abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2014 @ 19:18:55 #1
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_137100185

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

Username - Functie - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Donald500 - Medewerker Verkoopklaar - omg. Utrecht
Einschtein - Medewerker/TL(?) Verkoopklaar Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Franknfurter - Teamleider Verkoopklaar - omg. Utrecht
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - assistent-supermarktmanager - Amsterdam/Hilversum e.o.
Janneke141 - supermarktmanager
jffry101 - Medewerker Verkoopklaar - Amsterdam
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopafhandeling(In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
SausDip - Teamleider Verkoopklaar - Omgeving Zwolle
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
TommieAH - Caissière B
Loll - vulploegleider omgeving Zwolle
Watdoeteenvulploegleider - Lulletje Rozenwater

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren en meeruren Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2014.

9/12/2013
Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij d4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_137100341
Fipo 8-)
pi_137100449
lapo
pi_137100581
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:24 schreef mujentas het volgende:
lapo
En dat bij post 3 :o?
pi_137101117
Even een vraagje. In ons filiaal wordt sinds kort nogal moeilijk gedaan over opstaan van de kassa, pauzes e.d.

Is het toegestaan om medewerkers vroegtijdig uit hun koffiepauze te halen als het bijvoorbeeld druk raakt, zonder deze pauze opnieuw (volledig) aan te bieden? De CAO schrijft voor dat als er tijdens een pauze (bij uitzondering) gewerkt moet worden, deze gewerkte tijd moet worden betaald (in tijd of geld).

Maar aangezien het gaat om een doorbetaalde pauze ben ik dus niet zeker of deze praktijken wel toegestaan zijn.
  maandag 24 februari 2014 @ 19:41:42 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137101294
De vraag is niet wat er is toegestaan, de vraag is wat je eraan kan doen als het niet zo is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137101585
We hebben gewoon bijdraaiers rondlopen, maar die worden "misbruikt", aldus TLVK's. Nu is dat, mijns inziens, voornamelijk doordat de counter niet oplet wanneer het weer rustig is, en de medewerker terug de winkel in stuurt.
pi_137101743
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:38 schreef jffry101 het volgende:
Even een vraagje. In ons filiaal wordt sinds kort nogal moeilijk gedaan over opstaan van de kassa, pauzes e.d.

Is het toegestaan om medewerkers vroegtijdig uit hun koffiepauze te halen als het bijvoorbeeld druk raakt, zonder deze pauze opnieuw (volledig) aan te bieden? De CAO schrijft voor dat als er tijdens een pauze (bij uitzondering) gewerkt moet worden, deze gewerkte tijd moet worden betaald (in tijd of geld).

Maar aangezien het gaat om een doorbetaalde pauze ben ik dus niet zeker of deze praktijken wel toegestaan zijn.
Geen idee wat de regels zijn, maar bij se koffiepauzes worden de medewerkers van VA gewoon omgeroepen om terug te gaan als het ineens druk is en mogen dan later de koffiepauze afmaken.
Bij de etenspauze(s) worden wel de bijdraaiers omgeroepen.
pi_137101826
Nou, ik heb mijn beoordeling gehad en die was niet al te best. Had ik wel aan zien komen gelukkig. Nu samen met de ASM en SM besloten om midden maart te stoppen als TLVK en andere werkzaamheden uit te gaan voeren (uiteraard tegen een lager salaris). Moet het nu dus wel aan de mensen die afgelopen half jaar voor me gewerkt hebben gaan vertellen, dat gaat wel even vreemd worden denk ik.
pi_137101916
In het kader van "slim plannen" is het verstandig om een planning te maken met zo m in mogelijk pauzes.

Dus wij werken nu veel meer met 6 uur shifts met een half uur voor eigen rekening. En in deze pauze mogen we dan ook diegene niet terug roepen.

Ook boeken wij nu alle "extra werkzaamheden" binnen de counter uren zodat, de kassaplanning daadwerkelijk "draaiminuten "zijn. En inderdaad bij ons moeten ze ook op hun billen zitten.
pi_137101972
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:50 schreef Donald250 het volgende:

[..]

Geen idee wat de regels zijn, maar bij se koffiepauzes worden de medewerkers van VA gewoon omgeroepen om terug te gaan als het ineens druk is en mogen dan later de koffiepauze afmaken.
Bij de etenspauze(s) worden wel de bijdraaiers omgeroepen.
Als het wel gewoon mag vind ik het hoedanook absurd, je krijgt een koffiepauze, van tweemaal 5 minuten. Een pauze is om tot rust te komen, niet om heen en weer geslingerd te worden.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef Franknfurter het volgende:
Nou, ik heb mijn beoordeling gehad en die was niet al te best. Had ik wel aan zien komen gelukkig. Nu samen met de ASM en SM besloten om midden maart te stoppen als TLVK en andere werkzaamheden uit te gaan voeren (uiteraard tegen een lager salaris). Moet het nu dus wel aan de mensen die afgelopen half jaar voor me gewerkt hebben gaan vertellen, dat gaat wel even vreemd worden denk ik.
Ah, zonde. Waar komt het door? Gebrek aan ervaring, motivatie?
pi_137102282
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:54 schreef jffry101 het volgende:

[..]

Als het wel gewoon mag vind ik het hoedanook absurd, je krijgt een koffiepauze, van tweemaal 5 minuten. Een pauze is om tot rust te komen, niet om heen en weer geslingerd te worden.

[..]

Ah, zonde. Waar komt het door? Gebrek aan ervaring, motivatie?
Ik ben extern binnengekomen en moest dus per direct als teamleider functioneren. Ik heb wel ontdekt dat ik meer gebaat ben bij rustig een functie inrollen vanuit een andere functie, dit was allemaal te veel om direct goed te kunnen. Daarnaast ben ik ook niet hard genoeg wanneer dat echt nodig is.
pi_137102704
Even over het afwijkingen blad als er 0 staat is er geen afwijking en is de colli later alsnog bijgezet toen de picklocatie weer gevuld was.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_137106900
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 19:51 schreef Franknfurter het volgende:
Dat is jammer. Wat ga je nu doen? Is de mogelijkheid er nog wel om in een later stadium door te groeien naar teamleider?
pi_137107823
Filiaal in de buurt heeft zowel vacatures voor teamleider verkoop klaar als verkoop afhandeling. Die laatste lijkt mij leuker, maar willen ze daar niet juist een meisje voor? Of is slimste om op allebei te solliciteren?
pi_137107922
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:45 schreef Leontje het volgende:
Filiaal in de buurt heeft zowel vacatures voor teamleider verkoop klaar als verkoop afhandeling. Die laatste lijkt mij leuker, maar willen ze daar niet juist een meisje voor? Of is slimste om op allebei te solliciteren?
Ha gaaaayyy
pi_137108016
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:09 schreef ikbenschipper het volgende:
Even over het afwijkingen blad als er 0 staat is er geen afwijking en is de colli later alsnog bijgezet toen de picklocatie weer gevuld was.
Ah, dus ze zetten hem er gewoon op maar het betekend niks :')
pi_137108073
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:58 schreef Donald250 het volgende:
Niks gebroken gelukkig, morgen hoor ik of ik gewoon mag werken. :D
Waar heb je dan iets gekneusd (gok ik?) Je arm of pols zeker?
pi_137108266
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:49 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ah, dus ze zetten hem er gewoon op maar het betekend niks :')
'Ze zetten' er niets op, het gaat gewoon automatisch.
pi_137108440
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:50 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Waar heb je dan iets gekneusd (gok ik?) Je arm of pols zeker?
Ja, er schijnt een barst(je) bij de schouder te zitten.
Ben op de 1 of andere manier heel raar terechtgekomen bij het sporten.
pi_137108468
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef mujentas het volgende:

[..]

'Ze zetten' er niets op, het gaat gewoon automatisch.
Het systeem dan :6
pi_137108479
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:57 schreef Donald250 het volgende:

[..]

Ja, er schijnt een barst(je) bij de schouder te zitten.
Ben op de 1 of andere manier heel raar terechtgekomen bij het sporten.
Wat doe je voor sport?
pi_137108496
Zou wel leuk zijn, voor 900+ winkels de hele dag cijfertjes invoeren :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 21:58:42 ]
pi_137108605
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 21:58 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wat doe je voor sport?
Tennis en zwemmen.
Dit gebeurde dus bij het eerste.
Maar dat had je ook wel kunnen raden. :')
pi_137108748
Ja-ja, onze winkel heeft een nieuwe telefooncentrale gekregen. Nu nog een moderne filiaal omheen bouwen. Vorige week overigens weer 20k onder plan, dus gaat lekker. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')