abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137437795
Ik zou eens meer je heil zoeken in geloof zonder God is de wereld ook totaal nutteloos en slaat het nergens op....en dan niet perse de kerk enzo,want heb ik ook weinig mee en is eigenlijk bijna allemaal verrot ook....
Maar ga een hobby zoeken is wel een slecht advies,want dat veranderd toch niets aan hoe hij tegen de wereld aan kijkt,je zal dat geestelijk moeten veranderen......
  donderdag 6 maart 2014 @ 07:10:29 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137438005
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 04:29 schreef Doedelzak77 het volgende:
Ik zou eens meer je heil zoeken in geloof zonder God is de wereld ook totaal nutteloos en slaat het nergens op....en dan niet perse de kerk enzo,want heb ik ook weinig mee en is eigenlijk bijna allemaal verrot ook....
Maar ga een hobby zoeken is wel een slecht advies,want dat veranderd toch niets aan hoe hij tegen de wereld aan kijkt,je zal dat geestelijk moeten veranderen......
Stel TS is net als ik totaal niet gelkovig hoe kan je dan je heil zoeken in geloof als je van mening bent dat een god niet bestaat.
pi_137440905
Best herkenbaar, behalve het 'hard werken en veel geld hebben'. Maar wel dat leven zonder doel en niet heel veel vriendschappen (4 maar vermoedelijk nu nog maar 3 wat één van hen is woest, ze vindt dat ik jaloers en egoïstisch ben ;( . Lang verhaal en niet relevant voor dit topic.) . Komt in mijn geval vooral door een langdurig gebrek aan energie/neurologische klachten. Maar de oorzaak maakt denk ik weinig uit, het gevoel is hetzelfde.

Als je weinig vrienden hebt, is het moeilijker om leuke dingen te gaan doen. Want dan moet je die dingen in eerste instantie alleen doen. En het kan moeilijk zijn om die stap te zetten. Maar juist door de dingen te doen die je graag doet, kun je mensen ontmoeten met gelijke interesses. Zelf overweeg ik bijv. een cursus wandklimmen en ga me aansluiten bij een hardloopgroep.

Een groepsreis maken, wat hier al geopperd is, vind ik ook een heel goed idee. Zelf heb ik er het geld niet voor, maar het lijkt me wel wat voor jou ts! Je kunt singlereizen kiezen, dan reizen al je reisgenoten ook alleen. Van te voren kun je de groepssamenstelling bekijken, zodat je van te voren weet of de reis ook door leeftijdsgenoten geboekt wordt.

Weet jij wel waar je blij van zou worden ts? Ja, van vrienden of liefde waarschijnlijk. Die kun je via internet ontmoeten, in de trein o.i.d. Maar wat naar mijn idee ook heel fijn is, is als je mensen leert kennen bij een hobby. Dan heb je in ieder geval één belangrijke gedeelde interesse.
Vaak worden er bij een vereniging ook activiteiten naast het sporten georganiseerd of blijven leden nog wat napraten/drinken. Dan ben je in ieder geval wat vaker van huis. Een hobby.... het klinkt misschien als een afgezaagd advies maar je kan er denk ik veel aan hebben.

Zelf probeer ik deze periode zonder liefde en met weinig vriendschappen te zien als een kans om eigenstandig te worden. Te ontdekken wat ik graag doe en met wie. En dat dan ook te doen, in plaats van er alleen over na te denken.

Herken je trouwens dat het moeilijker is om contacten aan te gaan doordat je minder meemaakt? Dat iedereen vertelt over leuke dingen/plannen en dat je zelf niet veel meer beleeft dan werken?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_137682744
Hee doe iets, ook al is het iets mafs als een cursus geitenwollen sokken breien met andere mensen. Feit is dat mensen sociale dieren zijn en zonder contact raak je ontregeld.
En onderzoeken tonen aan dat ff contact met mensen je letterlijk energie-boosts geven.

Zelf doe ik werk wat makkelijk alleen kan (en geen gezeik met vergaderen). Maar toch prefereer ik projecten welke in groepsverband gedaan kunnen worden met conflicten op de koop toe.

Dus ik zeg: ga geitenwollen sokken breien
pi_137684696
Wil me onthouden van elke diagnose maar er doemt mij toch wel een beeld op van een gebrekkige emotionele interactie. Verdiep je eens in hoe vrouwen de hele dag door met hun 'dinnies' binden. Doe vrijwilligers werk met mensen die het moeilijk hebben. Begeef je in omgevingen waar minder een beroep op je rationele vaardigheden gedaan wordt maar treedt buiten je comfortzone en versterk je inlevensvermogen en gevoelens. Zo leer je op de lange duur de waarde van iets kennen ipv de prijs.

Dat je je identiteitloos voelt kan nog wel eens in je voordeel uitpakken. Dan voel je je waarschijnlijk minder snel aangevallen waardoor een aangenamer persoon bent die veel gedachtes kan koesteren.

Er is trouwens niet mis met 'op jezelf gesteld zijn'. En met even zovaak kijken naar de dingen die wel voldoen in je leven ipv wat niet voldoet ook niet. Geluk is immers de ervaring van een volheid, niet het vullen van een leegte.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_137685116
Anderen helpen geeft altijd een goed gevoel. Focus niet op uiterlijke dingen. Echte geluk zit vanbinnen, ik zou zeggen; ga mediteren. Geniet van kleine dingen in het leven, en volg je gevoel wat meer.
pi_137717640
Existentiele crisis. Lees Sartre. Doet mij altijd goed. De Wegen der Vrijheid erg bijzonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')