Staat er geen merknaam op..?quote:Op maandag 3 maart 2014 13:53 schreef koffielepel het volgende:
Nee, ik krijg ze in ieder geval niet met goed fatsoen uit elkaar
Ook niet met enig geweld. Volgens de DHZ-experts van de Gamma kon dit ook niet trouwens....
Daar ben ik het na enig toegepast geweld wel met ze mee eens.
Dit dus.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:04 schreef Yngwie het volgende:
Normaal gesproken wordt het brede deel vastgezet aan de binnenkant van de kast en het smalle deel aan de lade, gaat dat niet beter?
Hoe kun je nou het kastdeel als laatste vastschroeven? Dan zit je la toch in de weg?quote:Op maandag 3 maart 2014 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is dit niet het antwoord wat je zoekt...![]()
Maar op het plaatje zie je een extra groot gat. Die is er voor bedoeld om de smalle geleider vast te zetten op de plek waar je normaliter niet bij kan. Schroefje kan je dus door het grotere gat heen schroeven.
Oh, en idd, brede deel op de kast (schroef je als laatste vast, kutklus), smalle deel op de la.
Zo beginnen doorgaans wel de beste posts.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is dit niet het antwoord wat je zoekt...![]()
Maar op het plaatje zie je een extra groot gat. Die is er voor bedoeld om de smalle geleider vast te zetten op de plek waar je normaliter niet bij kan. Schroefje kan je dus door het grotere gat heen schroeven.
Oh, en idd, brede deel op de kast (schroef je als laatste vast, kutklus), smalle deel op de la.
Edit: Laat maar, ik begin aan mijzelf te twijfelen. Zou idd. goed kunnen dat het smalle stuk op de kast en het brede op de lade moet.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:12 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Hoe kun je nou het kastdeel als laatste vastschroeven? Dan zit je la toch in de weg?
En dat grote gat heb je dan helemaal niet nodig, ik begin te vermoeden dat het een universeel deel is dat ook wordt gebruikt als er nog een derde schuifdeel aan vast zit. Bij mij zit dat grote gat er dus voor de sier. Behalve dat zit er ook nog een mysterieus gaatje met een getapt gat (m2 ofzo) naast dat grote gat.
Het grote gat heeft alleen een functie als je die het brede deel op de lade monteer. Andersom niet.
Ongelooflijk dat je een huis kunt verbouwen en dan hier niet uitkomt![]()
Je hebt helemaal gelijk, maar ik betwijfel of TS gefreesde gleuven heeft?quote:Op maandag 3 maart 2014 18:23 schreef hoas het volgende:
Het smalle gedeelte komt in de ingefreesde gleuf in de laden.
Het brede gedeelte eerst in de'kast vastschroeven daarna rail max uittrekken en de lade vastschroeven, heb ik al vaak gedaan en is echt een rotklusje
Dat vraag ik mij ook af anders beter een ander type aanschaffenquote:Op maandag 3 maart 2014 18:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar ik betwijfel of TS gefreesde gleuven heeft?
(dan zouden de twee schroeven voorin ook voldoende zijn geweest.)
Of een gleufje frezenquote:Op maandag 3 maart 2014 18:30 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af anders beter een ander type aanschaffen
Hij liever dan ik.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of een gleufje frezen
En daarna balen dat de breedtemaat niet meer klopt.
je hebt ook hele mooie andere types die aan de zij onderkant komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:23 schreef koffielepel het volgende:
Infrezen was mijn laatste optie geweest. Een en ander zit er nu even voor de pas in en het glijdt prima
De achterste schroefjes maak ik vast door de la aan de achterkant door te schuiven. Niet hoe het moet, maar wel hoe het gaat.
Nog maar 9 laatjes maken.... En dan alle fronten nog etc etc etc...
Heb afgelopen weekend nog zo'n ikea ladekast in elkaar gezet en vond het wel meevallen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:43 schreef lady-wrb het volgende:
die dingen zitten in mijn ikea-ladenblok.
wel rotdingen om te bevestigen. doe mij maar de gewone ladegeleiders
Ikea gebruikt ook blum, Er zit echter wel wat kwaliteitsverschil in.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:26 schreef Snowballed het volgende:
Die van de Ikea haal je zo uit elkaar als je ze aan 1 kant optilt.. en ze zijn supersimpel te bevestigen... Goed spul..
(en kan alles wat in het filmpje ook getoond word)
Lijkt mij toch inderdaad ook iets wat iedereen met een beetje inzicht wel moet kunnen reddenquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:23 schreef betyar het volgende:
Maar goed, je bevestigt eerst de binnenkant van de kast, ladegeleider uittrekken en simpelweg in de gaatjes een schroef plaatsen. Vervolgens schuif je het smalle gedeelte in de gleuf van de lade en schroeft deze vast. Veel makkelijker kan niet.
Terugbrengen en deze kopen:
Zolang er mensen zijn die met een houtboor in een betonmuur willen boren verbaas ik me nergens meer over.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:54 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Lijkt mij toch inderdaad ook iets wat iedereen met een beetje inzicht wel moet kunnen redden
Ah oke.. ik heb ze iig in mn halve zelfbouw keuken zitten..... het stelspul is volgens mij van kunststof ipv metaal.. maar hoe vaak gebruik je dat..?quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Ikea gebruikt ook blum, Er zit echter wel wat kwaliteitsverschil in.
Geleiders zijn een stuk lichter, de maten zijn niet meer te verkrijgen. etc. etc.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ah oke.. ik heb ze iig in mn halve zelfbouw keuken zitten..... het stelspul is volgens mij van kunststof ipv metaal.. maar hoe vaak gebruik je dat..?
De geleiders kunnen genoeg hebben.. en er zat geloof ik 10 jaar garantie op...quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Geleiders zijn een stuk lichter, de maten zijn niet meer te verkrijgen. etc. etc.
De koppelingen zijn van kunststof. Hoe vaak gebruik je dat? Als het goed is niet vaak.Het is gewoon makkelijk zodra je een kast hebt geplaatst en laden netjes wilt afstellen.
Tja, de geleiders die ik koop hebben levenslange garantie.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:29 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De geleiders kunnen genoeg hebben.. en er zat geloof ik 10 jaar garantie op...
Het spul is gewoon leverbaar bij Ikea.. en ja misschien over 15 jaar niet meer, maar daar kan ik niet zo mee zitten...
Afstellen heb ik 1 keer gedaan en daarna nooit meer.. dus dat gebruik ik maar 1 keer.. en dat werkt echt prima..
Sta je dan mooi met een rot keukenblad... met je goede geleiders...quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, de geleiders die ik koop hebben levenslange garantie.
Product dat je aflevert moet goed zijn, bij eventuele problemen de nazorg net zo.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Sta je dan mooi met een rot keukenblad... met je goede geleiders...
Geen keuken die een leven lang meegaat...quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Product dat je aflevert moet goed zijn, bij eventuele problemen de nazorg net zo.
Waarom niet?quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Geen keuken die een leven lang meegaat...
Omdat er altijd wel iets stukgaat/slijt op termijn...quote:
Dan pleur je maar die hele keuken eruit? Ik vind het prima, meer werk voor mijn branche.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:14 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Omdat er altijd wel iets stukgaat/slijt op termijn...
Tegen de tijd dat mijn blad "op" is pleur ik alles eruit idd.. ander blijf je aan het vervangen...quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan pleur je maar die hele keuken eruit? Ik vind het prima, meer werk voor mijn branche.
Pleur dan gelijk de ketel er ook uit, heb ik ook wat te doen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan pleur je maar die hele keuken eruit? Ik vind het prima, meer werk voor mijn branche.
Ik praat over het algemeen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat mijn blad "op" is pleur ik alles eruit idd.. ander blijf je aan het vervangen...
Enne.. ik bouw mn keuken zelf... dus voor je branche ben ik niet zo gunstig...
Dan komt er een speksteen met cv aansluiting... (waarvan ik enkel de schoorsteen niet zelf doe...)quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:22 schreef cvboer het volgende:
[..]
Pleur dan gelijk de ketel er ook uit, heb ik ook wat te doen.
Keukenblad waar een kras inzit, keuken eruit en meteen nieuwe leidingen, ketel, vloerverwarming, tegels, etc. etc.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:22 schreef cvboer het volgende:
[..]
Pleur dan gelijk de ketel er ook uit, heb ik ook wat te doen.
Over het algemeen is het zo, dat als het ene versleten is, het niet lang duurt voor het andere aan de beurt is..quote:
Niet mee eens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Over het algemeen is het zo, dat als het ene versleten is, het niet lang duurt voor het andere aan de beurt is..
Ok..quote:
Dat mag.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ok..
Mijn ervaring is anders...
(en dan heb ik t niet over een krasje)
Gelukkig maar....quote:
Kruisplaatje los? Tijd voor een nieuwe keuken!quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:12 schreef koffielepel het volgende:
Ik begrijp dat ik in plaats van een ladegeleider te plaatsen beter mn keuken kan gaan vervangen?
Het wordt altijd wat.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef koffielepel het volgende:
Dan maar pure rommel, het zit, het glijdt en doet wat het moet doen.
Wordt een kast op budget, als het allemaal wat wordt zal ik misschien nog eens een fotootje plaatsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |