abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137202459
Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik onveilige seks met mijn vriendin. Dit is nooit een probleem geweest tot er enkele weken geleden bij haar genitale herpes is geconstateerd.

Volgens mij is het bij herpes heel moeilijk om te zeggen waar het precies vandaan komt. Feit is dat je er nooit meer vanaf komt.

Zelf heb ik voor zover ik weet geen genitale herpes (weet je nooit, je kunt het bij je dragen). De kans dat ik het voor mijn seksuele relatie met haar heb opgelopen is erg klein (één keer onveilig oraal bevredigd). Zij geeft in principe ook aan dat ze het lastig van iemand anders kan hebben gekregen.

Een aantal vragen waar jullie hopelijk wat verhelderend antwoord op kunnen geven.

- Nu heb ik weleens een koortslip (is het herpes virus), maar heb die nog nooit in haar bijzijn gehad. Kan ik dit, zonder zelf symptomen van een uitbraak te hebben oraal naar haar hebben overgebracht? Zo ja, dan is de oorzaak van haar herpes direct duidelijk.

- Hoe nu verder? Krijg ik ook genitale herpes wanneer zij geen 'uitbraak' heeft? Kunnen we nog onveilige seks hebben zonder dat ik word besmet? Ik las ergens dat condooms ook niet gaan helpen?

- Of heb ik het virus al door mijn koortslip (maar niet genitaal toch?)? Had ik mezelf dan niet allang een keer kunnen besmetten door eerst mijn mond aan te raken en daarna te gaan plassen?

Alvast bedankt.

Derhogerhand
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:15:00 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_137203238
Ehh als je vriendin herpes heeft en jullie hebben onveilige seks, dan is het toch goed mogelijk dat jij het nu ook hebt?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_137203309
Volgens mij, en dat weet ik absoluut niet zeker, is het zo dat als je herpes aan je mond hebt, en daarmee je partner oraal bevredigt dat dat maar 1 keer voor een herpesuitbraak beneden zorgt. Dus geen terugkerende herpes. Schijnt vice versa ook zo te werken.

maar nogmaals, dat heeft iemand mij ooit verteld en ik weet dus niet of dat waar is
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:24:31 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137203597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:58 schreef derhogerhand het volgende:
Zelf heb ik voor zover ik weet geen genitale herpes (weet je nooit, je kunt het bij je dragen). De kans dat ik het voor mijn seksuele relatie met haar heb opgelopen is erg klein (één keer onveilig oraal bevredigd). Zij geeft in principe ook aan dat ze het lastig van iemand anders kan hebben gekregen.
1 van jullie heeft kontje lopen verkopen achter het station..

OT: Ga naar je huisarts?
pi_137203616
Geen vreemdgangers?
pi_137203895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:25 schreef zarGon het volgende:
Geen vreemdgangers?
daar dacht ik ook aan.
pi_137204095
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volgens mij, en dat weet ik absoluut niet zeker, is het zo dat als je herpes aan je mond hebt, en daarmee je partner oraal bevredigt dat dat maar 1 keer voor een herpesuitbraak beneden zorgt. Dus geen terugkerende herpes. Schijnt vice versa ook zo te werken.

maar nogmaals, dat heeft iemand mij ooit verteld en ik weet dus niet of dat waar is
TERUGKERENDE AANVALLEN

Als de klachten van de eerste infectie verdwenen zijn, lijkt het of het herpesvirus uit het lichaam is verdwenen. Dat is helaas niet zo. Het virus heeft zich namelijk uit de huid teruggetrokken in een zenuwknoop. Daar blijft het in sluimerende toestand aanwezig. Het virus kan zich echter opnieuw vermenigvuldigen en weer blaasjes op huid of slijmvliezen veroorzaken. Denk maar aan een koortslip die ook regelmatig kan terugkeren. Hoe vaak een aanval terugkomt, is niet te zeggen. De ene persoon heeft bijna iedere maand een aanval van herpes genitalis, anderen zelden of nooit meer. Dat is dus voor iedereen anders.

Terugkerende aanvallen verlopen in het algemeen minder ernstig dan de eerste aanval. Het is onbekend waarom de aanvallen bij de ene persoon vaak terugkomen en bij de ander maar af en toe of zelfs nooit.
Wel is bekend dat een goede algemene conditie belangrijk is. Aanvallen treden voornamelijk op in situaties waarin het afweersysteem minder goed werkt. Bijvoorbeeld vlak voor de menstruatie of tijdens een griepaanval. Maar ook stress geeft een verhoogde kans op aanvallen.

http://www.huidziekten.nl(...)aherpesgenitalis.htm
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137204112
Ik zou niet geloven dat er sprake is van vreemdgang. Zou ik echt niet geloven, dus ik denk dat we dat uit kunnen sluiten. Natuurlijk kan je dat nooit met 100% zekerheid zeggen; heb haar niet gestalkt de afgelopen maanden.
pi_137207023
Herpes is alleen besmettelijk tijdens een daadwerkelijke uitbraak. Het virus zit in het vocht van de blaasjes die dan op je lip, etc. verschijnen.
Het virus treed je lijf dan via de slijmvliezen binnen (dus mond, neus, ogen en het geslachtsorgaan), maar het is wel mogelijk dat iemand bijv besmet raakt doordat je met je vinger aan je eigen koortslip zit en daarna aan haar zit met diezelfde vinger.
Wanneer je eenmaal herpes hebt raak je dat nooit meer kwijt, het virus blijft voor altijd in je lijf zitten, maar over tijd kunnen de uitbraken wel minder erg worden.

Kort samengevat: Geen uitbraak = niet besmettelijk. Jij hebt haar dus niet besmet.
Genitale herpes is overigens een ander virus dan de herpes op je lip.

Edit: Kijk overigens uit dat je niet jezelf besmet. Herpes zit niet in je hele lijf, dus wanneer je al herpes op je lip hebt kun je jezelf nog gewoon besmetten op andere plaatsen.
Ik doe mijn best.
pi_137207101
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:37 schreef derhogerhand het volgende:
Ik zou niet geloven dat er sprake is van vreemdgang. Zou ik echt niet geloven, dus ik denk dat we dat uit kunnen sluiten. Natuurlijk kan je dat nooit met 100% zekerheid zeggen; heb haar niet gestalkt de afgelopen maanden.
- Heb je het aan haar gevraagd? Niet om je te fucken, maar om het beter uit te sluien.
- Heb jij jezelf laten testen op soa's?
pi_137207594
@zargon
Heb het haar niet gevraagd. Ik ga mezelf nog laten testen maar dacht dat ik op herpes positief zou testen omdat de GGD zei dat die sporen van een koortslip zichtbaar blijven in het bloed. Weet niet of ze koortslip herpes van genitale kunnen onderscheiden.

@woutjeh
Dus volgens die retoriek zouden we onveilig seks kunnen hebben zolang zij geen uitbraak heeft...
pi_137219727
Waarom vragen terwijl het allemaal zo makkelijk te vinden is...

http://www.huidziekten.nl(...)aherpesgenitalis.htm

Edit: zie net dat de link al gepost is :@
pi_137224944
Andere partner zoeken.
pi_137229477
ik had een zelfde situatie. partner had ineens blaasjes op zijn penis. bleek ook herpes te zijn. gekregen van zijn dochter die gemiddeld om de maand herpes heeft kwestie van niet goed handen wassen. gelukkig heb ik er nooit last van gehad en hoop het ook nooit te krijgen. condooms helpen wel! gebruik ze dan ook zeker het is geen pretje heb bij mijn ex partner het zien gebeuren keer op keer infecties grote zweren met als gevolg een noodzakelijke besnijdenis en littekens..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_137229631
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:15 schreef Sam1993 het volgende:
ik had een zelfde situatie. partner had ineens blaasjes op zijn penis. bleek ook herpes te zijn. gekregen van zijn dochter die gemiddeld om de maand herpes heeft kwestie van niet goed handen wassen. gelukkig heb ik er nooit last van gehad en hoop het ook nooit te krijgen. condooms helpen wel! gebruik ze dan ook zeker het is geen pretje heb bij mijn ex partner het zien gebeuren keer op keer infecties grote zweren met als gevolg een noodzakelijke besnijdenis en littekens..
Zijn dochter? Hah wat genant omg
pi_137229694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:24 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Zijn dochter? Hah wat genant omg
dat was het inderdaad.. zeker bij de arts. maar de enige verklaarbare manier hoe hij het gekregen zou kunnen hebben. haar lip werd altijd ingemseerd met fucidin en wss dus zijn handen niet gewassen daarna en toen na de wc geweest... ik heb namelijk zelden tot nooit een koortslip dus van mij had hij het niet
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_137230733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:29 schreef derhogerhand het volgende:
@zargon
Heb het haar niet gevraagd.
Waarom niet? Voordat je zelf allerlei gaten gaat invullen met allerlei aannames kun je het beter gewoon vragen.

quote:
Ik ga mezelf nog laten testen maar dacht dat ik op herpes positief zou testen omdat de GGD zei dat die sporen van een koortslip zichtbaar blijven in het bloed. Weet niet of ze koortslip herpes van genitale kunnen onderscheiden.
Snap niet hoe je laks kunt zijn en zo'n nonchalante houding hebt.

quote:
@woutjeh
Dus volgens die retoriek zouden we onveilig seks kunnen hebben zolang zij geen uitbraak heeft...
_O-. Het is maar waar je prio's liggen.

Wel geinig, want als je zijn post leest zie je dat hij opmerkt dat jij haar niet hebt besmet. Ik zou als ik jou was mezelf eerder afvragen hoe zij er dan wel aankomt, in plaats van denken aan onveilig neuken.

Wat maakt het veilig neuken uit als jullie allebei besmet zijn? Daar ga jij namelijk vanuit.
pi_137234470
Domme TS.

Ze krijgt niet zomaar ineens genitale herpes, en dan durf je haar ook nog eens zonder condoom te neuken. Gatverdamme, kijk aub even op Google afbeeldingen. Dat risico wil je toch niet lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')