abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 10:42:18 #26
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137119262
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:39 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat zeg ik, waarom zou je die überhaupt aan hebben staan.
Ik heb geen uitknop gevonden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:42:48 #27
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137119273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:42 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb geen uitknop gevonden.
dan heb je niet goed genoeg gezocht.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 10:43:53 #28
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137119292
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:42 schreef Bart het volgende:

[..]

dan heb je niet goed genoeg gezocht.
Toen ik zocht was die optie er niet volgens mij (ergens lang geleden), daarna nooit meer gekeken.
Dus inderdaad: niet goed genoeg gezocht.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:44:02 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137119295
Instellingen > meldingen > allereerste vinkje dat je ziet staan uitzetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator dinsdag 25 februari 2014 @ 10:44:30 #30
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_137119303
Ik heb nu toch telegram :+
pi_137126377
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:44 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb nu toch telegram :+
yolo
pi_137132425
Mensen die zich druk maken om 'de Russen' :').

Ik heb liever dat Poetin alles van me weet dan Obama, de laatste speelt immers alles door aan de AIVD.
pi_137133958
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:43 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Cool, dan slaan die je berichten dus ook op. Verschil is er niet, er is hooguit de irrationele veronderstelling dat het ene bedrijf ze netjes zou verwijderen en het andere niet. Als je hier over in zit, is De enige remedie om een app met end-to-end encryptie te gebruiken, zoals bijvoorbeeld (padum tsssjj) Telegram.
Wie zegt waar ze die encryptielaag toepassen? Dacht je dat Telegram de ideale terroristen-app was? Als ze willen kunnen ze je berichten inzien. Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een tweede. Maar wanneer je echt argwanend bent, kun je een applicatie die via een webapplet al je input gewoon klaar heeft, natuurlijk niet vertrouwen.

quote:
Jajoh, ga mij even vertellen wat voor mij de reden is
Je zei niet dat het voor jou de reden was, maar dat het voor iederéén de reden was. Dat is gewoon onzin. Immers bestond die mogelijkheid al met een andere app die ook nog eens beeldbellen.
quote:
Die hele heisa is fijn, want daardoor is telegram (oa bij mij) ineens bekend geworden. Betekent niet dat het ook de reden om het te (blijven) gebruiken is.
Het blijven gebruiken is inderdaad een andere reden (nl. dat het zoveel op WA lijkt zonder het facebook bezwaar en wellicht het voordeel van de webapplet). Maar dat mensen het begonnen te gebruiken is wel degelijk het Facebook-bezwaar, en dat is een nep-bezwaar aangezien 9 van de 10 mensen alle gegevens sowieso al 'out there' heeft en het grootste bezwaar, het gebruik van je telefoonnummer geen enkel probleem voor ze is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_137146185
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:08 schreef Kenju het volgende:

[..]

Wie zegt waar ze die encryptielaag toepassen? Dacht je dat Telegram de ideale terroristen-app was?
Dat staat zo omschreven in de api-documentatie en kun je zelf controleren met een packetsniffer. Dus, ja dat doen ze en ja, daarmee is Telegram ook een ideale "terroristen-app" als je het zo wilt noemen.
quote:
Als ze willen kunnen ze je berichten inzien. Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een tweede.
Oh is dat zo? Dat is dan mooi dat je dat uitgevonden hebt, laat het ze even weten dan krijg je 200.000 dollar van ze *O*
pi_137158610
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat staat zo omschreven in de api-documentatie en kun je zelf controleren met een packetsniffer. Dus, ja dat doen ze en ja, daarmee is Telegram ook een ideale "terroristen-app" als je het zo wilt noemen.
Als je dit zelf gelooft.... Blackberry geeft overheden gewoon toegang tot hun beveiligde servers waarop geheime corporate informatie staat, maar Telegram mag voor de privé berichten en baby-foto's die dichtheid wel in stand houden, tuurlijk....

quote:
Oh is dat zo? Dat is dan mooi dat je dat uitgevonden hebt, laat het ze even weten dan krijg je 200.000 dollar van ze
Als je toegang hebt, hoef je het niet te kraken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_137159167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:44 schreef Kenju het volgende:

[..]

Als je dit zelf gelooft....
8)7 er valt niets te geloven, je kunt gewoon zelf controleren hoe het werkt, en dát het werkt.
quote:
Blackberry geeft overheden gewoon toegang tot hun beveiligde servers waarop geheime corporate informatie staat, maar Telegram mag voor de privé berichten en baby-foto's die dichtheid wel in stand houden, tuurlijk....

[..]

Als je toegang hebt, hoef je het niet te kraken.
Dit is gewoon pertinent niet waar. Het maakt niet uit wie ze toegang geven tot de server. De secret messages zijn end-to-end encrypted. Al zouden ze de hele database plaintext op hun frontpage zetten, dan nog kon niemand die berichten inzien. Als je niet begrijpt wat encryptie is, kom dan ook geen domme dingen lullen hier.
pi_137159794
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:00 schreef KomtTijd... het volgende:

8)7 er valt niets te geloven, je kunt gewoon zelf controleren hoe het werkt, en dát het werkt.
Hoe wil je dit controleren?

quote:
Dit is gewoon pertinent niet waar. Het maakt niet uit wie ze toegang geven tot de server. De secret messages zijn end-to-end encrypted. Al zouden ze de hele database plaintext op hun frontpage zetten, dan nog kon niemand die berichten inzien. Als je niet begrijpt wat encryptie is, kom dan ook geen domme dingen lullen hier.
Je kan ook gewoon proberen logisch na te denken ipv elitair te lullen terwijl je zelf de materie niet door hebt en niet op de hoogte bent van zaken. Denk aan Skype. Dat gebruikt ook end-to-end encryptie. Dit terwijl daarvan uit de Snowden-reportages bekend is dat de NSA gewoon meeluistert. Ook de encryptie van BES is end-to-end, en toch hebben overheden daar toegang toe.

En dit gaat dan alleen over de secret messages van Telegram. De meeste mensen gebruiken dat niet eens. Ergo, het argument is onzin.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_137160950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:17 schreef Kenju het volgende:

[..]

Hoe wil je dit controleren?
*zucht* Voor de 3e keer nu: Kijk in de api-documentatie, kijk naar de data die je uitstuurt.
quote:
[..]

Je kan ook gewoon proberen logisch na te denken ipv elitair te lullen terwijl je zelf de materie niet door hebt en niet op de hoogte bent van zaken. Denk aan Skype. Dat gebruikt ook end-to-end encryptie. Dit terwijl daarvan uit de Snowden-reportages bekend is dat de NSA gewoon meeluistert. Ook de encryptie van BES is end-to-end, en toch hebben overheden daar toegang toe.

End-to-end encryptie betekent dat data encrypted wordt VOORDAT de verzendende partij het verstuurd, met een key die alleen door de ontvangende partij ontsleuteld kan worden. Dit betekent dat geen enkele 3e partij de gegevens kan ontsleutelen. Niet de serverbeheerder, geen man-in-the-middle, nee zelfs niet de NSA.
Dit in tegenstelling tot TLS waarbij alleen de overdracht tussen client en server encrypted is, en dus de serverbeheerder potentieel bij de data kan.
Skype gebruikt *GEEN* end-to-end encryptie. Dit staat ook *NIET* beschreven in de link die je geeft.
Wat BES gebruikt weet ik niet, maar als ze de data inzichtelijk kunnen maken is het *GEEN* end-to-end encryptie.
quote:
En dit gaat dan alleen over de secret messages van Telegram. De meeste mensen gebruiken dat niet eens. Ergo, het argument is onzin.
Jij gaf aan services die je berichten opslaan niet te vertrouwen, ik gaf aan dat (o.a.) Telegram daar een oplossing voor heeft, met secret messages dus. In tegenstelling tot het door jou om onduidelijke/irrationele redenen beter vertrouwde whatsapp, wat géén end-to-end encryptie aanbiedt.
pi_137164299
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:

Skype gebruikt *GEEN* end-to-end encryptie. Dit staat ook *NIET* beschreven in de link die je geeft.
quote:
Calls are encrypted end-to-end and proxies with spare resources are chosen, so the performance for these users is not affected.
???

quote:
Jij gaf aan services die je berichten opslaan niet te vertrouwen
Dat zei ik niet. Ik gaf aan dat dit een gegeven was.
quote:
In tegenstelling tot het door jou om onduidelijke/irrationele redenen beter vertrouwde whatsapp,
Het gaat me niet om het vertrouwen (Whatsapp vertrouw ik ook niet meer dan een ander), maar om het motief van mensen om over te stappen die vooral gelabeld wordt als het privacy-motief. Dat is onzin.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_137164560
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:22 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is wel de reden dat mensen niet meer teruggaan naar WhatsApp, tenminste ik niet.
Het desktop messagen is echt geniaal als je toch de hele dag achter de PC zit.
Nu wel, omdat je nu weet hoe het is. Maar het motief om over te stappen zat natuurlijk anders. Zo niet, dan waren andere opties natuurlijk ook gegroeid.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:17 schreef Kenju het volgende:
Ook de encryptie van BES is end-to-end, en toch hebben overheden daar toegang toe.
Dit klopt niet. Dat verhaal ging, maar het eea was te makkelijk verondersteld:
http://crackberry.com/rim-encryption-keys

Bij Skype is het inderdaad een raar verhaal. Of het is geen end-to-end encryptie, of ze gebruiken er een andere manier voor, bijv. door vooraf of achteraf het te laten doorsturen oid, zoals door bepaalde mensen verondersteld wordt.
pi_137165712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

[..]

???

Dat gaat over het P2P verkeer dat ze aan het uitfaseren zijn, dat uberhaupt niet via hun eigen servers loopt.
quote:
Het gaat me niet om het vertrouwen (Whatsapp vertrouw ik ook niet meer dan een ander), maar om het motief van mensen om over te stappen die vooral gelabeld wordt als het privacy-motief. Dat is onzin.
Dat is dus GEEN onzin. Telegram biedt met de secret chat functionaliteit een alternatief waarbij je privacy 100% gewaarborgd is.
En ook als je dat niet zou gebruiken, is het nog steeds niet gelieerd aan het grootste social network, en loop je dus niet het risico dat je ineens advertenties op facebook krijgt over de dingen die jij in vertrouwen via je messaginapp hebt besproken. Wat geen waarborg is van je privacy, maar wel de impact aanzienlijk verkleint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')