omdat er geen ziekenhuis is om die diagnose te stellen.
Ik ben wel blij dat het hip geworden is anders was ik nooit op het idee gekomen om boerenkool, spinazie etc. in de blender te gooien. Normaal lust ik het niet echt, nu wel. Dus ik eet nu ook meer groenten dan voorheen.quote:
Aanvulling: glutenvrij, lage GL, meer vezels, meer ijzer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Quinoa heeft meer eiwitten dan neem zilvervliesrijst. Dat is voor veel mensen ook een reden om ze te eten.
Wat was hun bron? Dat het niet zo super gezond is als wordt aangenomen kan ik inkomen, maar niet gezond? Dat lijkt me heel sterk.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Vanochtend op NOS journaal: tarwegras is niet gezond.
Goeie genade, Wat een ongelooflijke onzin. Ze zijn natuurlijk veel te bang dat al dat gezonde voedsel de mens ondersteunt in gezond denken.
en dat kunnen ze er niet bij hebben in deze tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |