Daar moeten nieuwe light seals in. Op eBay staan genoeg kits daarvoor met light seals die al op maat zijn gemaakt, kost iets van 20 dollar. Je kan ook zelf een plaat materiaal kopen, maar dan moet je de juiste vorm zelf uitsnijden en dat is kut.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:50 schreef MartabakManis het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb een klein vraagje wat ik eigenlijk wilde stellen in een algemeen topic maar na 30x klikken op 'wil je toch reageren ondanks dat er .. aantal dagen verstreken zijn' zonder resultaat, stel ik hem toch maar hier ..
Ik heb een hier aantal analoge camera's liggen (Ricoh en Vivitar) die ik wel eens uit zou willen proberen, ik heb er echter totaal geen verstand van, en bij het openen van de camera's bleek er ontzettend veel smurrie in te zitten van wat ooit de light seals waren.
Nu is dit ook terecht gekomen op de zwarte plaatjes in e camera's (note: ik heb er echt 0,0 verstand van maar ik neem aan dat dit lichtgevoelig is).
Nu vroeg ik me af of dit nog zin heeft om schoon te maken, of zijn ze bij voorbaat al geruïneerd?
Dankjewel alvast
Waar je met dat zwarte plaatje en ook de overige onderdelen en zelfs de bovendelen van een filmpjescamera rekening mee moet houden is dat als dat schuim vergaan is die troep overal in kruipt. Goed nakijken dus en indien mogelijk met wat alcolhol en een geimproviseerd krabdingetje verwijderen. Is het gepriegel meer dan waard.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:29 schreef DonJames het volgende:
Overigens is het zwarte plaatje niet lichtgevoelig. Alleen de film is lichtgevoelig.
Zou op zich moeten kunnen. Als die seals goed zijn worden ze door de deur dichtgedrukt en zou zelfs wit kunnenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:59 schreef MartabakManis het volgende:
Sorry, ik heb nog een klein (dom) vraagje, ik weet dat het alleen bedoelt is om lichtlekken tegen te gaan maar moeten de lightseals daarvoor per se zwart zijn of kan ik ook donkerbruin ervoor gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |