abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137150815
Hallo,

Binnenkort krijg ik een kitten en mij vraag is hoe jullie het hebben gedaan als de kat een dag alleen blijft? Kreeg het een eigen kamertje of een bench? Ik kan nergens echt op internet vinden hoe je het katje het beste alleen kan laten.

Daarom de vraag hoe jullie het hebben gedaan.

Alvast bedankt!
  woensdag 26 februari 2014 @ 07:06:51 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137150833
Dat ligt er vooral aan of je kitten dan alleen is (dus geen andere katten of honden) en of ze goed zindelijk is. Het belangrijkste is dat ze goed bij de bak en haar eten kan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 februari 2014 @ 07:16:42 #3
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_137150878
Ik heb mijn kat eerst een tijd lang op de gang gehouden omdat hij panisch werd in de woonkamer als hij alleen was, dus ook snachts. In de gang vond ie beter, dus daar stond zijn bak en eten en heeft meneer dus 6 maanden geslapen.
Half jaar later vond hij het wel weer prima in de woonkamer, dus nu zit ie als ie alleen is in de woonkamer met zijn bak en eten :')

Dat ie zindelijk is is wel een van de belangrijkste dingen als je een kat alleen laat :P
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:06:38 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137151169
Heeft die kleine nog gezelschap van een andere kat? Ik heb de kitten van mij toen samen gelaten met de grote kat waar ze meteen goed mee op kon opschieten, die anderen schopte ik naar buiten. Tegen de tijd dat ze klaar was om de tuin in te gaan eerst onder toeziend oog van mij aan een tuigje tot ze er echt klaar voor was. Op de kattenbak gaan deed madam vrijwel meteen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137151192
Een kat stop je niet in een kooi!
Katten zijn heel simpel: eten/water/kattenbak achterlaten, en het beessie vindt z'n weg wel.
censuur :O
pi_137151376
Nee dat heb ik ook, wil een beessie echt niet een kooitje stoppen. Iemand gaf me dat advies wat ik echt heel raar vond. Nee het heeft helaas geen gezelschap. Ik heb wel een oud hondje.

Maar als je het in een kamer zet, hebben jullie de lossen spullen weggehaald ivm met sloopgedrag? :P
pi_137151389
Een aparte kamer kan in het begin prima,
Als wij een nestje hadden, hadden we in 1 hoek van de kamer alles staan....
een grote mand waar moeder en kinders met zn allen in paste, eten en drinken en een lage kattenbak in de buurt.

je kan wel een bench neerzetten en daar de mand in zetten, en gewoon de deur open laten staan, dan heeft je kitten toch een soort plekje waar hij/zij zich kan terugtrekken en veilig voelt.
zorg in ieder geval dat als je haar los laat, ze nergens achter/onder/op klem kan komen te zitten ect en bedenk waar je in de toekomst de kattenbak wil hebben en zet die vanaf het begin daar neer.
zet alles vlak bij elkaar zodat je kitten alles weet te vinden.
wat eigenlijk nog beter helpt tegen kattenkwaad is 2 kittens nemen, dan houden ze elkaar bezig inplaats van je bankstel en gordijnen ;)
  woensdag 26 februari 2014 @ 08:41:47 #8
189978 controlaltdelete
pi_137151483
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:31 schreef Ilsieii het volgende:
Nee dat heb ik ook, wil een beessie echt niet een kooitje stoppen. Iemand gaf me dat advies wat ik echt heel raar vond. Nee het heeft helaas geen gezelschap. Ik heb wel een oud hondje.

Maar als je het in een kamer zet, hebben jullie de lossen spullen weggehaald ivm met sloopgedrag? :P
Nee hoor dat heb ik nooit gedaan met geen enkele kat die in huis kwam en ze slopen bij mij ook niets alleen de krabpaal en mijn deurmat :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137151546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee hoor dat heb ik nooit gedaan met geen enkele kat die in huis kwam en ze slopen bij mij ook niets alleen de krabpaal en mijn deurmat :)
Mijn deurmat doen ze ook :o gordijnen enzo is niet zo spannend. Bank wel een beetje maar weten dat ze niet mogen. Maar die deurmat he, daar gaan ze echt loesoe op :P Heb jij ook zo'n langharige droogloopmat?

TS; ik heb zelf, bewust, 2 kittens genomen ~1 jaar geleden. Ik woon alleen en werk full-time, dus vond het wel fijn dat ze dan elkaar hadden. Ik sloot ze 's nachts en als ik weg was op in de keuken. Hier ligt linoleum en hangen geen gordijnen. Genoeg speeltjes en eten/drinken/poepbak. Ging perfect.

Rest van het huis mogen ze in als ik thuis ben en sinds kort slapen ze ook 'vrij'. Gaat goed.

Een bench raad ik af, een kat wil vrijheid en kunnen bewegen. Heb je niet een keuken die je kunt afsluiten? Of een redelijk grote badkamer?
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_137151600
Mja, ik weet het niet hoor als mensen zeggen dat ze katten opsluiten in de keuken of badkamer als ze weg zijn. Vast met de beste bedoelingen, maar is dat een niet te kleine ruimte voor katten om (lang) opgesloten te zitten?

Als we thuis zijn mogen de katten door heel het huis rennen en zwieren, als we weg zijn of in de nacht alleen in de huiskamer.
pi_137151645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mja, ik weet het niet hoor als mensen zeggen dat ze katten opsluiten in de keuken of badkamer als ze weg zijn. Vast met de beste bedoelingen, maar is dat een niet te kleine ruimte voor katten om (lang) opgesloten te zitten?

Als we thuis zijn mogen de katten door heel het huis rennen en zwieren, als we weg zijn of in de nacht alleen in de huiskamer.
Dus jij geeft ze ook maar 1 kamer 's nachts of als je weg bent :P Ok, mijn keuken is waarschijnlijk kleiner dan de woonkamer, maar nog steeds 4x5meter ofzo.. Lijkt me groot genoeg voor die 8 uur. Plus, keuken is/was meer kittenproof dan woonkamer. Daarom gaf ik voor TS ook aan dat een afgesloten keuken of badkamer kan, mits 'redelijk groot' :P
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:16:34 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137152012
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:31 schreef Ilsieii het volgende:
Nee, je moet natuurlijk wel een krabpaal hebben. Katten zijn zelfstandig, geef het beessie de ruimte en het vindt wel een plekje.
Natuurlijk moet je wel opvoeden: consequent zijn als er ergens gekrabbeld wordt wat niet mag.
censuur :O
  woensdag 26 februari 2014 @ 09:17:44 #13
189978 controlaltdelete
pi_137152033
Bij mij kunnen mijn katten gaan en staan hoe ze willen, naar binnen en naar buiten hoe ze willen ook als ik niet thuis ben.. alleen 's nachts gaat het kattenluikje op slot. Nieuwe katten heb ik nooit in een kleine ruimte opgesloten alleen de slaapkamer en badkamer was even verboden terrein. Dit is altijd goed gegaan, ze slopen niks en als ik thuis kom zijn ze al vaak thuis of als ik ze roep buiten komen ze er snel aan.
pi_137201426
Ik vind het echt niet kunnen om een kitten/kat in de badkamer te stoppen overdag :{ Andere kamers eigenlijk ook niet. Een kat kan zelf wel bepalen waar hij wil zijn en hij sloopt heus niet gelijk de hele huis hoor. Het is geen crimineel die in een isoleercel moet toch.

Mijn katten hebben gewoon het hele huis tot hun beschikking, overdag slapen ze vaak beneden op de bank, 's nachts liggen ze meestal op zolder.
Ze slopen nooit iets.
pi_137202820
Hier mogen de katten niet boven komen om de doodsimpele reden dat ik ze niet op de bedden wil hebben.
Soms glippen ze wel naar boven en dan zie je gewoon dat ze trots op hun eigen zijn als ze weer beneden komen als ik ze roep.
Mijn katten hebben nog nooit in een bench gezeten trouwens.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 19:27:03 #16
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137247649
Die van mij hadden een eigen slaap/speelkamer :) Daar verbleven ze ook als ik niet thuis was. Los in de woonkamer kon met 1 van de 2 niet want dan klom ze in de gordijnen.
pi_137247989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:34 schreef Jula123 het volgende:
Ik vind het echt niet kunnen om een kitten/kat in de badkamer te stoppen overdag :{ Andere kamers eigenlijk ook niet. Een kat kan zelf wel bepalen waar hij wil zijn en hij sloopt heus niet gelijk de hele huis hoor. Het is geen crimineel die in een isoleercel moet toch.

Mijn katten hebben gewoon het hele huis tot hun beschikking, overdag slapen ze vaak beneden op de bank, 's nachts liggen ze meestal op zolder.
Ze slopen nooit iets.
Ik geef je gelijk, maar wij zijn dat eigenlijk wel soort van verplicht om te doen. Als we weg zijn, zijn ze allebei in de huiskamer (met hun speeltjes) want zodra zij de gang op rennen of boven zijn, durf ik de voordeur niet open te doen, want geheid dat ze er dan uitglippen. Ik heb geen extra gangdeur tussen voordeur en huiskamerdeur. En wat betreft 's nachts, hebben we het echt ontzettend vaak geprobeerd, maar ze blijven constant aan de kastdeur krabbelen ook al staat ie gewoon open :') Zou je zeggen, doe je slaapkamerdeur dicht; nou, dat is ook geen toppertje, want dan krabbelen ze daar tegenaan. Ze zijn allebei bijna 2jaar en zijn gewoonweg nog te actief 's nachts om ze vrij rond te laten lopen. Anders hebben wij haast geen nachtrust...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')