abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137169819
Hallo allemaal,

gisteren is onze liefste kat doodgereden en vandaag hebben we hem laten cremeren. Op zich een zeer treurige gebeurtenis natuurlijk, maar ik als 17-jarige jongen kan er gewoon moeilijk mee omgaan. In tegen stelling tot de rest van mijn familie, die natuurlijk ook verdriet heeft, ben ik echt helemaal van slag. Ik kan vrijwel ieder moment in huilen uitbarsten en kamp met hoofdpijn. Ik kan me maar moeilijk concentreren op schoolwerk en ik voel me dus kortom gewoon niet goed.

Nu weet ik van me zelf dat ik altijd zo ben in zaken die met de 'dood' te maken hebben. Ik klap snel dicht en ik voel me soms zo apart als ik dat doe, want ik zie andere dat nooit doen. Toen mij opa overleed in 2010 was ik zelfs zo van slag af dat ik aan de valium moest om maar een beetje rustig te worden.

Echter word ik steeds ouder en me familie vindt eigenlijk dat ik vrij apart - gewoon kinderachtig - reageer. Natuurlijk is de dood een moeilijk onderwerp en is het lastig en triest om een dierbaar iemand of dier te verliezen, zoals nu het geval is, maar je moet ook doorgaan met het leven en ik blijf juist een lange tijd stil staan.

Ik vind het moeilijk om over te praten, want ik heb ook het gevoel dat echt niemand me begrijpt. Ik heb er ook al over gepraat met de kindertelefoon, maar die namen me niet serieus. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik maar zo snel mogelijk hun chat moest afsluiten, toen ik zei dat ik me niet kon concentreren op me leerwerk door het overlijden van m'n dierbare kat.

Hebben sommige van jullie hier ook last van bij dit zware onderwerp? Hoe lossen jullie dit op en hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie hopelijk serieuze hulp.

- Jeffrey
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:32:20 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_137170456
heb je het ook met mensen/dieren waar je niet gehecht aan bent?
pi_137170528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:32 schreef aequus het volgende:
heb je het ook met mensen/dieren waar je niet gehecht aan bent?
In het 'echt' wel -maar in mindere maten-, maar niet bijvoorbeeld op televisie.
pi_137170549
Ik zou gewoon uithuilen, wat maakt het uit?
pi_137170654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:34 schreef Dehelerambam het volgende:
Ik zou gewoon uithuilen, wat maakt het uit?
Als ik m'n tranen de vrije loop laat, dan huil ik heel de dag.
pi_137170821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:36 schreef Unites het volgende:

[..]

Als ik m'n tranen de vrije loop laat, dan huil ik heel de dag.
Gewoon doen, gaat vanzelf over
pi_137171519
Dat trekt wel bij als je ouder wordt
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:55:13 #8
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_137171596
Ik vind het juist kinderachtig dat ze zo reageren. Het is niet leuk als je huisdier dood gaat. Snel nieuw beestje halen kun je die andere vergeten.
En zoals hierboven; naar mate je ouder wordt trekt het vast wel bij.
Het is patat.
pi_137172012
Ik sta er wel een beetje van te kijken dat ze zo reageerden bij de kindertelefoon :?
Jeetje, iemand mag toch wel even verdriet hebben en dan is het toch fijn dat er iemand naar je verhaal luistert.

Unites, tijd heelt alle wonden (jeetje, het is nog maar gisteren gebeurd hoor!), en verdriet mag je best voelen. Oók voor je kat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137173263
Laat het er gewoon uitkomen zoals jij dat wilt, helemaal niet erg en elk mens reageert nou eenmaal anders, niets om je voor te schamen. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137173537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik sta er wel een beetje van te kijken dat ze zo reageerden bij de kindertelefoon :?
Jeetje, iemand mag toch wel even verdriet hebben en dan is het toch fijn dat er iemand naar je verhaal luistert.

Unites, tijd heelt alle wonden (jeetje, het is nog maar gisteren gebeurd hoor!), en verdriet mag je best voelen. Oók voor je kat.
Helaas ook zo'n ervaring met de kindertelefoon. Is al 16 jaar geleden, maar vergeet het nooit meer. Mevrouw ging tegen me schreeuwen dat ik haar opzettelijk schuldgevoelens aan zou proberen te praten en gooide de telefoon erop. Maar goed, ik belde ze echt supervaak en meestal was het wel ok, dus ook daar kun je blijkbaar maar net een rare snuiter treffen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_137173727
Ik vind het helemaal niet zo raar dat je zo reageert! De dood is gewoon erg klote, ook als het om een dier gaat. Ik heb wekenlang gerouwd om mijn hamster, mensen hebben mij toen ook voor gek verklaard. Maar ik vond dat hamstertje gewoon erg speciaal en vond het verschrikkelijk dat hij dood was. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal daar hoef je je echt niet voor te schamen. Als je wilt huilen moet je dat doen. Uiteindelijk gaat het beter maar het is echt niet raar als je langere tijd verdrietig bent. Gewoon rouwen op je eigen manier, ook al vinden anderen dat raar.
pi_137173776
- Dit mag op een andere manier. -

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2014 11:43:17 ]
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  donderdag 27 februari 2014 @ 02:21:46 #14
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_137187610
Ja, dingen die extreem reageren zijn een soms probleem inderdaad.

Wat we hier in het lab meestal doen met extreem reagerende stoffen is ze opsluiten in isolerende vaten, bij zuivere fluor bijvoorbeeld stoppen we het in een vat van nikkel met een beschermde fluoridelaag eromheen. Misschien dat je dat kunt proberen?
pi_137188892
...
pi_137188917
En je hebt ook al eens een gesprek gehad met een psycholoog/psychiater?
pi_137189063
In het verleden... maar niet over dit.
pi_137189080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:44 schreef Unites het volgende:
In het verleden... maar niet over dit.
Dan ga dat maar eens doen.
pi_137189128
Vind het niet zo gek hoor, ik had ook echt een goede band met mijn kat
Worry is a misuse of imagination
pi_137189568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:45 schreef Smack10 het volgende:

Dan ga dat maar eens doen.
Zijn kat ging gisteren dood, hij voelt zich megakut en jij raadt een psychiater aan :')
Als hij nog steeds zo is over een paar weken, ja dan zou ik eens met iemand gaan praten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137189640
Het is pas net gebeurd :) zo iets heeft "gewoon" een beetje tijd nodig. Probeer wat afleiding te vinden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_137189699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zijn kat ging gisteren dood, hij voelt zich megakut en jij raadt een psychiater aan :')
Als hij nog steeds zo is over een paar weken, ja dan zou ik eens met iemand gaan praten.
Ik ga voor de preventie :')
pi_137190866
laat ze maar lullen, je voelt wat je voelt, en daar is niks verkeerds aan.
neem je tijd om het te verwerken, de dood went nooit.
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:10:29 #24
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_137190966
Die mensen hier die de TS uitlachen :')
Hadden jullie jezelf moeten zien toen jullie hamstertje doodging toen jullie nog jonger waren
pi_137190988
- Reactie op edit. -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2014 11:43:30 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')