Ik heb al twee jaar last van onverklaarbare gaatjes in mijn shirts. Het is heel vervelend had het vandaag bij een shirtje wat net nieuw is. Ongeveer 15 shirts hebben al deze gaatjes.
meestal zitten ze links of rechts onderaan in groepjes van 5 tot 20 kleine gaatjes (net spelden prikjes) soms ook op mijn rug of schouder.
Ik heb al gezocht en wat mogelijke oorzaken gevonden maar die komen niet overeen.
Ik draag geen riem, of een broek met scherpe knopen, geen ritsen van jassen, geen scherpe dingen in de was of wasmachine (daar is het ook te vaak voor op de zelfde plek) , als ik werk zit ik niet tegen een tafel aan of thuis tegen het aanrecht. ik heb verschillende waspoeders geprobeerd, ik rook niet.
Omdat het zo vaak op ongeveer de zelfde plek is zat ik aan slijtage te denken maar ik heb het ook bij net nieuwe dingen en soms ook op mijn rug. Het lijkt of kleine beestjes hapjes van de stof eten door de groepen gaatjes, maar ik heb geen motten (die eten ook vooral wol en dit heb ik alleen bij katoen ) of andere beesten kunnen vinden. Ik begin in beetje radeloos te worden sommige shirts zitten zo vol met gaten dat ik ze eigenlijk niet meer kan dragen. Het lijkt ook dat ik er soms meer last van heb dan anders.
ik ben ook net verhuisd en in mijn vorige huis had ik er al last van. alles gewassen en uitgezocht omdat ik dan als het door beestjes kwam het kon uitroeien maar opnieuw na een aantal weken heb ik weer heel veel gaatjes gevonden. ze lijken soms gewoon uit het niets te ontstaan. (shirtje lag een week op de stoel, toen ik heb uittrok had hij niks en nu heeft hij er 10 ongeveer op de zelfde plek. iemand enig idee wat dit kan zijn?