Klassiekertje maar dat gaat vooral over de aanschaf en het voorproeven, niet over het bewarenquote:
ja, anders kun je ze niet zien...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
Bij Leonidas en Godiva liggen ze toch ook niet in de koelkast?
De vulling is zo'n 3-4 maanden houdbaar, de chocola iets van een jaar of anderhalf geloof ik.
CHOCOLA MOET JUIST ZACHT ZIJN!!!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:10 schreef Nielsch het volgende:
Buiten de koelkast wordt de chocolade zo zacht... Dat vind ik altijd jammer
Chocola is veel langer houdbaar, alleen komt er een wit "oxidatie"laagje op te zitten na een tijd en daarom ziet het er misschien minder aantrekkelijk uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
De vulling is zo'n 3-4 maanden houdbaar, de chocola iets van een jaar of anderhalf geloof ik.
In de koelkastquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:05 schreef Nielsch het volgende:
Hoe bewaren jullie je bonbons? In de koelkast of daarbuiten? Ik in de koelkast zodat de chocolade lekker knapperig is. Ook de praline vind ik kouder wat lekkerder smaken.
Die witte laag zijn meestal wat vetten die uit de chocolade diffunderen. Het kan ook suiker zijn vooral als chocolade gekoeld is geweest.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Chocola is veel langer houdbaar, alleen komt er een wit "oxidatie"laagje op te zitten na een tijd en daarom ziet het er misschien minder aantrekkelijk uit.
Maar eetbaar is het nog prima.
Ik woon hier dan ook al mijn halve leven en mijn vader is Britsquote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij bent iets te ingeburgerd in de UK.
ja, in je mond ja... niet daarvoor... als je je tanden erin zet met het lekker knisperen als je het kapot bijt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
CHOCOLA MOET JUIST ZACHT ZIJN!!!
Rare mensen op de wereld.
Eet dan drop of een zuurtje.
Chocola moet smelten.
Veel bonbons zijn juist zo gemaakt dat de smaaksensatie het best tot zijn recht komt door het subtiel in de mond te laten smelten. Voor chocolatiers is dit koelkast verhaal een verkrachting van hun eetbare kunstwerkje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, in je mond ja... niet daarvoor... als je je tanden erin zet met het lekker knisperen als je het kapot bijt.
Jammer dan voor zequote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel bonbons zijn juist zo gemaakt dat de smaaksensatie het best tot zijn recht komt door het subtiel in de mond te laten smelten. Voor chocolatiers is dit koelkast verhaal een verkrachting van hun eetbare kunstwerkje.
De vulling is qua houdbaarheid afhankelijk van het soort vulling.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |