Ik ben een aantal dagen geleden bij een soort van psycholoog assistent van de huisarts geweest. Zit al langere tijd hiermee en eindelijk gedaan dus, maar toen ik daar zat begon die vrouw heel veel te praten en ik durfde eigenlijk niet meer te vertellen hoe erg het allemaal was, ik schaam me er gewoon voor dat ik tot nu toe alleen maar heb gefaalt in het levenquote:
Ik weet dat het probleem erger maakt dus ik doe het alleen in het weekend, op zaterdagquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Geen drank en drugs gebruiken en eens in gesprek gaan met een psycholoog.
Nou, wat dacht je van gewoon regelmaat in de vorm van een baan ? Gelijk weer de psycholoog erbij halen voor een luie puber...quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Geen drank en drugs gebruiken en eens in gesprek gaan met een psycholoog.
Deze man weet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van gewoon regelmaat in de vorm van een baan ? Gelijk weer de psycholoog erbij halen voor een luie puber...
Dat is het niet, ik zoek wel gewoon werk. Ik neem ook alles aan maar als ik daar ben voel ik me ontzettend ellendig en slecht ik weet ook niet wat het isquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van gewoon regelmaat in de vorm van een baan ? Gelijk weer de psycholoog erbij halen voor een luie puber...
Er is wel een verschil tussen lui zijn en een negatieve kijk op het leven hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon op tijd naar bed gaan, je dag vullen met zinvolle dingen en op tijd op staan. Hou dat eens 2 weken vol.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:00 schreef LMLucky het volgende:
[..]
Dat is het niet, ik zoek wel gewoon werk. Ik neem ook alles aan maar als ik daar ben voel ik me ontzettend ellendig en slecht ik weet ook niet wat het is
Ik heb al eerder full time gewerkt en toen had ik dat helemaal niet, ik wil wel gewoon werken
Je kan TS ook dingen aanpraten.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen lui zijn en een negatieve kijk op het leven hebben.
Drinken om alles te vergeten is geen oplossing.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:58 schreef LMLucky het volgende:
[..]
Ik weet dat het probleem erger maakt dus ik doe het alleen in het weekend, op zaterdag
Het is niet dat ik specifiek uitkijk naar de drank en drugs maar meer dat het op zaterdag altijd wel leuk is omdat je door drank alles weer vergeet, dus indirect ook weer wel eigenlijk en ja.. ik weet niet of je me zo begrijpt?
Iedere dag drank en drugs gebruiken zodat iedere dag leuk is ipv alleen het weekend?quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:49 schreef LMLucky het volgende:
Het enige wat ik leuk vind is het weekend omdat ik dan veel drank en drugs gebruik.
Je kan ook alles afdoen in termen van lui zijn.quote:
Dan ga je toch mbo doen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:49 schreef LMLucky het volgende:
Ik weet niet hoe ik hier uit moet komen, wil in september wel iets van een opleiding gaan doen maar ik heb geen een hbo die me leuk lijkt, omdat ik het hbo zelf gewoon niet leuk vindt.
Heeft iemand advies voor me
TS roept zonder zelf iets geprobeerd te hebben. Dat is de essentie van lui zijn ja. Zolang hij zelf geen actieve houding heeft om zijn leven weer op de rit te helpen kan je een heel leger hulpverleners ertegenaan gooien die hem gaan volplakken met labels, het zal hem niet gaan helpen. Wat dat betreft is jouw opmerking dat hij maar gelijk een psycholoog op moet gaan zoeken tekenend voor de huidige maatschappij; zelfverantwoording is vies, iets op eigen kracht bereiken is overbodig en de schuld buiten jezelf leggen is heel normaal.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je kan ook alles afdoen in termen van lui zijn.
Wat een volslagen onzin. Hulp zoeken omdat je je realiseert dat je een probleem hebt, wat dus in jezelf zit, hoe is dat de oorzaak buiten jezelf zoeken? Hulp zoeken om je leven op de rit te krijgen is ook een vorm van verantwoordelijkheid nemen. Wat is er mis mee om te proberen je leven op de rit te krijgen en daar wat hulp bij te vragen? En denk je dat een psycholoog alles voor je doet? Die kan je hooguit een beetje helpen, maar je doet het dus wel op eigen kracht.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
TS roept zonder zelf iets geprobeerd te hebben. Dat is de essentie van lui zijn ja. Zolang hij zelf geen actieve houding heeft om zijn leven weer op de rit te helpen kan je een heel leger hulpverleners ertegenaan gooien die hem gaan volplakken met labels, het zal hem niet gaan helpen. Wat dat betreft is jouw opmerking dat hij maar gelijk een psycholoog op moet gaan zoeken tekenend voor de huidige maatschappij; zelfverantwoording is vies, iets op eigen kracht bereiken is overbodig en de schuld buiten jezelf leggen is heel normaal.
Als TS nou gewoon eens een paar weken de wekker om 7:30 zet, vervolgens nuttige dingen gaat doen zoals solliciteren, het huis onderhouden of andere klusjes, vervolgens gewoon om een uur of 22:30 weer naar bed gaat en de drank en drugs beperkt, en daarna nog steeds zo laveloos en futloos op de bank hangt, dan mag je wel eens gaan kijken naar andere opties.
Hem gelijk naar een psycholoog sturen omdat meneer in bed ligt te rotten, geen zin in school en werk heeft en vervolgens party hard doet in het weekend lijkt me niet de meest verstandige oplossing.
Kan allemaal best zijn, maar als je TS zijn OP leest dan lees je dat meneer vooral in bed ligt, s'avonds actief wordt en vervolgens in het weekend het doodleuk op een zuipen en snuiffestijn zet. Vervolgens nog een verkapte klaagzang over dat hij met zijn middelbare school diploma alleen maar kutbaantjes kan krijgen en wat geouwel over dat het niet eerlijk is in het leven. TS heeft dus geen 'problemen', maar vooral een gebrek aan motivatie. Die dingen zijn stuk voor stuk aan te pakken als hij het maar zelf wil.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:37 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Wat een volslagen onzin. Hulp zoeken omdat je je realiseert dat je een probleem hebt, wat dus in jezelf zit, hoe is dat de oorzaak buiten jezelf zoeken? Hulp zoeken om je leven op de rit te krijgen is ook een vorm van verantwoordelijkheid nemen. Wat is er mis mee om te proberen je leven op de rit te krijgen en daar wat hulp bij te vragen? En denk je dat een psycholoog alles voor je doet? Die kan je hooguit een beetje helpen, maar je doet het dus wel op eigen kracht.
Bah, beetje iedereen die hulp vraagt afdoen als onverantwoordelijk, lui en iemand die er zelf niks van maakt. Daar word ik nou naar van.
Dan lezen we iets anders. Ik lees namelijk dat TS werkte, dat hij nog steeds wil werken en geld verdienen, dat hij in september een opleiding wil gaan doen en dat hij hulp heeft gezocht. Volgens mij spreekt daar wel degelijk initatief uit.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan allemaal best zijn, maar als je TS zijn OP leest dan lees je dat meneer vooral in bed ligt, s'avonds actief wordt en vervolgens in het weekend het doodleuk op een zuipen en snuiffestijn zet. Vervolgens nog een verkapte klaagzang over dat hij met zijn middelbare school diploma alleen maar kutbaantjes kan krijgen en wat geouwel over dat het niet eerlijk is in het leven. TS heeft dus geen 'problemen', maar vooral een gebrek aan motivatie. Die dingen zijn stuk voor stuk aan te pakken als hij het maar zelf wil.
Is dat tegenwoordig voer voor psychologen ja? Want dan kan zo ongeveer 75% van de Nederlanders nu per direct naar de psych rennen. TS heeft vooral een mentaliteitsprobleem waar hij zelf geen enkel greintje energie in stopt om het te veranderen, geen geestelijk probleem.
Ja, bij een kweker en dat beviel meneer niet na een paar dagen. Owja, en het verdiende ook nog eens 'geen tering'.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:42 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dan lezen we iets anders. Ik lees namelijk dat TS werkte,
Ja, maar meneer kan geen baan krijgen die bij zijn status als schoolverlater past.quote:dat hij nog steeds wil werken en geld verdienen,
Maar er zijn geen leuke hbo opleidingen voor meneer!quote:dat hij in september een opleiding wil gaan doen
Nee, hij heeft op Fok een topic erover geopend. Dat is iets heel anders.quote:en dat hij hulp heeft gezocht.
Nou, ik merk al dat er bij jou niet veel voor nodig is om initiatiefrijk gevonden te worden.quote:Volgens mij spreekt daar wel degelijk initatief uit.
Een beetje tussen de regels door lezen.quote:Dat het leven oneerlijk is, heb ik nergens gelezen.
Alleen lezen wat je wilt lezen, bedoel je.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, bij een kweker en dat beviel meneer niet na een paar dagen. Owja, en het verdiende ook nog eens 'geen tering'.
[..]
Ja, maar meneer kan geen baan krijgen die bij zijn status als schoolverlater past.
[..]
Maar er zijn geen leuke hbo opleidingen voor meneer!
[..]
Nee, hij heeft op Fok een topic erover geopend. Dat is iets heel anders.
[..]
Nou, ik merk al dat er bij jou niet veel voor nodig is om initiatiefrijk gevonden te worden.
[..]
[b][b]Een beetje tussen de regels door lezen.[/b][/b]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |