FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Starten na vervangen brandstofpomp
aardappel18dinsdag 25 februari 2014 @ 16:54
Ik heb de brandstofpomp van mijn XJ12 los gehad en leeg gegooid.

2 tanks aan de zijkanten van de kofferbak, de brandstofleidingen komen samen op 1 T stuk, dat vervolgens door loopt naar de brandstofpomp.

Omdat ik de brandstofpomp los heb gehad is alle benzine terug gelopen naar de tanks en zijn de leidingen nu leeg.

Ik heb het gegoogle'd, maar ik kom er niet uit. Hoe krijg ik de leidingen weer vol?
#ANONIEMdinsdag 25 februari 2014 @ 16:56
Bij een diesel zit er op een brandstofpomp een handmatig pompje....
boegschroefdinsdag 25 februari 2014 @ 17:00
Bij een benzine hoef je eigenlijk niks te doen.

Mocht je toch 'voor de zekerheid' de leidingen vol willen dan moet je de leiding bij de injectie loshalen en in een bak hangen en dan spanning op de pomp zetten. Zodra er brandstof uit te leiding komt, spanning eraf en leiding terug monteren.
Sounddragondinsdag 25 februari 2014 @ 17:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:00 schreef boegschroef het volgende:
Bij een benzine hoef je eigenlijk niks te doen.

Mocht je toch 'voor de zekerheid' de leidingen vol willen dan moet je de leiding bij de injectie loshalen en in een bak hangen en dan spanning op de pomp zetten. Zodra er brandstof uit te leiding komt, spanning eraf en leiding terug monteren.
Dat.
DonJamesdinsdag 25 februari 2014 @ 17:04
Elektrische pomp? Gewoon, contact aanzetten.
Innisdemondinsdag 25 februari 2014 @ 17:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:04 schreef DonJames het volgende:
Elektrische pomp? Gewoon, contact aanzetten.
Precies, de pomp brengt de hele systeem netjes op druk.

Leeggegooid en teruggelopen zijn samengestelde woorden.
klawiedinsdag 25 februari 2014 @ 17:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:04 schreef DonJames het volgende:
Elektrische pomp? Gewoon, contact aanzetten.
Dit als je dat 2 keer doet ben je er kan in het begin wat beroerd lopen maar dat komt door de lucht die erin zit


Waarom moest de pomp eraf?
aardappel18dinsdag 25 februari 2014 @ 17:55
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:42 schreef klawie het volgende:

[..]

Dit als je dat 2 keer doet ben je er kan in het begin wat beroerd lopen maar dat komt door de lucht die erin zit


Waarom moest de pomp eraf?
Ik ben al een hele tijd bezig met contact aan en uit zetten, maar er komt niks uit de leidingen van de tanks. Ook al omgedraaid voor het geval dat, maar er gebeurt niks.
Sounddragondinsdag 25 februari 2014 @ 17:56
Weet je zeker dat de pomp werkt? ik neem aan dat hem niet voor de lol los hebt gehad?
Chuck-N0rr1sdinsdag 25 februari 2014 @ 18:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:55 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik ben al een hele tijd bezig met contact aan en uit zetten, maar er komt niks uit de leidingen van de tanks. Ook al omgedraaid voor het geval dat, maar er gebeurt niks.
Niet de stekker vergeten?
klawiedinsdag 25 februari 2014 @ 18:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:55 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik ben al een hele tijd bezig met contact aan en uit zetten, maar er komt niks uit de leidingen van de tanks. Ook al omgedraaid voor het geval dat, maar er gebeurt niks.
Komy er wel spanning op zoja pomp stuk

Zoniet dan effe zekeringen checken massa checken plus nakijken en kijken of het relai niet kapot is
aardappel18dinsdag 25 februari 2014 @ 18:43
Alle slangetjes gerouleerd over de pomp, pomp volgegooid, alle slangetjes los gehaald en nog niks. Stekkertjes omgedraaid en daar kwam alles... oeps. Stond niet duidelijk op de foto, maar ik wist zeker dat ze zo moesten. Dom van mij. Het waren ook 2 identieke stekkertjes, dus jaaaa. Dit gebeurd mij niet weer.

Bedankt voor alle hulp!
Chuck-N0rr1sdinsdag 25 februari 2014 @ 22:33
Damm, close :P
klawiedinsdag 25 februari 2014 @ 22:48
Tipje voor de volgende keer een stipje met een lakstift op de stekkertjes zetten die in elkaar moeten
Sounddragonwoensdag 26 februari 2014 @ 21:25
Zet je hem er zelf effe in? :+

PTA / Deel hier je PTA klus-fuckup's #2