Er zijn verschillende soorten eetstoornissen, niet alle hebben te maken met afvallen en/of een slecht zelfbeeld. Een verstoorde relatie met eten is de basis. Alleen een dokter kan beoordelen wat er precies aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:09 schreef lunasterreling het volgende:
Een eetstoornis? Maar moet je daar niet psychische problemen voor hebben? Ik ben best gelukkig enzo en heb niks te klagen, behalve mijn abnormale eetgedrag dan...
Een huisarts heeft echt wel raarder dingen op zn spreekuur hoor;)quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:25 schreef lunasterreling het volgende:
Moet ik dan gewoon een afspraak maken met een huisarts en zeggen dat ik teveel eet? Dat vind ik zo raar... Ik kom bijna nooit bij een huisarts dus weet helemaal niet hoe dat gaat. Vind dat ook een beetje eng en het idee van een eetstoornis maakt me best bang (ben een aansteller, sorry..)
En ja lintworm sowieso haha, nee ik ben allang blij dat ik er niet dik van word (maar zoals Janneke zei kan dat misschien wel nog gaan gebeuren en dat wil ik natuurlijk vermijden, by the way ik geef niet over)
Ik wil er gewoon vanaf omdat het overduidelijk ongezond is en pijn doet.
Huisartsen kijken nergens van op hoor! Een eetstoornis kan goed behandeld worden dus je hoeft nergens bang voor te zijn! Misschien kan je een familielid die je vertrouwt meenemen voor steunquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:25 schreef lunasterreling het volgende:
Moet ik dan gewoon een afspraak maken met een huisarts en zeggen dat ik teveel eet? Dat vind ik zo raar... Ik kom bijna nooit bij een huisarts dus weet helemaal niet hoe dat gaat. Vind dat ook een beetje eng en het idee van een eetstoornis maakt me best bang (ben een aansteller, sorry..)
En ja lintworm sowieso haha, nee ik ben allang blij dat ik er niet dik van word (maar zoals Janneke zei kan dat misschien wel nog gaan gebeuren en dat wil ik natuurlijk vermijden, by the way ik geef niet over)
Ik wil er gewoon vanaf omdat het overduidelijk ongezond is en pijn doet.
Mensen die zo'n probleem hebben ontkennen het zelf het hardst (en hebben vaak ook niet door dat er wat mis is) dus zoek hulp via je huisarts.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:09 schreef lunasterreling het volgende:
Een eetstoornis? Maar moet je daar niet psychische problemen voor hebben? Ik ben best gelukkig enzo en heb niks te klagen, behalve mijn abnormale eetgedrag dan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |