abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:11:59 #1
378000 bananenjong
Celebrating what is possible
pi_137114511
Hoi,

Ben momenteel bezig met een opleiding ICT Niveau 4 en zit nu al in het 3e leerjaar.
Echter ben ik sinds begin 2e leerjaar al uitgekeken op ICT en heb ik er totaal geen interesse meer in, het zuigt de energie en uitdaging uit mijn leven omdat ik gewoon geen motivatie heb en niets leer wat ik later toe ga/wil passen. Ben al sinds het 2e jaar op deze opleiding bezig puur voor de kwalificatie zodat ik naar het HBO kan gaan om wel iets te doen wat ik echt leuk vind.

Het is nu eigenlijk al te laat om te stoppen met de opleiding, ik moet nog 9 maanden stage lopen en ik ben nu al 6 weken bezig. De stage zelf is moeilijk vol te houden omdat ik totaal geen motivatie, interesse en ambitie heb in het vakgebied. Ik voel mezelf een fucking zombie en ik sta elke morgen op met een kutgevoel omdat ik weet dat ik weer ga beginnen aan een dag van een nutteloos jaar. Mijn persoonlijke ontwikkeling staat zowat stil en ik heb het gevoel dat ik mijn tijd verspil.

Iemand tips hoe ik mijn stage kan overleven zonder nog ongelukkiger te worden? De mensen op mijn stage zijn ook totaal niet interessant, maar het is al te laat om een nieuwe stageplek te zoeken.

De vavo zou eventueel nog een oplossing zijn om aan het HBO te beginnen, alleen 2 havo jaren (8 vakken) in 1 jaar tijd is heel pittig en maar weinig mensen halen dit. Iemand ervaring hiermee? Qua tijd zal het niets uitmaken mits in de vavo in 1 jaar zou afronden.

Alvast bedankt.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 februari 2014 @ 00:13:17 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137114542
Wat moet je doen op stage?
pi_137114588
Hoe is je dagindeling? Heb je het druk? Wat wil je wel gaan doen?

Zoek wat literatuur op over hetgene wat je wil gaan studeren, iets wat je interesse wekt, of wat je wel leuk vindt. Duik daar op in de uurtjes dat je dat je normaal uit je neus aan het peuteren bent. Althans ik ga er van uit dat het niet een dagvullende taak is, waar je nu mee bezig bent

Tevens, sorry om het je te zeggen, maar je krijgt niet altijd wat je wil in het leven. Gewoon slikken en doorgaan.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:16:43 #4
378000 bananenjong
pi_137114612
Makkelijke klusjes, werkplekken inrichten, pc's installeren, apparaten configureren. Nogal saai werk omdat ik een actief persoon ben. Ik doe mijn werk overigens wel goed en ben geen zeurpiet, dus hoe ik me voel laat ik niet zien aan de mensen waarmee ik werk.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:18:10 #5
378000 bananenjong
pi_137114645
@HostiMeister,

Het is 40 uur per week, en mijn dag is best wel goed gevuld. Kan ook niet zomaar n uurtje voor mezelf wat gaan doen zonder dat ik gezeik krijg van collega's.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:22:32 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137114732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:16 schreef bananenjong het volgende:
Makkelijke klusjes, werkplekken inrichten, pc's installeren, apparaten configureren. Nogal saai werk omdat ik een actief persoon ben. Ik doe mijn werk overigens wel goed en ben geen zeurpiet, dus hoe ik me voel laat ik niet zien aan de mensen waarmee ik werk.
Klinkt idd verschrikkelijk saai en vervelend. Wel nuttig werk hoor, aangezien iedereen dat wel kut werk zal vinden, maar niet echt uitdagend idd, dus kan het me voorstellen dat je dat snel zat ben.

Ik hik zelf nu al een paar weken tegen het installeren van Adobe aan, gewoon, omdat het kut werk is ivm cracks enzo....
pi_137114767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:18 schreef bananenjong het volgende:
@HostiMeister,

Het is 40 uur per week, en mijn dag is best wel goed gevuld. Kan ook niet zomaar n uurtje voor mezelf wat gaan doen zonder dat ik gezeik krijg van collega's.
Nou, ik neem aan dat je tijdens het installeren van een werkplek/ software installeren niet veel te doen hebt, pak je smartphone erbij met wikipedia, of op het systeem wat je in aan het richten bent.

Wederom, slikken en doorgaan.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137114791
kweenie hoor, maar als ik jou als stagiair had, dan had ik graag dat je dat gewoon ff kwam bespreken. Misschien kunnen we dan iets voor je vinden dat iets minder vervelend voor je is. (En zo niet dan heb je pech, het is nog maar een paar maanden.)
pi_137114802
De Havo in 1 jaar lijkt me prima te doen :). Ik heb zelf VWO gedaan en dat had al meer iets weg van een 'cursus' :Y (Wel gewoon de normale weg dan).
pi_137114828
Waarom geen open kaart spelen op je stage-adres? Benadruk vooral dat je stilstaat in je ontwikkeling. Wellicht heeft men meer uitdagende zaken voor je te doen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:36:19 #11
378000 bananenjong
pi_137114998
@erikkll & Elfletterig,

Open kaart spelen is een optie. Heb overigens al gevraagd naar wat meer uitdagende opdrachten, alleen het is bijna onmogelijk omdat de groep waarin ik werk vooral hetzelfde werk doet als ik nu. En de andere groep binnen de afdeling is echt hoogopgeleid qua ICT kennis, en daar kan ik simpelweg gewoon niet meedraaien i.v.m. te weinig kennis. Shit is moeilijk..
pi_137115063
Doorzetten, je moet het maar zo zien dat je dit eenmaal moet doen om te kunnen doen wat je echt leuk vind.
pi_137115110
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:36 schreef bananenjong het volgende:
@erikkll & Elfletterig,

Open kaart spelen is een optie. Heb overigens al gevraagd naar wat meer uitdagende opdrachten, alleen het is bijna onmogelijk omdat de groep waarin ik werk vooral hetzelfde werk doet als ik nu. En de andere groep binnen de afdeling is echt hoogopgeleid qua ICT kennis, en daar kan ik simpelweg gewoon niet meedraaien i.v.m. te weinig kennis. Shit is moeilijk..
Bestaat dat andere groep toevallig uit developers/programmeurs?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:44:24 #14
378000 bananenjong
pi_137115123
Wat zouden jullie kiezen? En wat lijkt jullie verstandiger?

- in totaal nog 1,5 jaar lang (waarvan 9 maanden stage) mijn progressie stilzetten, saaie dagen doorlopen, en mezelf een zombie voelen.

- in Augustus aan de vavo beginnen en dan misschien in Mei 2015 mijn havo diploma op zak hebben. Echter is dit wel een risico, maar ik kan veel leren qua planning, kennis, en zelfdiscipline. Het is heel erg veel werk en weinig tot geen vrije tijd. Ook lijkt het mij een betere voorbereiding op het HBO. Als ik de vavo niet haal zit ik wel zonder diploma en kan ik dus ook niet naar het HBO.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 00:45:34 #15
378000 bananenjong
pi_137115151
@Robuustheid

o.a. wel ja. Ook veel netwerkbeheerders op HBO niveau.
pi_137115198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:44 schreef bananenjong het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? En wat lijkt jullie verstandiger?

- in totaal nog 1,5 jaar lang (waarvan 9 maanden stage) mijn progressie stilzetten, saaie dagen doorlopen, en mezelf een zombie voelen.

- in Augustus aan de vavo beginnen en dan misschien in Mei 2015 mijn havo diploma op zak hebben. Echter is dit wel een risico, maar ik kan veel leren qua planning, kennis, en zelfdiscipline. Het is heel erg veel werk en weinig tot geen vrije tijd. Ook lijkt het mij een betere voorbereiding op het HBO. Als ik de vavo niet haal zit ik wel zonder diploma en kan ik dus ook niet naar het HBO.
Mij lijkt dat je met MBO minder kans op mislukken loopt dan met Havo in 1 jaar.
pi_137116139
En met dat andere leerprogramma is alles opeens goed in je leven?

Begin maar met een schop onder je eigen kont en máak dat je dit jaar alsnog gemotiveerd bent om te doen waar je voor gekozen hebt. 't Is een les in volwassen worden. Met die blasé-houding van je is namelijk niets motiverend.
pi_137116169
Vandaag nog overstappen als je niet gelukkig wordt van je huidige bestaan. Ik heb het afgelopen jaar mijn goed betaalde ICT baan opgezegd voor een "mensen"-gerichte opleiding en heb er nog geen moment spijt van gehad!
Leest een hoop, post een beetje.
pi_137116180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:49 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Mij lijkt dat je met MBO minder kans op mislukken loopt dan met Havo in 1 jaar.
Maar met de Havo zul je waarschijnlijk meer uitdaging vinden en het idee hebben dat je daadwerkelijk je dagen nuttig invult en progressie maakt. Je hoeft echt niet altijd alles op safe te spelen, zeker niet als je nog jong bent.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_137116560
Ken het gevoel... Volhouden doe je door gewoon te beseffen dat je er zo vanaf bent, je wilt uiteindelijk toch een diploma, als je je diploma haalt betekent dit dat jij een doorzetter bent. Daarnaast kun je in de avond nog wel doen wat je wilt, al kan ik me voorstellen dat je moe bent.

Sowieso 40 uur p/w stage is teveel naar mijn mening, maarja, je moet.
pi_137116983
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:36 schreef bananenjong het volgende:
En de andere groep binnen de afdeling is echt hoogopgeleid qua ICT kennis, en daar kan ik simpelweg gewoon niet meedraaien i.v.m. te weinig kennis.
Dat is toch de essentie van een stage?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 08:36:35 #22
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_137117112
Lijkt me een goede voorbereiding op de rest van je werkende leven!

Maar inderdaad wat de rest zegt, doorbikkelen. Ook in je werkende leven zal je zulke periodes hebben, en dan kan je er niet zomaar mee stoppen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_137117406
Havo gaan doen natuurlijk! Daar heb je veel meer aan en zo moeilijk is het ook weer niet. Tot augustus kun je dan een leuk baantje zoeken en misschien zelfs al beginnen met lesstof van de havo te bestuderen zodat je een beetje weet wat je te wachten staat.
pi_137117915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 00:11 schreef bananenjong het volgende:
Iemand tips hoe ik mijn stage kan overleven zonder nog ongelukkiger te worden? De mensen op mijn stage zijn ook totaal niet interessant, maar het is al te laat om een nieuwe stageplek te zoeken.
ophouden met je gejammer ...

met jouw instelling zul je ook als je naar het HBO gaat hoogstwaarschijnlijk dezelfde desinteresse-problemen vinden en je nog steeds doodongelukkig voelen, domweg omdat je je kennelijk aan je eigen lamlendigheid aanpast en eraan gewend raakt...

Hoe gelukkig je bent ligt helemaal niet aan anderen, of anderen interssant zouden zijn of dat je dagelijkse besteding opeens reuze spannend is.. maar voroal aan e eigen instelling.. Jij bent het zélf die uiteindelijk bepaald of je sociale omgeving prettig is, of je je prettig voelt in je dagelijkse bezigheden en of je jezelf gemotiveerd voelt of zelf die motivatie opwekt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:53:23 #25
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_137120938
Ben blij dat mijn stage super bevalt!
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')