abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137157985
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, daar schiet je waarde continu alle kanten op. Echt stukken logischer en bruikbaarder in de grote mensenwereld...
De waarde afgezet tegen euro's ja, een bitcoin blijft een bitcoin, dat het nu nog geen praktisch betaalmiddel is, is duidelijk, elk nieuw middel heeft gewoon tijd nodig om uit te bollen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_137157994
Vanwaar eigenlijk die obsessieve drang/wens om huidige munteenheden te vervangen door een of ander technisch frutsel?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158026
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mogelijk, mogelijk ook niet. Voor muziek is het downloaden met alle risico's en virussen ook alweer achterhaald door de opkomst van streaming-diensten.
En wbt het bitcoin protocol, daarvan heeft het nut zich nu al bewezen. Je zou een coin kunnen uitbrengen waarbij alle coins al gemined zijn en daar een fysieke tegenwaarde aan kunnen bieden. Op die manier kun je het betaalsysteem van bitcoin bijvoorbeeld gebruiken voor micro transacties.
pi_137158033
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:26 schreef Voorschrift het volgende:
Vanwaar eigenlijk die obsessieve drang/wens om huidige munteenheden te vervangen door een of ander technisch frutsel?
Utopisch denken.
pi_137158054
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:26 schreef Voorschrift het volgende:
Omdat sommige mensen liever een betaalmiddel hebben waarbij de politiek en banken niet kunnen manipuleren, en bijvoorbeeld om de hoge transactie kosten die banken vragen te omzeilen.
pi_137158072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wbt het bitcoin protocol, daarvan heeft het nut zich nu al bewezen. Je zou een coin kunnen uitbrengen waarbij alle coins al gemined zijn en daar een fysieke tegenwaarde aan kunnen bieden. Op die manier kun je het betaalsysteem van bitcoin bijvoorbeeld gebruiken voor micro transacties.
Dat kan maar ik vraag me af wat het grote voordeel is ten opzichte van al bestaande diensten als pakweg paypal of ideal. Die kan je namelijk heel eenvoudig koppelen aan je bankrekening uit de echte wereld.
pi_137158095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

De waarde afgezet tegen euro's ja, een bitcoin blijft een bitcoin, dat het nu nog geen praktisch betaalmiddel is, is duidelijk, elk nieuw middel heeft gewoon tijd nodig om uit te bollen.
Tja, een baksteen blijft ook een baksteen. Dat maakt het nog niet direct een handig betaalmiddel :P
pi_137158120
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kan maar ik vraag me af wat het grote voordeel is ten opzichte van al bestaande diensten als pakweg paypal of ideal. Die kan je namelijk heel eenvoudig koppelen aan je bankrekening uit de echte wereld.
Wat ik in mijn comment hierboven al aangeef, daarnaast heeft Paypall in het verleden smerige spelletjes gespeelt en accounts om onduidelijke redenen gesloten, Ideal is inderdaad een mooie oplossing, maar alleen geschikt voor de Nederlandse markt, daarnaast is het niet goedkoop, en zit het technisch rommelig in elkaar.
pi_137158124
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, een baksteen blijft ook een baksteen. Dat maakt het nog niet direct een handig betaalmiddel :P
Schelpen dan?
  woensdag 26 februari 2014 @ 13:30:29 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_137158129
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een baksteen is in ieder geval redelijk waardevast, omdat het een (weliswaar geringe) reële waarde heeft.
pi_137158176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen liever een betaalmiddel hebben waarbij de politiek en banken niet kunnen manipuleren, en bijvoorbeeld om de hoge transactie kosten die banken vragen te omzeilen.
Volgens mij was de invloed van die Mt Gx of hoe het ook heet groter dan de invloed van Den Haag op de Euro?

En die bitcoin bedrijfjes zijn niet eens onder toezicht.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158265
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Volgens mij was de invloed van die Mt Gx of hoe het ook heet groter dan de invloed van Den Haag op de Euro?

En die bitcoin bedrijfjes zijn niet eens onder toezicht.
MT Gox heeft niets met bitcoins te maken behalve dat je ze daar kon verhandelen en bewaren.
In het verleden verhandelden ze net zo gemakkelijk pokemon kaarten.
pi_137158318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

MT Gox heeft niets met bitcoins te maken behalve dat je ze daar kon verhandelen en bewaren.
In het verleden verhandelden ze net zo gemakkelijk pokemon kaarten.
Dus in feite was het gewoon een clandestiene bank.

Vrij apart dat de techno fanboys hier geloven in een munt die zo makkelijk te manipuleren is, feitelijk net zo makkelijk als ieder andere munteenheid, maar waar het toezicht 100% ontbreekt. En dat dan beter noemen dan een solide financieel systeem.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158373
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus in feite was het gewoon een clandestiene bank.
Zo zou je het kunnen zien, er was ook al langer twijfel over de dekkingsgraad van MG, daarnaast is het sowieso redelijk dom om honderden coins in een online wallet te stoppen, ongeveer zelfde idee dat je ook niet met 150.000 euro in je portemonee naar de markt gaat.

Hoe zo manipuleren? Er valt helemaal niet te manipuleren met de Bitcoin, hooguit zou je de koers kunnen manipuleren met technieken die ook wel in de aandeelhandel plaatsvinden, maar dan nog dit is compleet offtopic want dit heeft betrekking op speculatie, en staat compleet los van bitcoins.
pi_137158422
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen zien, er was ook al langer twijfel over de dekkingsgraad van MG, daarnaast is het sowieso redelijk dom om honderden coins in een online wallet te stoppen, ongeveer zelfde idee dat je ook niet met 150.000 euro in je portemonee naar de markt gaat.
Maar waarom is een harde schijf met honderden coins beter dan een kluis met (ik noem maar wat) goud, of in privesfeer gewoon met biljetten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158475
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe zo manipuleren? Er valt helemaal niet te manipuleren met de Bitcoin, hooguit zou je de koers kunnen manipuleren met technieken die ook wel in de aandeelhandel plaatsvinden, maar dan nog dit is compleet offtopic want dit heeft betrekking op speculatie, en staat compleet los van bitcoins.
Bitcoins zijn een betaalmiddel, zover ben ik ook wel ja, alleen als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat alles eromheen net zo clandestien en onbetrouwbaar is als de tyfus. Als dat een discussie is die je hier niet "kan" voeren omdat het enkel om het betaalmiddel gaat dan oke, maar je negeert zeer belangrijke aspecten van de "munt" waarom of het geen succes zal hebben.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158498
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maar waarom is een harde schijf met honderden coins beter dan een kluis met (ik noem maar wat) goud, of in privesfeer gewoon met biljetten.
Je kunt je wallet encrypten en op verschillende plekken bewaren, mits je maar sterk genoeg password hebt enorm veilig.
pi_137158548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kunt je wallet encrypten en op verschillende plekken bewaren, mits je maar sterk genoeg password hebt enorm veilig.
Maar dat is een cijfercombinatie op m'n kluis met euro's/dollars niet anders. Waarom is bitcoin zoveel beter dan? Als ik bitcoins wil verhandelen dan moet ik dat online doen via een x aantal bedrijven, terwijl ik het met euro's gewoon ook bij de bank kan verhandelen op de valutamarkt.

Ik zie werkelijk waar geen verschil, behalve een ongezond wantrouwen bij de gebruikers van bitcoin jegens banken en overheden. Terwijl huidige berichtgeving over de handelaars in bitcoin toch aardig wat meer wantrouwen zou moeten opwekken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158572
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Bitcoins zijn een betaalmiddel, zover ben ik ook wel ja, alleen als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat alles eromheen net zo clandestien en onbetrouwbaar is als de tyfus. Als dat een discussie is die je hier niet "kan" voeren omdat het enkel om het betaalmiddel gaat dan oke, maar je negeert zeer belangrijke aspecten van de "munt" waarom of het geen succes zal hebben.
Als je beetje verdiept in technologie dan zie je dat criminelen en nerds altijd als eerste er op duiken, ooit wel eens het internet van 1996 gezien? Daarnaast zijn er ook compleet legitieme fondsen waarin je in bitcoins kunt investeren, deze bijvoorbeeld: https://exante.eu/press/news/266/
pi_137158592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik in mijn comment hierboven al aangeef, daarnaast heeft Paypall in het verleden smerige spelletjes gespeelt en accounts om onduidelijke redenen gesloten, Ideal is inderdaad een mooie oplossing, maar alleen geschikt voor de Nederlandse markt, daarnaast is het niet goedkoop, en zit het technisch rommelig in elkaar.
ok, aan de huidige aanbieders zullen nadelen genoeg kleven. Maar het principe bestaat en daar is geen nieuwe verzonnen munt voor nodig. Dat was mijn punt.
pi_137158601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je beetje verdiept in technologie dan zie je dat criminelen en nerds altijd als eerste er op duiken, ooit wel eens het internet van 1996 gezien? Daarnaast zijn er ook compleet legitieme fondsen waarin je in bitcoins kunt investeren, deze bijvoorbeeld: https://exante.eu/press/news/266/
Correct, en technologie is leuk, maar je koppelt een munt aan technologische vooruitgang. Die twee zijn totaal niet als een-en-dezelfde te zien waar de gemiddelde "nerd" zoals je het zelf mooi zegt dat wel doet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maar dat is een cijfercombinatie op m'n kluis met euro's/dollars niet anders. Waarom is bitcoin zoveel beter dan? Als ik bitcoins wil verhandelen dan moet ik dat online doen via een x aantal bedrijven, terwijl ik het met euro's gewoon ook bij de bank kan verhandelen op de valutamarkt.

Ik zie werkelijk waar geen verschil, behalve een ongezond wantrouwen bij de gebruikers van bitcoin jegens banken en overheden. Terwijl huidige berichtgeving over de handelaars in bitcoin toch aardig wat meer wantrouwen zou moeten opwekken.
Je hoeft het helemaal niet via een beurs te doen, je kunt prima mij een bitcoin toesturen, waarvoor ik jouw gewoon betaal, en dan mag je mij gewoon een kassabon geven.
pi_137158621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft het helemaal niet via een beurs te doen, je kunt prima mij een bitcoin toesturen, waarvoor ik jouw gewoon betaal, en dan mag je mij gewoon een kassabon geven.
Dat kan ik ook met dollars doen.

Ik stuur jou wat dollars toe via internetbankieren, en jij stuurt mij wat euro's toe, en klaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137158634
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ok, aan de huidige aanbieders zullen nadelen genoeg kleven. Maar het principe bestaat en daar is geen nieuwe verzonnen munt voor nodig. Dat was mijn punt.
Het gaat niet zozeer om de munt, maar vooral omdat het Bitcoin protocol heel erg geschikt is om transacties op een goedkope, betrouwbare en eenvoudige manier te doen.
pi_137158660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Correct, en technologie is leuk, maar je koppelt een munt aan technologische vooruitgang. Die twee zijn totaal niet als een-en-dezelfde te zien waar de gemiddelde "nerd" zoals je het zelf mooi zegt dat wel doet.
De technologische vooruitgang zit hem in een gedecentraliseerd kasboek wat iedereen kan inzien, zouden banken ook moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')