abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137241436
KAMPALA -
Nadat de Ugandese krant The Red Pepper de namen en foto's van 200 Ugandese homoseksuelen publiceerde, zijn homo's in Uganda hun leven niet meer zeker.

Veel van hen zitten ondergedoken, uit angst voor een gewelddadige landgenoten, die jacht maken op homo's. "Sommigen zijn overleden, anderen zijn opgenomen in het ziekenhuis en weer anderen ondernemen pogingen tot zelfdoding", zegt de directrice van de mensenrechtenorganisatie Fem Alliance Uganda in een interview met Gay.nl.
Ook zij zit ondergedoken, nadat haar foto in de krant werd gepubliceerd. "Het huis waar ik nu verblijf huist nog tien andere vluchtelingen. We kunnen niet naar buiten, omdat we bang zijn aangevallen te worden door boze menigten. Mannen op bodaboda’s, fietstaxi's, patrouilleren in de straten en als zij vermoeden dat je homo bent, vallen ze je aan", vertelt de directrice, die zichzelf 'Jay' noemt.
Onlangs tekende president Museveni een omstreden anti-homowet, waardoor homo's een levenslange celstraf riskeren. Het invoeren van de wet leidde wereldwijd tot een storm van kritiek. Zo riep secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties Uganda op de wet te herzien of in te trekken.
Ook Nederland nam maatregelen. De ambassadeur van Uganda werd ontboden op het ministerie van Buitenlandse Zaken en minister Lilianne Ploumen van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking besloot 7 miljoen euro aan hulpgeld op te schorten. Het geld zou worden gebruikt om de justitiële sector in Uganda te versterken.
Volgens Jay is het intrekken van hulpgelden echter niet de oplossing: "Wereldleiders en de Europese Unie zouden multinationals die bedrijven in Uganda hebben, moeten oproepen om publiekelijk hun zorgen te uiten over de wet en over hun toekomstige economische betrekkingen."

Bron

Binnenkort homoramreisjes?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 15:57:26 #2
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_137241558
Wat een bananenrepubliek.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_137241639
Het is een continent vol onderontwikkelde primaten en dat zal het ook altijd blijven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_137241897
Dat krijg je als je zwartjes de macht geeft, noem me 1 land met een zwarte bevolking wat een beetje beschaaft of ontwikkelt is en ik ben je man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_137241943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:08 schreef raptorix het volgende:
Dat krijg je als je zwartjes de macht geeft, noem me 1 land met een zwarte bevolking wat een beetje beschaaft of ontwikkelt is en ik ben je man.
dat krijg je met eender wat je ze geeft.
pi_137241968
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 16:10 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

dat krijg je met eender wat je ze geeft.
We hoeven ze niets te geven, zwartjes moet je gewoon leiden anders gaat het mis, dat blijkt keer op keer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 februari 2014 @ 16:21:02 #7
862 Arcee
Look closer
pi_137242261
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Eindredactie Games vrijdag 28 februari 2014 @ 16:21:52 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_137242289
quote:
Bestuurlijke vaardigheden of de afwezigheid hiervan is niet iets dat samenhangt met de hoeveelheid pigment van een individu.

Beschaafd en ontwikkeld, trouwens.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_137242461
quote:
Zwartjes? Kortzichtigheid is een gevaarlijk iets blijkt maar weer.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_137242524
Eerst kapotmaken en bewust de groei en ontwikkeling tegenhouden en dan maar vreemd opkijken dat ze onderontwikkeld handelen.

En dan natuurlijk bestempelen als 'primaten' en 'zwartjes'. Chapeau.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2014 16:30:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')