HAHA.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:57 schreef Xlarge het volgende:
Door dit ene tikfoutje is er een leuke zin ontstaan
De behoefte om af te spreken met mijn vriendin is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank;
20 is wel stuk vroeger dan 30/35 dan!. En er zijn nog niet eens kinderen nu; wat maar goed is ook.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef Xlarge het volgende:
Om antwoord te geven op je topic : Het is erg herkenbaar wat jij zegt, bij mij is dat alleen veel later gebeurd.
Pas rond mijn 30ste a 35ste begon ik mijn vrienden wat minder te zien, en ik heb toch altijd vriendinnetjes gehad.
Deze gingen echter ook altijd om met mijn vrienden.
Maar zelfs nu zie ik ze nog regelmatig, er hangen alleen een berg kinderen van iedereen bij
Het is alleen niet zo veel en intens als vroeger
Nee, hele normale leeftijd eigenlijk. Ik begon ook op mijn 20ste een beetje die kant op te gaan. Nou ja, nog een klein jaartje vol gefeest omdat ik net een relatie van drie jaar had afgesloten, op mijn 21ste weer een vriend gekregen en sindsdien redelijk rustig leven.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Al heel mijn leven vertellen mensen mij verhalen als: 'als je later ouder bent zie je je vrienden minder vaak, je krijgt dan je eigen leven'. Dit soort klets kennen we allemaal. Destijds kon ik het me echter niet voorstellen. Toen ik jonger was (12 - 18) waren mijn vrienden alles voor meNiemand van ons had een vriendin of druk leven, en we hingen uren rond in de stad, thuis enzovoort.
Vandaag de dag is alles anders, en niet alleen ik maar ook zij zijn hiervoor verantwoordelijk. Ik heb een vriendin waar ik het hele weekend plus vaak doordeweeks bij ben. De behoefte om af te spreken met mijn vrienden* is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank; of eventueel met haar opstap dan.
Ook vanuit de kant van mijn vrienden werkt het zo. Eentje studeert aan de universiteit, zit bij veel verenigingen en heeft daardoor bijna geen tijd meer. Weer een ander heeft zelf een vriendin die boos wordt als hij met vrienden omgaat. Een andere vriend werkt fulltime en rust altijd 's avonds uit. Hierdoor is het dus allen onze schuld dat we bijna niet meer met elkaar optrekken. Hooguit 1x in de maand gaan we ergens iets eten, poolen of een andere activiteit.
Nu is dit natuurlijk allemaal niet zo gek. De mensen die vroeger zeiden dat je later je eigen leven krijgt, hadden achteraf gelijk. Toch heb ik soms het gevoel dat het erg vroeg is, aangezien ik twintig ben. Mijn gevoel zegt dat de personen die dit vroeger tegen mij zeiden, het meer hadden over 25+. Ik voel me namelijk nog jong, en ik weet dat het 'echte leven' pas over een paar jaar zal komen.
Wat ik me nu afvraag: Is twintig een normale leeftijd om 'je vrienden' los te laten, en je meer te focussen op je eigen leven, of is het best vroeg?
En op welke leeftijd kregen jullie meer 'je eigen leven' waardoor je je vrienden/vriendinnen minder zag?
Op je 30e is het inderdaad wel tijd om te gaan 'settelen' vind ik, hoewel ik dit zelfs al wil rond mijn 25e. Heeft toch met ontwikkeling te maken denk ik.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:07 schreef Myrr het volgende:
Nee, hele normale leeftijd eigenlijk. Ik begon ook op mijn 20ste een beetje die kant op te gaan. Nou ja, nog een klein jaartje vol gefeest omdat ik net een relatie van drie jaar had afgesloten, op mijn 21ste weer een vriend gekregen en sindsdien redelijk rustig leven.
Werken, school, sporten. Uitgaan is met fases, maar heb die behoefte veel minder nu. Meestal pak ik een paar weekenden wat feestjes en daarna een maand/twee maanden niet. Dan zijn we thuis de burgerkutjes aan het uithangen. Ben nu 23, dus ja wat jij hebt is heel normaal.
Soms zie je ook mensen van 30 die nog ieder weekend stappen, prima op zich, maar waar sta je dan in het leven vraag ik mij af. Wordt rond die leeftijd toch echt wel tijd voor vrouw en kinderen, anders steven al je vrienden je voorbij en zit jij in je eentje omdat zij geen tijd meer voor je hebben. Ken wel dat soort gasten en die gaan dan om met jongens van 18.
Ander leven was inderdaad betere verwoording, maar vaak noemt men het wel zoquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:12 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik snap niet waarom het 'eigen leven' wordt genoemd, het is hoogstens een 'ander leven' want zowel dat van vroeger als nu is je eigen leven lijkt me.
Herkenbaar dus. Verschil is alleen dat mijn vrienden en ik allemaal in dezelfde woonplaats wonenquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:11 schreef Sarasi het volgende:
Ja. Sowieso, vriendinnen van de middelbare school zijn verhuisd voor de studie, en hoewel we natuurlijk mailen/whappen/whatever, is er gewoon minder contact. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, ook al zie ik mijn ene beste dinnetje nog maar twee keer per jaar, ik kan altijd bij haar terecht als er iets is en het doet niets af aan de vriendschap. Jammer is het wel, maar het is gewoon lastiger om even te gaan koffiedrinken of lunchen als je 3 uur treinen uit elkaar woont.
Dus tja. Herkenbaar. Maar ik zit er niet zo mee. Uit het oog is hier niet uit het hart.
Je hoeft er geen leeftijd aan vast te hangen, dat gaat gewoon vanzelf als je er aan toe bentquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:12 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Op je 30e is het inderdaad wel tijd om te gaan 'settelen' vind ik, hoewel ik dit zelfs al wil rond mijn 25e. Heeft toch met ontwikkeling te maken denk ik.
Nouja, ik heb ook nog vijf 'gewone' vriendinnen die ook in/nabij de stad wonen, maar die zie ik eigenlijk alleen nog met sinterklaas... Gewoon geen tijd en net niet genoeg incentive om dan toch die tijd te maken. Misschien moet ik wat vaker gewoon in de groepsapp gooien dat ik 'morgen een uurtje lunchpauze' heb en dan kijken of er iemand wat wil gaan drinken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:14 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Herkenbaar dus. Verschil is alleen dat mijn vrienden en ik allemaal in dezelfde woonplaats wonenHeb niet zo'n excuus, haha!
Ik snap nu waarom wat oudere mensen hun verjaardag vaak zo intensief mogelijk proberen te vieren. Je ziet dan iedereen weerquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:17 schreef Sarasi het volgende:
Nouja, ik heb ook nog vijf 'gewone' vriendinnen die ook in/nabij de stad wonen, maar die zie ik eigenlijk alleen nog met sinterklaas... Gewoon geen tijd en net niet genoeg incentive om dan toch die tijd te maken. Misschien moet ik wat vaker gewoon in de groepsapp gooien dat ik 'morgen een uurtje lunchpauze' heb en dan kijken of er iemand wat wil gaan drinken.
Woon in de stad. Niet in dezelfde wijken, wat het ook weer lastiger maakt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:20 schreef Robuustheid het volgende:
Ligt ook sterk aan of jullie in dezelfde dorp wonen. En er moet een gelegenheid zijn waar jullie elkaar kunnen opzoeken. Bij mij is dat met hond uitlaten. Dan zien we elkaar vrijwel elke avond.
Precies.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hoeft er geen leeftijd aan vast te hangen, dat gaat gewoon vanzelf als je er aan toe bentEn 'settelen' kan overigens nog prima samengaan met in het weekend uitgaan met je vrienden of andere leuke dingen doen.
Dit dus.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:56 schreef trovey het volgende:
Na school, heb met niemand meer intensief contact.
Dit onlangs met mijn beste vriend meegemaakt. Heeft al een tijd een vriendin en altijd bij haar en ik ben sindsdien lucht voor hem. Kon niet eens een 'gelukkig nieuwjaar' van af. Heb nu het contact verbroken en geen moment spijt van gehad. Ik vind het wel heel erg jammer, maar blijkbaar betekent vriendschap niet (meer) zo veel voor hem. Ach ja, people come, people goquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
De behoefte om af te spreken met mijn vrienden* is niet meer zo aanwezig als vroeger, ik hang liever met mijn meid op de bank; of eventueel met haar opstap dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |