abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137147690
Sinds een aantal jaar krijg ik erg last van mijn voeten als ik lang moet staan/lopen zonder schoenen. Ik dacht eerst dat het aanstellerij was, en dat het vanzelf zou wennen; ik was namelijk ook actiever geworden in die periode.

Ik heb ook regelmatig het idee dat mijn voeten een beetje scheef op de grond staan als ik geen schoenen aan heb. Wanneer ik schoenen aan heb sta ik een stuk stabieler - althans - zo voelt dat. Hierdoor loop ik dus bijna nooit meer zonder schoenen, zelfs niet door huis.

Daarnaast blijk ik met schoenen aan zo'n 3 tot 4 cm groter te zijn. Zonder schoenen was ik bij de dokter rond de 1.85, terwijl ik in het stadhuis - met schoenen aan - tegen de 1.89 aanzat. Mijn schoenen hebben geen hele hoge zolen, waardoor ik denk dat mijn voeten rechter staan met schoenen aan en ik daardoor wellicht daardoor langer ben.

Het dilemma is nu: Kan het op lange termijn schadelijk zijn voor mijn voeten als ik geen steunzolen neem? Of is het geen probleem aangezien ik met schoenen aan weinig tot geen pijn krijg aan mijn voeten. Ik vind het namelijk niet erg om vaak schoenen aan te hebben om zo geen last te krijgen, maar ik wil niet dat het uiteindelijk schade brengt aan mijn voeten :P
  woensdag 26 februari 2014 @ 00:35:16 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_137148554
Het eerste wat in mij opkomt zijn platvoeten.
pi_137151239
Ik zou even een bezoekje doen aan de huisarts en vragen om een verwijzing voor de podoloog. Daar kunnen ze precies zien hoe de druk verdeling is en of het nodig is om zolen te laten aanmeten.
Loop zelf al jaren op steunzolen. En kan eindelijk pijnloos lopen.
Daarnaast heeft het invloed op je gehele houding/rug enzo. Wel belangrijk dus om goede ondersteuning te hebben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')