Ook na een paar jaar? We zijn van plan om het te laten zitten totdat er écht weer een vers laagje overheen moet. Wat dus bij voorkeur zo lang mogelijk is (lees vele jaren).quote:Op maandag 24 februari 2014 15:22 schreef FoXje het volgende:
Muurverf goedkoop duurkoop? Mijn ervaring is dat de goedkoopste tex nog genoeg is.
Dank!quote:Op maandag 24 februari 2014 15:23 schreef ueberduitser het volgende:
Alphatex nemen. Alphalux is het duurdere, meer stootvaste broertje. Die gebruik je in de woningbouw niet vaak.
Ja klopt, binnenmuren. We weten niet exact wat er nu op zit, we hebben de sleutel nog (lang) niet. We willen wel volgende week vragen aan de makelaar of we nog even het huis binnen mogen om dit soort details te bekijken en de boel even exact op te meten.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenmuren?
Belangrijk te weten wat er op zit, je kan niet zomaar alles over alles heenzetten.
Even naar het verbruik kijken...quote:Op maandag 24 februari 2014 15:37 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Dank!
Hmm na even nagekeken te hebben, bedoel je het misschien andersom? Alphalux is namelijk de goedkoopste van deze twee (scheelt 20 euro op 10 liter).
Ah!quote:Op maandag 24 februari 2014 15:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Even naar het verbruik kijken...
Dat zijn dus de instinkertjesquote:Op maandag 24 februari 2014 15:50 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Ah!
Met Alphatex kunnen we 20m2 meer muur schilderen![]()
Excuus en dank!
Je moet even uitzoeken wat voor een soort verf erop zit.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:42 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Ja klopt, binnenmuren. We weten niet exact wat er nu op zit, we hebben de sleutel nog (lang) niet. We willen wel volgende week vragen aan de makelaar of we nog even het huis binnen mogen om dit soort details te bekijken en de boel even exact op te meten.
Maar, wat ik me van de eerste bezichtigingen herinner is dat er al verf op zit. Weliswaar een oude laag, maar in ieder geval verf. En zeker niet meer dan twee lagen.
Jeetje wat een dramaquote:Op maandag 24 februari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet even uitzoeken wat voor een soort verf erop zit.
Had bij mijn huis het plafond in de woonkamer bekeken, leek gewone muurverf, volgens de schilder ook. Daar de vorige bezitter een stevige roker was had ik een laag nicotineblocker opgezet en daarna twee lagen muurverf. Toen het klaar was zat het er zo strak op als een bioscoopscherm, superglad, zelfs met een paar bouwspots erop strakwit.
Na een paar dagen
Pats, een barstje, en het kwam er met vellen af. Wat bleek nu, het was witkalk wat er opzat, helemaal verlijmt met de nicotine. Week werk naar de kloten.
Op witkalk en op keimverf (minerale verf) kan je geen veegvaste muurverf of latex zetten. Komt er weer vanaf en dat is zonde van je werk
Idd, en dat gun ik niemand eigenlijk, vandaar.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:07 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Jeetje wat een dramawe zullen eens even gaan kijken of we kunnen achterhalen wat er op zit... wanneer er kalk in zit geeft het af aan de vingers toch?
Goeie tips, dankjewel. We zullen het zeker eens goed gaan bekijken wanneer we weer in het huis zijn. Het is inderdaad een koophuis, helaas is de eigenaar ervan overleden. Misschien weten de nabestaanden het, maar dat denk ik niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Met een natte spons erop wrijven en als het dan erg melkachtig wordt en de verf zacht en slijmerig is het ook witkalk. Sommige idoten mengen witkalk met behangplaksel omdat het dan niet afgeeft. Hecht ook helemaal niets meer op daarna.
Had hier geen zin de plafonds af te slijpen, dus heb er pannelatten tegenaan gezet, gipsplaat er op, afgewerkt en die geverfd, was minder werk als met een slijpmachine de boel kaal te slijpen.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:24 schreef Zwelgje84 het volgende:
[..]
Goeie tips, dankjewel. We zullen het zeker eens goed gaan bekijken wanneer we weer in het huis zijn. Het is inderdaad een koophuis, helaas is de eigenaar ervan overleden. Misschien weten de nabestaanden het, maar dat denk ik niet.
We nemen in ieder geval een natte spons mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |