abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137169199
Ik heb dit topic aangemaakt want ik heb hulp nodig.
Ik ben een meisje van 16 jaar (17 over 2 weekjes) en ik eet veel te veel. Ik kan niet meer stoppen met eten, zelfs als ik propvol zit en het pijn aan mijn buik doet eet ik nog door. Ik weet niet hoe dit kan en ik weet niet wat ik er aan kan doen, maar ik vind het verschrikkelijk en ik wil er van af. Ik heb heel vaak buikpijn en ben vaak misselijk en kan soms bijna niet bewegen omdat ik zoveel heb gegeten. Ik eet ook letterlijk alles wat we dan in huis hebben, zowel gezonde als ongezonde dingen, zowel chips en chocolade als appels en tomaten.
Ik heb niet altijd dit gedrag vertoond, ik ben altijd wel een grotere eter geweest dan andere mensen, maar ik heb ook een periode gehad waarin ik helemaal niet zoveel at (niet om af te vallen ofzo, ik had er gewoon geen behoefte aan) en dit ''binge''-gedrag is wel erg extreem.
Voor de duidelijkheid: ik ben niet dik. Ook nooit geweest, toen ik jonger was had ik zelfs altijd ondergewicht, en op dit moment heb ik een redelijk gezond gewicht voor mijn lengte (variërend van 56 tot 58 kg bij een lengte van 1.72 m). Dus het is niet zo dat ik overgewichtig ben.
Maar dat is het probleem ook niet, het probleem is gewoon dit compulsieve eetgedrag waar ik vanaf wil want ik begin me er gewoon ziek, vies en onzeker door te voelen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Weet iemand wat ik er tegen kan doen? Ik zou echt superdankbaar zijn voor advies!
pi_137169298
Klinkt als een eetstoornis, ga naar je huisarts die kan je verder helpen :Y
pi_137169418
Een eetstoornis? Maar moet je daar niet psychische problemen voor hebben? Ik ben best gelukkig enzo en heb niks te klagen, behalve mijn abnormale eetgedrag dan...
pi_137169540
Ik denk ook dat je hierbij hulp moet gaan vragen en idd te rade moet gaan bij je huisarts.
Je eetgedrag komt ergens uit voort.... misschien wel dingen die je toch parten spelen in je onderbewust zijn.
Met de juiste hulp kun je achterhalen waarom je die eetbuien hebt. Dus als je zo blijft eten wordt je wel dikker neem ik aan..... of je moet na die eetbuien overgeven?
pi_137169593
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:09 schreef lunasterreling het volgende:
Een eetstoornis? Maar moet je daar niet psychische problemen voor hebben? Ik ben best gelukkig enzo en heb niks te klagen, behalve mijn abnormale eetgedrag dan...
Er zijn verschillende soorten eetstoornissen, niet alle hebben te maken met afvallen en/of een slecht zelfbeeld. Een verstoorde relatie met eten is de basis. Alleen een dokter kan beoordelen wat er precies aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden.
pi_137169697
Lintworm ?
pi_137170102
Moet ik dan gewoon een afspraak maken met een huisarts en zeggen dat ik teveel eet? Dat vind ik zo raar... Ik kom bijna nooit bij een huisarts dus weet helemaal niet hoe dat gaat. Vind dat ook een beetje eng en het idee van een eetstoornis maakt me best bang (ben een aansteller, sorry..)
En ja lintworm sowieso haha, nee ik ben allang blij dat ik er niet dik van word (maar zoals Janneke zei kan dat misschien wel nog gaan gebeuren en dat wil ik natuurlijk vermijden, by the way ik geef niet over :{ )
Ik wil er gewoon vanaf omdat het overduidelijk ongezond is en pijn doet.
  Moderator / Miss SHO woensdag 26 februari 2014 @ 19:28:22 #8
22592 crew  Ole
pi_137170240
Daar is nou juist je huisarts voor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_137170416
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:25 schreef lunasterreling het volgende:
Moet ik dan gewoon een afspraak maken met een huisarts en zeggen dat ik teveel eet? Dat vind ik zo raar... Ik kom bijna nooit bij een huisarts dus weet helemaal niet hoe dat gaat. Vind dat ook een beetje eng en het idee van een eetstoornis maakt me best bang (ben een aansteller, sorry..)
En ja lintworm sowieso haha, nee ik ben allang blij dat ik er niet dik van word (maar zoals Janneke zei kan dat misschien wel nog gaan gebeuren en dat wil ik natuurlijk vermijden, by the way ik geef niet over :{ )
Een huisarts heeft echt wel raarder dingen op zn spreekuur hoor;)
Gelukkig dat je niet overgeeft!!! Dat gaat je ook niet helpen.
Maak een afspraak en vertel waar je tegen aanloopt en dat je het niet normaal vind en er ook hinder van hebt. Dat je graag geholpen wilt worden en advies wilt van je huisarts.
En geloof me. Die zal dit geen rare vraag vinden.
Het is juist heel goed dat je hulp zoekt voor je probleem voordat het verdere klachten veroorzaakt. NU ingrijpen :)

Gewoon huisarts bellen dus. Daar zijn ze namelijk ook voor :P
pi_137171171
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:25 schreef lunasterreling het volgende:
Huisartsen kijken nergens van op hoor! Een eetstoornis kan goed behandeld worden dus je hoeft nergens bang voor te zijn! Misschien kan je een familielid die je vertrouwt meenemen voor steun O+
pi_137171728
Ik neem aan dat ik het dan eerst aan mijn moeder moet vertellen... Niet dat ik dat niet durf, maar zij is een beetje ouderwets zo van ''niet zeiken, gewoon normaal eten'' en ik praat dus ook niet echt veel met haar over problemen (en een vader heb ik niet dus daar heb ik ook niks aan :+ )
Dus ik ben bang dat zij dat dan niet begrijpt en een huisartsbezoek onnodig vindt en gewoon vindt dat ik gewoon normaal moet gaan eten... Nou, makkelijker gezegd dan gedaan...
Ik ben in ieder geval allang blij met de reacties, dank daarvoor :)
  Moderator / Miss SHO woensdag 26 februari 2014 @ 20:03:27 #12
22592 crew  Ole
pi_137172023
Je moeder hoeft het niet te weten hoor. Ze krijgt ook geen rekening
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_137173129
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:09 schreef lunasterreling het volgende:
Mensen die zo'n probleem hebben ontkennen het zelf het hardst (en hebben vaak ook niet door dat er wat mis is) dus zoek hulp via je huisarts.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137178796
Hoe lang eet je nu al zo veel? Kun je een moment bedenken waarop het je opviel dat je (veel) meer bent gaan eten dan eerst? Kun je dit moment in verband brengen met dingen die rondom dat moment speelden/veranderden (stress thuis/op school/met vriendje of vriendinnen; ben je medicijnen gaan gebruiken of gestopt)? Heb je die drang om zo veel te eten (met alle consequenties) elke dag of zijn er dagen waarop je die drang sterker/minder sterk hebt? Zit er een patroon in je eetbuien (bijv. alleen als je naar school moet, of een verband met je menstruatie)?

Besides, inderdaad naar je huisarts gaan! Hij kan je helpen om er vanaf te komen :) bovenstaande vragen zijn dingen die je wellicht vast voor jezelf kan (proberen te) beantwoorden, dit zijn zeker dingen die aan bod zullen komen.

Probeer ook eens te kijken hoe veel je precies eet op een dag en wat je dan eet (een "eetdagboek", op welke tijdstippen eet je wat en hoe veel eet je daarvan dan?) ;)
  donderdag 27 februari 2014 @ 00:07:18 #15
421628 cr4ne
99 mining lvl/89 fishing lvl
pi_137184741
Huisarts! Even langsgaan, die mensen behandelen maandelijks vrouwen met wratten op hun vajayjay's. Dat van jou valt echt wel mee joh O+
:P:P
pi_137192835
Is het puur emotionele drang om te eten of heb je ook echt een hongergevoel? Kom je weinig aan in verhouding met de hoeveelheid die je eet? Heb je nog andere psychische of lichamelijke klachten? Dat zijn dingen die handig zijn voor je huisarts om te weten; het hoeft niet per se een eetstoornis te zijn, het kan ook bijvoorbeeld aan je schildklier o.i.d. liggen.
pi_137193253
Als je blijft eten terwijl je pijn hebt aan je buik is er wel wat aan de hand. Ik zou het inderdaad laten beoordelen door een huisarts. Maak je geen zorgen, je bent zeker niet de eerste persoon die langsgaat met binge-eetgedrag. Hij kan je verder helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')