abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137280247
Gezocht maar geen (centraal) topic gevonden wat dit land recht doet. Hoe meer ik reis des te meer ik besef dat Laos geen eerste toevalstreffer was maar een bucketlistbestemming an sich die iedere Nederlander die verder kijkt dan de costa del sol zou moeten aftikken.

quote:
Laos, of officieel Democratische Volksrepubliek Laos (korte vorm: ລາວ, Lao), is een land in Azië en grenst aan Myanmar, China, Vietnam, Cambodja en Thailand. Een inwoner van Laos noemt men een Laotiaan.
Samen met Birma misschien nog laatste land in ZO-Azie dat niet compleet is verpest door toeristenmassa vanuit het westen. Zomer 2013 8 dagen huisje 1e rij aan de Mekong, ALLES eten en drinken wat je maar kan en iedere avond feest voor 90E pp zegt genoeg lijkt me

Lokale keuken is op Japanse reizen na het beste wat ik ooit heb gegeten en dat voor max 10 E per dag. Bevolking nog onwennig met toeristen en dus geen gezeik aan je hoofd als je rondje door t dorp maakt.

En dan ook nog goede opium in het Noordwesten _O_

Even snel wat eigen fotos:

En wat mij over de streep trok en achteraf een heerlijk nostalgisch vakantiegevoel oproept:

In Asia - Episode 3 - LAOS door Vincent Urban

Meer Laos fans hier?

Edit: Ook nog een scarlett voor dit topic

pi_137280611
Een stuk beter land dan Japan inderdaad, maar dat is ook niet zo moeilijk
pi_137280638
Water is wel smerig zeg.
  Moderator zaterdag 1 maart 2014 @ 19:25:52 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137280695
Volgens mij was er een combinatie-topic met Cambodja, maar prima om het apart te hebben. En bedankt voor Scarlett!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_137280803
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:23 schreef Adames het volgende:
Een stuk beter land dan Japan inderdaad, maar dat is ook niet zo moeilijk
:')

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:24 schreef Adames het volgende:
Water is wel smerig zeg.
Niet echt tropische kleur idd, maar dat ligt aan de bodemsamenstelling. Buiten de stad gebruik je water uit de Mekong om te douchen en dat was op zich schoon genoeg :')
pi_137280854
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij was er een combinatie-topic met Cambodja, maar prima om het apart te hebben. En bedankt voor Scarlett!
Dat zag ik inderdaad. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik Laos en Cambodja totaal niet te vergelijken. Het is alsof Nederland en Zimbabwe naast elkaar zouden liggen en alleen door dat geografische feit in 1 reisgids zouden staan.
pi_137281199
Jammer van dat meisje op het einde.
pi_137282490
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:40 schreef Doublepain het volgende:
Jammer van dat meisje op het einde.
Je bent zelf jammer :)
pi_137283642
wat heeft Scarlet er nu mee te maken ?
pi_137283949
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:31 schreef Roger_ het volgende:
wat heeft Scarlet er nu mee te maken ?
Scarlett maakt ieder topic beter.
pi_137285683
Leuke foto's, ik snap alleen het nut van de opium in het noordwesten niet zo... nu wek je op mij de indruk dat je daar heengegaan bent om te spuiten en te snuiven... :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_137285911
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef polariteit het volgende:
Leuke foto's, ik snap alleen het nut van de opium in het noordwesten niet zo... nu wek je op mij de indruk dat je daar heengegaan bent om te spuiten en te snuiven... :')
Opium spuit en snuif je niet maar goed.

Is romantisch dingetje joh. Legendarische golden triangle enzo. Het was voor mij absoluut geen reisdoel maar vond het al met al toch een toffe ervaring. Ditdatzuszo.

Als jij een mooie toevoeging aan de OP hebt zal ik het er ook inzetten :)
pi_137286045
Nee helaas, nooit geweest dus kijk graag mee in het topic :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_137301067
Sinds ze dat tuben hebben afgeschaft zien ze mij daar niet meer terug. :(
pi_137321933
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Scarlett maakt ieder topic beter.
vind dat eigenlijk best erg onvolwassen, maar goed Laos is wel een prachtig land. ben er eind vorig jaar geweest.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:09:18 #16
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_138440580
Laos lijkt me echt prachtig :) Zou het graag bezoeken tijdens een langere reis naar Azië, in combinatie met Vietnam, Thailand en Cambodja.
pi_138448586
Ik heb het op de planning staan voor een week in september (eerst week naar Thailand en daarna een week naar Cambodja). De reis naar Bangkok heb ik al geboekt, de rest regel ik daar. Alleen voor Laos twijfel ik wel of het niet beter is de reis door Laos in groepsverband te doen. Ik zit ook nog een beetje in het regenseizoen, dus nog wat zoekwerk hoe ik alles (of in ieder geval) de belangrijkste waypoints wil regelen. Kijk er wel al naar uit
Opzouten met die #hashtags
pi_138449494
ik zelf heb mijn reis (gedeeltelijk) door Laos via een Nieuw Zeelandse organisatie geboekt; Stray Travel, was er erg tevreden over. Best snel door het land geweest, en toch best veel gezien, Zowel on als off the beaten tracks.
http://www.straytravel.asia/

Maar op zich ondanks dat Laos niet plat gelopen is wat betreft touristen, geen Starbucks en geen Mac, zijn er veel goeie toeristische verbindingen met VIP bussen.
Vaak erg Laos style, je staat ergens je weet niet waar je op wacht, maar het komt uit eindelijk wel goed.

Ik was heel tevreden over Stray, maar als je het zonder wil doen is dat geen probleem. Nadeel is wel dat er echt alleen goeie verbindingen zijn tussen de grote attracties, dus eigenlijk , Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane, Pakse en Don Det. Maar bijvoorbeeld Khong Lor , dan ben je erg aan gewezen op lokaal vervoer.
Daarom had ik voor Stray gekozen, een eigen busje, van plaats naar plaats. En ik had een beetje tijd gebrek.

[ Bericht 28% gewijzigd door Roger_ op 02-04-2014 20:55:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')