quote:
Op woensdag 26 februari 2014 19:34 schreef gekkeduif het volgende:[..]
Ten eerste bedankt voor je reactie hier heb ik echt wat aan. Nyenrode New Bussines School zit echter niet in Breukelen, het is een hele aparte school alleen voor de IBA afdeling. En daar ga je het laatste jaar naar Westminster en je haalt dus ook een Engelse bachelor (Ba++). Dat is toch echt een wezenlijk verschil met een Bsc omdat je met een Ba++ eerder wordt aangenomen op een Engelse universiteit, het feit dat je al een jaar aan Westminster hebt gestudeerd helpt natuurlijk ook mee. Dus Ik weet namelijk dat het internationaal verder geen status meer heeft. Het is trouwens ook alleen maar voor mijn bachelor aangezien ik mijn master sowieso in Engeland ga doen (het liefst London Business school). Ik ga er trouwens ook wel van uit dat RSM academisch het voordeel geniet. Nogmaals dank voor je reactie

Vergeet alleen niet dat Westminster internationaal als een zeer matige universiteit bekend staat en dat ze Nyenrode misschien wel niet eens kennen aan de LBS. RSM kennen ze daar wel en je hebt daar de mogelijkheid om je uitwisseling aan een topuniversiteit te volgen (o.a. Wharton, Ross, Manchester, HEC Paris, Bocconi) en dat levert je zó veel meer krediet op als je wil applyen bij een gerenommeerd instituut als LBS. Hoewel het wellicht onterecht is hechten ze veel meer waarde aan goede cijfers op een school die goed bekend staat (RSM) dan bij een school die ze niet kennen of die matig is (Nyenrode, Westminster) omdat ze dan niet weten of het wel iets voorstelt dat je daar goede cijfers hebt gehaald. Je complete RSM-programma is overigens ook in het Engels en je klasgenootjes zullen er ook een veel internationalere groep vormen.
Dat Nyenrode voor deze opleiding een fusie aan is gegaan met hogeschool (dus HBO) New Business School en havisten
direct toelaat zou je iets moeten vertellen. Je zegt dat je voor het hoogste gaat, maar kiest vervolgens voor een opleiding waar je met 17-jarige kinderen van het havo Engels gaat leren aan een voormalig HBO en een jaartje naar een zeer matige universiteit mag. Dat strookt niet helemaal met elkaar.
Begrijp me niet verkeerd, er is ongetwijfeld niets mis met de de Nyenrode-opleiding (waarschijnlijk beter dan de gemiddelde HBO-opleiding in internationale bedrijfskunde), alleen denk ik dat je het om de verkeerde argumenten kiest. Immers, als het je gaat om internationale reputatie, internationale baankansen en mogelijkheden om in het buitenland (aan een goede!) universiteit te studeren, dan zit je met RSM beter. Het is best mogelijk dat je je doelen met Nyenrode ook haalt hoor, ik schat je kansen daarop alleen hoger in met RSM.
Edit: even naar de website gekeken, maar de marketing omtrent 'beste docenten' klopt dus ook voor geen moer. Zie de pagina
http://www.nyenrode.nl/Ed(...)Pages/Lecturers.aspx maar eens. Aan RSM krijg je van grotere namen college.
Het pluspunt van kleinere classrooms lijkt me wel een grote pré aan Nyenrode, bij RSM krijg je in het begin college met 300+ man. Zo tof is dat niet idd (weinig interactie). De focus op ondernemerschap lijkt me inderdaad ook best leuk daar (lijkt daar immers meer praktisch dan theoretisch). Evt. kan je van het feit dat er van Nyenrode veel minder studenten afkomen, terwijl RSM er elk jaar een hele bulk aflevert ook je edge maken (je bent dan iets specialer/ongewoner).
[ Bericht 4% gewijzigd door Kaas- op 27-02-2014 14:26:35 ]