Klassiekertje maar dat gaat vooral over de aanschaf en het voorproeven, niet over het bewarenquote:
ja, anders kun je ze niet zien...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
Bij Leonidas en Godiva liggen ze toch ook niet in de koelkast?
De vulling is zo'n 3-4 maanden houdbaar, de chocola iets van een jaar of anderhalf geloof ik.
CHOCOLA MOET JUIST ZACHT ZIJN!!!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:10 schreef Nielsch het volgende:
Buiten de koelkast wordt de chocolade zo zacht... Dat vind ik altijd jammer
Chocola is veel langer houdbaar, alleen komt er een wit "oxidatie"laagje op te zitten na een tijd en daarom ziet het er misschien minder aantrekkelijk uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
De vulling is zo'n 3-4 maanden houdbaar, de chocola iets van een jaar of anderhalf geloof ik.
In de koelkastquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:05 schreef Nielsch het volgende:
Hoe bewaren jullie je bonbons? In de koelkast of daarbuiten? Ik in de koelkast zodat de chocolade lekker knapperig is. Ook de praline vind ik kouder wat lekkerder smaken.
Die witte laag zijn meestal wat vetten die uit de chocolade diffunderen. Het kan ook suiker zijn vooral als chocolade gekoeld is geweest.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Chocola is veel langer houdbaar, alleen komt er een wit "oxidatie"laagje op te zitten na een tijd en daarom ziet het er misschien minder aantrekkelijk uit.
Maar eetbaar is het nog prima.
Ik woon hier dan ook al mijn halve leven en mijn vader is Britsquote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij bent iets te ingeburgerd in de UK.
ja, in je mond ja... niet daarvoor... als je je tanden erin zet met het lekker knisperen als je het kapot bijt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
CHOCOLA MOET JUIST ZACHT ZIJN!!!
Rare mensen op de wereld.
Eet dan drop of een zuurtje.
Chocola moet smelten.
Veel bonbons zijn juist zo gemaakt dat de smaaksensatie het best tot zijn recht komt door het subtiel in de mond te laten smelten. Voor chocolatiers is dit koelkast verhaal een verkrachting van hun eetbare kunstwerkje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, in je mond ja... niet daarvoor... als je je tanden erin zet met het lekker knisperen als je het kapot bijt.
Jammer dan voor zequote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel bonbons zijn juist zo gemaakt dat de smaaksensatie het best tot zijn recht komt door het subtiel in de mond te laten smelten. Voor chocolatiers is dit koelkast verhaal een verkrachting van hun eetbare kunstwerkje.
De vulling is qua houdbaarheid afhankelijk van het soort vulling.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
Precies.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Bonbons moet je niet bewaren, die moet je opeten.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:21 schreef Molo het volgende:
Er zit trouwens nķgal wat verschil in bonbons. Zo'n fabrieksdoosje zoete meuk van Kruidvat, Leonidas en Hema, of een lekkere bonbon van Godiva, Puccini of Pierre Marcolini ofzo.
we hadden het over bewaren in de koelkast of niet, ik vind dat je sowieso niet in de koelkast moet bewaren, maar goede bonbons zijn relatief kort houdbaar.quote:
Dat hangt heel erg van de bonbons af. Als je ze bijvoorbeeld bij Puccini koopt, dan raden zij aan om ze in de koelkast te bewaren en niet veel langer dan een week.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef Seven. het volgende:
ah top, die Puccini snapt hetquote:Op zondag 2 maart 2014 01:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg van de bonbons af. Als je ze bijvoorbeeld bij Puccini koopt, dan raden zij aan om ze in de koelkast te bewaren en niet veel langer dan een week.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klassiekertje maar dat gaat vooral over de aanschaf en het voorproeven, niet over het bewaren
(ik hoef 'm niet eens te zien, ken 't bijna uit m'n hoofd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Puccini heeft het over het bewaren, niet dat je ze koud eetquote:
Dit dus, vers smaken ze het best, en verse room is niet lang houdbaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:20 schreef golfer het volgende:
Echte bonbons van een bonbonmaker bewaar je niet maar eet je meteen op. Mocht er iets over zijn: droog donker op kamertemperatuur en de volgende dag verder opvreten.
Puccini raadt juist aan om ze niet in de koelkast te bewaren, maar zoals Golfer al opmerkte, op een donkere plekquote:Dat hangt heel erg van de bonbons af. Als je ze bijvoorbeeld bij Puccini koopt, dan raden zij aan om ze in de koelkast te bewaren en niet veel langer dan een week.
ligt er helemaal aan waar je het koopt en een doos bonbons verschilt natuurlijk ook nogal per groottequote:Op zondag 2 maart 2014 14:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Pff nou een doos bonbons in een keer opeten is nou ook niet je van het.
Dan idd maar weinig kopen, tis toch erg duur. Zo'n 1 euro per bonbon...
In de winkel liggen ze ook langer als een dag.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:45 schreef quirina het volgende:
Mijn neef maakt bonbons en zegt dat het niet nodig is in de koelkast en dat het van de vulling afhangt.
Als bonbons met room zijn gemaakt en je eet ze niet gelijk op dan moet je ze in de koelkast bewaren.
Volgens neef kan je ook beter verse banketbakkersbonbons op dezelfde dag dat je ze koopt opeten, anders gewoon wat minder kopen dat je zeker weet dat je niks overhoud.
Qua smaak is t beste op kamertemperatuur, maar dat moet iedereen maar zelf weten.
Zutphenquote:Op zondag 2 maart 2014 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
FF Pluggen, meneer Janson www.bonbon.nl maakt met de hand ieder dag verse bonbons, en deze kunnen zich meten met de beste chocolatiers uit Belgie of Frankrijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |