abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137343633
Hoop dat iemand mij kan helpen met volgende vraag ten aanzien van het aansluiten van een motorloze afzuigkap en/of aparte schakelaar richting mechanise ventilatie (MV). Alvast dank voor elke reactie die bijdraagt aan de juiste aansluiting.

Ik zoek naar advies over het aansluiten van mijn motorloze afzuigkap in combinatie met de MV op zolder. Helaas heb ik verzuimd om goed te documenteren hoe de bedrading en keramische weerstanden (als ik ze juist heb geidentificeerd, 2 stuks type 4R7 10% 5W) aangesloten waren in de afzuigkap.

Ik had een Stork air motorloze afzuigkap WK-6 (type onleesbaar, maar vermoedelijk S-619) met 3 schakelaars (1 = laag toerental, 2 = hoog toerental, 3 = verlichting in afzuigkap). Naar de schakelaar toe komt de fase (bruine draad) welke is doorgelust over de 3 schakelaars. Vanaf de schakelaars lopen 3 schakeldraden (zwart) verder, waarbij draden vanaf 1 en 2 naar de mechanische ventilatie (merk ABB) naar zolder gaan voor de aansturing van het toerental en draad 3 gaat naar de lamp in de afzuigkap zelf. Een keramische weerstand zit nog aan de zwarte draad (onbekend of dit 1 of 2 was van de schakelaars). Daarnaast heeft er een tweede weerstand tussen twee draden (in kroonsteen vastgezet) gezeten. Deze waren allen geplaatst in de afzuigkap in kroonsteen.

Mijn vraag is tweeledig.

Ik zoek naar de juiste aansluiting van de bedrading en hoe de keramische weerstanden daarin passen weerstanden (tussen welke draden) en welke functie deze keramische weerstanden voor de juiste aansluiting vervullen.

Ik zit eraan te denken om de mechanische ventilatie niet via de schakelaars van een nieuwe afzuigkap, maar via een serieschakelaar te gaan bedienen. Oftewel de schakeldraden 1 en 2 richting MV hiervan laten vertrekken. Ook hier is dan de vraag hoe de keramische weerstanden gemonteerd moeten worden en hoe deze te plaatsen in de bedrading.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')