abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:56:27 #26
423075 sinasappeldjeu
glibberig als altijd
pi_137171658
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef ikwordra het volgende:

[..]

de master Accountancy is het beste op Nyenrode. Zo zullen er wel meer opleidingen beter zijn dan elders, maar eigenlijk is de prijs/kwaliteit ver te zoeken.
Hoi ikwordra,

Zou jij mij aanraden om Accountancy te doen op Nyenrode aangezien ik volgend jaar klaar ben met mijn vwo.

Groetjes,
Sinasappeldjeu
pi_137171809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:56 schreef sinasappeldjeu het volgende:

[..]

Hoi ikwordra,

Zou jij mij aanraden om Accountancy te doen op Nyenrode aangezien ik volgend jaar klaar ben met mijn vwo.

Groetjes,
Sinasappeldjeu
Beste Sinasappeldjeu,

Gezien alle kennis die ik over je heb ben ik zeer goed in staat je te beoordelen. Derhalve denk ik dat Accountancy op Nyenrode perfect bij je past.

Groetjes,
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:03:22 #28
423075 sinasappeldjeu
glibberig als altijd
pi_137172018
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Beste Sinasappeldjeu,

Gezien alle kennis die ik over je heb ben ik zeer goed in staat je te beoordelen. Derhalve denk ik dat Accountancy op Nyenrode perfect bij je past.

Groetjes,
Hoi ik zal je wat meer kennis over mijzelf verschaffen:

-Ik hou van cijfertjes en creatieve oplossingen te bedenken
-Ik ben wat minder in vakken zoals Engels dus ik hoop dat, dat niet teveel terug komt
-Ook heb ik een passie voor slakken en koeien en ik hoop dit te kunnen combineren met mijn toekomstige baan, maar dit gaat moeilijk zoal onmogelijk worden.

In welk jaar zit jij, en hoe bevalt het beste ikwordra.

Met vriendelijke groetjes,
sinasappeldjeu
pi_137172161
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:03 schreef sinasappeldjeu het volgende:

[..]

Hoi ik zal je wat meer kennis over mijzelf verschaffen:

-Ik hou van cijfertjes en creatieve oplossingen te bedenken
-Ik ben wat minder in vakken zoals Engels dus ik hoop dat, dat niet teveel terug komt
-Ook heb ik een passie voor slakken en koeien en ik hoop dit te kunnen combineren met mijn toekomstige baan, maar dit gaat moeilijk zoal onmogelijk worden.

In welk jaar zit jij, en hoe bevalt het beste ikwordra.

Met vriendelijke groetjes,
sinasappeldjeu
_O- _O_
We zijn slakken en halen oude koeien uit de sloot?
Leuke troll wel
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:33:38 #30
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137173562
Neyenrode is inderdaad vergane glorie. Vroeger was het nog een prestigieuze school met een echte naam. Het was echt heel goed als je daar terecht kwam.

Echter zijn de tijden voorbij dat je alleen al bij het noemen van de naam Neyenrode een baan kreeg.
Nu is het vooral leven op een (mooie, dat wel) campus (met veel groen, mooie omgeving on the estate)
en luisteren naar leraren in het Engels (erg onder de maat!). De klassen zijn er niet echt klein te noemen, je wordt doodgegooid met commissies (bv de bbq-commissie etc.) en het is vooral een diploma kopen. De enige kroeg zit vol met stof en rotzooi en vettigheid, echt smerig.

Grote delen van de universiteit worden verhuurd aan bedrijven, om management bijeenkomsten te houden.
Het kasteel is het erg mooi. Alleen slaap je er niet. Je komt er nooit, behalve voor je dipoma-uitreiking en de foto. Prijs/kwaliteit verhouding is zoek, ze teren nog op de oude naam en, zoals ik al zei, allemaal vergane glorie.

Het fijne is dat je een kamer hebt van 32m2 en the estate erg bosrijk is.
Weegt m.i. niet op tegen de nadelen.

Al met al raad ik je met klem af om erheen te gaan(en 28k neer te tellen voor 1,5 jaar).
pi_137175622
Ik heb me ook ingeschreven voor IBA, maar dan aan RSM. Ik heb eerst ook uitgebreid onderzoek gedaan naar RSM en Nyenrode. Ga voor RSM zou ik zeggen.

Als je lijsten opzoekt met beste business schools van europa komt RSM daar vrijwel altijd in voor (afgelopen jaar 7e plaats dacht ik) en Nyenrode geen enkele keer. Als je een internationale carriere wilt, is RSM de beste keuze, omdat Nyenrode in het buitenland gewoon hartstikke onbekend is. RSM heeft banden met heel veel universiteiten, waaronder Londen school of economics en london school of management, waardoor het voor hun leerlingen makkelijk is om een tijdje daar te studeren. Ik zou zeggen dat je dan ook genoeg kans hebt om je master in Engeland te doen, zolang je resultaten heel goed zijn natuurlijk.

RSM heeft ook nog de STAR, is de grootste business studievereniging in Europa, dus zal vast wel wat betekenen. RSM is ook veel goedkoper dan Nyenrode.

Als je voor Nyenrode kiest, moet je je denk ik niet laten tegenhouden, omdat er ook mensen van havo zitten die daar eerst een jaartje voorbereiding voor hebben gehad. Eerste jaar HBO'ers die hun P halen kunnen namelijk ook RSM binnenkomen en volgens mij komt dat wel overeen met elkaar.
Succes! :) :)
pi_137182122
Zou zelf ook voor RSM kiezen, sterker nog, ga er volgend jaar zeer waarschijnlijk mijn master doen!
Je mag wel heel rijk zijn / veel gaan lenen met alle plannen die je hebt zeg. Heb je weleens gekeken wat studeren in Londen per jaar kost? Ga uit van ongeveer 30.000 collegegeld, komt de rest allemaal nog bij.
Nyenrode is het geld niet waard vergeleken bij RSM, tenminste, dat is het uitkomst van mijn onderzoek.
"Don't ever give up."
pi_137189654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:34 schreef gekkeduif het volgende:

[..]

lees mijn reply ook maar even Nyenrode New Business School is een nieuwe, op zichzelf staande school.
dan nog steeds leef je in een droomwereld :).
pi_137190498
Er is inderdaad een verschil tussen de opleidingen aan Nyenrode. Er worden hier drie opleidingen aangehaald:
- IBA
- Bachelor of Science Accountancy
- Master of Science Management.

De IBA opleiding wordt gegeven in Amsterdam bij Nyenrode New Business School. Hier ligt de focus op entrepreneurship en zul je veel internationale ervaring op doen, doordat je projecten in het buitenland zal bezoeken/opzetten. Bij het afstuderen ontvang je twee diploma's, een van Nyenrode New Business School en een van Westminister. Zoals op vele universiteiten kunnen hier havisten starten waarbij zij een extra jaar volgen, in vergelijking met een HBO-P waarmee men op een universiteit kan starten in een bachelor opleiding.

De Accountancy opleiding is een deeltijd opleiding waarbij je op verschillende locaties in Nederland de opleiding van Nyenrode Business Universiteit kan volgen. Je volgt 1 dag college en werkt 4 dagen bij een accountantskantoor.

Master in Management is de opleiding waarbij je op campus in Breukelen woont. Je volgt in 16 maanden een master in Management aan Nyenrode Business Universiteit. Het curriculum is van het zelfde niveau als bij andere master in management opleidingen, dit is nodig om alle accreditaties te behalen. Naast het curriculum ligt er ook een nadruk op persoonlijke ontwikkeling. Dit wordt onder andere bewerkstelligt door de studentenvereniging en bijbehorende commissies. Hierbij zijn er inderdaad fun commissies zoals de BBQ commissie, maar ook commissies waarbij je je netwerk kunt verbreden door contact te leggen met bedrijven. Als je persoonlijk wilt worden uitgedaagd dan is Nyenrode te Breukelen een goede keuze.

Al met al zijn de masters van Nyenrode gekozen als beste masters van Nederland in de bijbehorende categorie. dit zegt volgens mij wel al veel.

Waar jij uiteindelijk gaat starten is dus heel erg persoonlijk. Wat wil jij halen uit je studie is een belangrijke vraag om te stellen. Op basis daarvan heb ik bijvoorbeeld gekozen voor mijn persoonlijke ontwikkeling en ben ik de Master in Management opleiding gaan volgen. Nyenrode is natuurlijk privaat en heeft een hogere tuition fee, maar voor mij heeft mijn persoonlijke ontwikkeling in combinatie met de theorien die ik heb geleerd en de bedrijven die ik ben tegen gekomen tijdens mijn studie is de tuition fee het wel degelijk waard geweest.
pi_137191535
Heb een paar jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan: RSM vs Nyenrode.

Ben toch uiteindelijk voor RSM gegaan.

• Betere internationale naamsbekendsheid

• Met het exchange programma in je 3e jaar kan je naar veel meer prestigieuze Universiteiten (zat zelf in de US)

• Veel leukere stad/omgeving

Nyenrode is inderdaad vergane glorie en heeft internationaal weinig/geen naamsbekendheid. Daarnaast heb je met een Bachelor diploma van de RSM/ESE zeker een stapje voor als je later in het buitenland wilt studeren/werken.

Over de kwaliteit van de leraren kan ik moeilijk een vergelijking maken. Hoor wel vaak dat de prijs/kwaliteit van Nyenrode een drama is.
pi_137198026
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:34 schreef gekkeduif het volgende:

[..]

Ten eerste bedankt voor je reactie hier heb ik echt wat aan. Nyenrode New Bussines School zit echter niet in Breukelen, het is een hele aparte school alleen voor de IBA afdeling. En daar ga je het laatste jaar naar Westminster en je haalt dus ook een Engelse bachelor (Ba++). Dat is toch echt een wezenlijk verschil met een Bsc omdat je met een Ba++ eerder wordt aangenomen op een Engelse universiteit, het feit dat je al een jaar aan Westminster hebt gestudeerd helpt natuurlijk ook mee. Dus Ik weet namelijk dat het internationaal verder geen status meer heeft. Het is trouwens ook alleen maar voor mijn bachelor aangezien ik mijn master sowieso in Engeland ga doen (het liefst London Business school). Ik ga er trouwens ook wel van uit dat RSM academisch het voordeel geniet. Nogmaals dank voor je reactie :)
Vergeet alleen niet dat Westminster internationaal als een zeer matige universiteit bekend staat en dat ze Nyenrode misschien wel niet eens kennen aan de LBS. RSM kennen ze daar wel en je hebt daar de mogelijkheid om je uitwisseling aan een topuniversiteit te volgen (o.a. Wharton, Ross, Manchester, HEC Paris, Bocconi) en dat levert je zó veel meer krediet op als je wil applyen bij een gerenommeerd instituut als LBS. Hoewel het wellicht onterecht is hechten ze veel meer waarde aan goede cijfers op een school die goed bekend staat (RSM) dan bij een school die ze niet kennen of die matig is (Nyenrode, Westminster) omdat ze dan niet weten of het wel iets voorstelt dat je daar goede cijfers hebt gehaald. Je complete RSM-programma is overigens ook in het Engels en je klasgenootjes zullen er ook een veel internationalere groep vormen.

Dat Nyenrode voor deze opleiding een fusie aan is gegaan met hogeschool (dus HBO) New Business School en havisten direct toelaat zou je iets moeten vertellen. Je zegt dat je voor het hoogste gaat, maar kiest vervolgens voor een opleiding waar je met 17-jarige kinderen van het havo Engels gaat leren aan een voormalig HBO en een jaartje naar een zeer matige universiteit mag. Dat strookt niet helemaal met elkaar.

Begrijp me niet verkeerd, er is ongetwijfeld niets mis met de de Nyenrode-opleiding (waarschijnlijk beter dan de gemiddelde HBO-opleiding in internationale bedrijfskunde), alleen denk ik dat je het om de verkeerde argumenten kiest. Immers, als het je gaat om internationale reputatie, internationale baankansen en mogelijkheden om in het buitenland (aan een goede!) universiteit te studeren, dan zit je met RSM beter. Het is best mogelijk dat je je doelen met Nyenrode ook haalt hoor, ik schat je kansen daarop alleen hoger in met RSM.

Edit: even naar de website gekeken, maar de marketing omtrent 'beste docenten' klopt dus ook voor geen moer. Zie de pagina http://www.nyenrode.nl/Ed(...)Pages/Lecturers.aspx maar eens. Aan RSM krijg je van grotere namen college.

Het pluspunt van kleinere classrooms lijkt me wel een grote pré aan Nyenrode, bij RSM krijg je in het begin college met 300+ man. Zo tof is dat niet idd (weinig interactie). De focus op ondernemerschap lijkt me inderdaad ook best leuk daar (lijkt daar immers meer praktisch dan theoretisch). Evt. kan je van het feit dat er van Nyenrode veel minder studenten afkomen, terwijl RSM er elk jaar een hele bulk aflevert ook je edge maken (je bent dan iets specialer/ongewoner).

[ Bericht 4% gewijzigd door Kaas- op 27-02-2014 14:26:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')