abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137241594
Ik heb heel mijn leven best veel moedervlekken in mijn gezicht en op de keel / nek. Omdat ik ze al zo lang heb en ze ook niet veranderen ga ik er vanuit dat ze gewoon goedaardig zijn. Niks aan de hand verder dus, maar klopt dit dat de verwijdering ervan dan ook nooit vergoed wordt door de verzekering?

Goed, ik zou eigenlijk graag een groot gedeelte van deze moedervlekjes willen laten verwijderen. Liefst laseren, omdat dit schijnbaar de beste resultaten geeft en de minste littekens.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kostte het? En hoe zijn de resultaten?
pi_137241638
Zijn het echt moedervlekken of fibromen (steelwratten)? Zitten ze echt in de huid of zijn het van die bloemkooltjes?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_137241724
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:00 schreef SonicVolcano het volgende:
Zijn het echt moedervlekken of fibromen (steelwratten)? Zitten ze echt in de huid of zijn het van die bloemkooltjes?
Nee nee echt gewoon de 'normale' (donker)bruine moedervlekjes die in de huid liggen.
pi_137241761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:03 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Nee nee echt gewoon de 'normale' (donker)bruine moedervlekjes die in de huid liggen.
Ah ja. Geen ervaring mee dan. Heb laatst van die fibromen laten weghalen namelijk.

Lijkt me nogal een ingreep, dat laseren. Om hoeveel gaat het?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:10:09 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137241938
Ik heb preventief al een paar moedervlekjes laten verwijderen. Sommigen kunnen geschraapt worden maar dan komen ze vaak weer terug, als ze gaan snijden hou je daar littekens aan over.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 16:17:35 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137242151
Ik heb ook bij de huisarts preventief wat plekjes laten weghalen. 1 plekje wilde ze nog even laten testen, maar was verder niets aan de hand. Werd volgens mij wel vergoed, maar dan zit je geloof ik met dat Eigen Risico gezeik... dus uiteindelijk betaal je dan toch gewoon zelf...(!)
pi_137244312
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:17 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb ook bij de huisarts preventief wat plekjes laten weghalen. 1 plekje wilde ze nog even laten testen, maar was verder niets aan de hand. Werd volgens mij wel vergoed, maar dan zit je geloof ik met dat Eigen Risico gezeik... dus uiteindelijk betaal je dan toch gewoon zelf...(!)
Dat heb ik ook een paar keer gehad, maar dat niet in mijn gezicht, en dat ging dus om 'mogelijke risico moedervlekken'. Dan wordt het uiteraard vergoed door de verzekering. Gelukkig was er niets aan de hand.

Maar deze op mijn gezicht, dat zou gewoon gaan om een cosmetische ingreep.
pi_137258457
Ik heb er een met stroom eraf laten 'branden'. Dat zie je nog wel.

Overigens worden cosmetische ingrepen niet vergoed en daar valt dit onder, tenzij er een reden is om te denken dat je moedervlek verdacht is. Maar dan zullen ze het niet weglaseren.
pi_137259779
Ik heb een jaar of 8 geleden 2 moedervlekken in m'n gezicht laten verwijderen. Ze waren dik, lagen echt op de huid zeg maar.
Het is door een plastisch chirurg gedaan, onder plaatselijke verdoving. Je ziet er echt helemaal niks van. Stelde niks voor. Gebeurde wel echt in een ok, zon groene steriele doek over mijn gezicht, operatiehemd aan en zon enorme ronde lamp erboven. Het werd volledig vergoed door de verzekering.
pi_137259955
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:56 schreef _Joy_ het volgende:
Ik heb een jaar of 8 geleden 2 moedervlekken in m'n gezicht laten verwijderen. Ze waren dik, lagen echt op de huid zeg maar.
Het is door een plastisch chirurg gedaan, onder plaatselijke verdoving. Je ziet er echt helemaal niks van. Stelde niks voor. Gebeurde wel echt in een ok, zon groene steriele doek over mijn gezicht, operatiehemd aan en zon enorme ronde lamp erboven. Het werd volledig vergoed door de verzekering.
Waarom wordt dit vergoed? Ben je gewoon naar de huisarts gegaan met de vraag 'hoe kan ik van deze moedervlekken afkomen?'
pi_137260205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:00 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Waarom wordt dit vergoed? Ben je gewoon naar de huisarts gegaan met de vraag 'hoe kan ik van deze moedervlekken afkomen?'
Ja, eigenlijk wel. Ik heb er meerdere, maar deze 2 lagen echt op de huid. Het schijnt dat huisartsen ook wel eens moedervlekken verwijderen maar niet zomaar in het gezicht.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 03:28:15 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137263260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:34 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Dat heb ik ook een paar keer gehad, maar dat niet in mijn gezicht, en dat ging dus om 'mogelijke risico moedervlekken'. Dan wordt het uiteraard vergoed door de verzekering. Gelukkig was er niets aan de hand.

Maar deze op mijn gezicht, dat zou gewoon gaan om een cosmetische ingreep.
Ik zowel op mijn lichaam als in mijn gezicht, al was dat op mijn gezicht meer een 'bultje' dat niet wegging, dus dat even weggesneden.

Ik ken wel meisjes die wat moedervlekken in hun gezicht weg hebben laten halen, maar eigenlijk waren die moedervlekken (voor mij als buitenstaander) nooit storend of whatever), dus ik begreep die beslissing niet zo goed, maar goed, als zij daar zelf wel mee zitten, dan snap ik dat je er iets aan laat doen. Zou ik ook doen als er iets is waar ik me aan stoor en wat relatief makkelijk te verhelpen is.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:21:48 #13
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_137321523
Onlangs ook een onrustige moedervlek laten weghalen uit m'n gezicht maar omdat die niet kwaadaardig was valt het onder een cosmetische ingreep en moest ik hem zelf betalen
  zondag 2 maart 2014 @ 21:06:03 #14
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_137324002
Ik heb ook een moedervlek uit mijn gezicht laten weg halen, met plaatselijke verdoving bij de chirurg. Heb er een litteken van zo'n 2 cm aan over gehouden maar zit in mijn haargrens dus valt niet op. Werd ook volledig vergoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')