Dat is een ander topic.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:35 schreef Waterdrinker het volgende:
GC / [Telegram] Wie gebruikt het niet? #2
Bestaat voor jullie de optie om ze te mergen? Een topic lijkt me immers wel genoeg.quote:
Ja.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Bestaat voor jullie de optie om ze te mergen?
Nee. DIG en GC zijn hele andere fora met ook andere bezoekers en een andere achtergrond. Nergens voor nodig om een topic te sluiten of mergen.quote:Een topic lijkt me immers wel genoeg.
Dan mag je alle tekstmessaging diensten de deur wijzen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hmmn berichten op een server liever niet.
Bij mij thuis praat ik altijd gewoon met mensen...quote:Op maandag 24 februari 2014 16:44 schreef Renzz het volgende:
Iedereen bij mij thuis gebruikt al telegram
quote:Op maandag 24 februari 2014 18:08 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Bij mij thuis praat ik altijd gewoon met mensen...
Berichten worden bij WA en andere IM's toch lokaal opgeslagen? Als ze allemaal op de server zouden worden opgeslagen, was het nooit nodig geweest om gesprekken te backuppen....quote:Op maandag 24 februari 2014 17:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan mag je alle tekstmessaging diensten de deur wijzen.
Zelfs Skype gebruikt tegenwoordig centrale servers.
Is inderdaad iets waar het achterloopt. Maar iedereen gebruikt het omdat het zgn. privacy-dekkend is....quote:Op maandag 24 februari 2014 20:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Telegram is net zo kut als WA. contacten van je foon worden automatisch toegevoegd, je kan de tijdstempel niet uitzetten en je kan niet eens het led kleurtje instellen als je die hebt
Het wordt (net als bij Telegram) lokaal opgeslagen, maar om het systeem werkbaar te maken op een server gebufferd tot alle "ontvangers" het bericht binnen gekregen hebben. Anders zou je net als bij de ouderwetse chatprogramma's (MSN, IRC) alleen berichten kunnen sturen naar mensen die op dat moment online zijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:15 schreef Kenju het volgende:
[..]
Berichten worden bij WA en andere IM's toch lokaal opgeslagen? Als ze allemaal op de server zouden worden opgeslagen, was het nooit nodig geweest om gesprekken te backuppen....
Nee, iedereen gebruikt het omdat het gewoon superrelaxed is om ook vanaf je computer en tablet te kunnen telegrammen, ipv iedere keer je telefoon te moeten pakken.quote:[..]
Is inderdaad iets waar het achterloopt. Maar iedereen gebruikt het omdat het zgn. privacy-dekkend is....
Op ICQ en MSN (al was dat pas later mogelijk) kon je wel degelijk mensen berichten toesturen die offline waren. En het verschil tussen Telegram en WA is dat je bij Telegram alle gespreksgegevens gewoon vast op de server hebt staan en dat die daar blijven. Bij de anderen is dat niet zo.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het wordt (net als bij Telegram) lokaal opgeslagen, maar om het systeem werkbaar te maken op een server gebufferd tot alle "ontvangers" het bericht binnen gekregen hebben. Anders zou je net als bij de ouderwetse chatprogramma's (MSN, IRC) alleen berichten kunnen sturen naar mensen die op dat moment online zijn.
Dat is niet de reden, omdat het anders eerder populair was geworden, en bijv. Google Hangouts, die dat ook heeft, dan ook populair was geworden. Of denk jij dat het toeval is dat Telegram plotseling zo populair is geworden?quote:Nee, iedereen gebruikt het omdat het gewoon superrelaxed is om ook vanaf je computer en tablet te kunnen telegrammen, ipv iedere keer je telefoon te moeten pakken.
whatsapp kun je ook gewoon de geluiden aanpassen?quote:Op maandag 24 februari 2014 23:29 schreef djkoelkast het volgende:
Ik gebruik het omdat het vloeiender werkt dan whatsapp en niet van die irritante niet te wijzigen geluidjes heeft. Privacy heb je toch al niet en bovendien bespreek ik er niets belangrijks, net als op MSN.
Nogmaals, het is geen Russisch bedrijf. De servers staan in Londen en het hoofdkantoor is gevestigd in Berlijn.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:46 schreef Ludacriss het volgende:
Besloten om naast WA ook Telegram er af te gooien. Ik ga rustig wachten totdat Heml.is af is. Heb meer vertrouwen in die gasten dan een vaag Russisch bedrijf.
Cool, dan slaan die je berichten dus ook op. Verschil is er niet, er is hooguit de irrationele veronderstelling dat het ene bedrijf ze netjes zou verwijderen en het andere niet. Als je hier over in zit, is De enige remedie om een app met end-to-end encryptie te gebruiken, zoals bijvoorbeeld (padum tsssjj) Telegram.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:26 schreef Kenju het volgende:
[..]
Op ICQ en MSN (al was dat pas later mogelijk) kon je wel degelijk mensen berichten toesturen die offline waren. En het verschil tussen Telegram en WA is dat je bij Telegram alle gespreksgegevens gewoon vast op de server hebt staan en dat die daar blijven. Bij de anderen is dat niet zo.
Jajoh, ga mij even vertellen wat voor mij de reden isquote:Dat is niet de reden, omdat het anders eerder populair was geworden, en bijv. Google Hangouts, die dat ook heeft, dan ook populair was geworden. Of denk jij dat het toeval is dat Telegram plotseling zo populair is geworden?
Of je leest de OP:quote:
quote:Op maandag 24 februari 2014 17:32 schreef Kenju het volgende:
Desktop clients:
https://tdesktop.com/ - Windows
https://itunes.apple.com/(...)am/id747648890?mt=12 - Mac
Meer apps:
https://telegram.org/apps
Niet dat starwars geluid tijdens het chatten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:55 schreef Bart het volgende:
[..]
whatsapp kun je ook gewoon de geluiden aanpassen?
Oh tijdens het chattenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Niet dat starwars geluid tijdens het chatten.
Niet die wanneer je een bericht ontvangt terwijl je in een chat zit.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:55 schreef Bart het volgende:
[..]
whatsapp kun je ook gewoon de geluiden aanpassen?
Dat zeg ik, waarom zou je die überhaupt aan hebben staan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:27 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Niet die wanneer je een bericht ontvangt terwijl je in een chat zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |