Dat klopt.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Ze vind haar borsten klein (Terwijl ze gewoon D heeft), zichzelf lelijk, niet aardig, jaloers en een zeur.
Zal Wikipedia eens raadplegen voor borderline, kijken of meer symptomen overeenkomen. Thanksquote:Op zondag 23 februari 2014 22:09 schreef padlarf het volgende:
Onzekerheid, gevoelens van minderwaardigheid, verlatingsangst. Allemaal borderline symptomen, als ik mij niet vergis. Wat verder uiteraard niks hoeft te betekenen. Meer zelfvertrouwen zal daarnaast toch echt uit haarzelf moeten komen, dat kun je niet zomaar geven.
Dankje, komt omdat ik toch heel veel van haar hou en een leven voor me zie met haarquote:Op zondag 23 februari 2014 22:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kanonne gozer, hoe hou je het vol?!En express niet naar je luisteren is kleuter gedrag...Ze moet eens naar zichzelf gaan kijken want deze houding wordt iedereen een x zat...
Heb het er wel eens met mijn moeder over. Enige goede advies dat zij geeft is dat ik er altijd voor mijn vriendin moet zijn, aangezien het moeilijk in te schatten is als het heel slecht gaat met haar. Ze sluit zichzelf zo dicht dan.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:16 schreef Sarasi het volgende:
Beetje zelfsabotage zo natuurlijk. Maar goed, misschien moet ze hier eens met iemand over praten? Dit lijkt me voor jou namelijk ook vrij frustrerend, omdat je acties niet lijken door te dringen en dus geen resultaat hebben.
Relatie is leuk en gaat heel goed! Missen elkaar iedere avond, balen als we weer naar huis moeten, willen hele dag knuffelen. Toch tekenen dat het wel goed zit. Daarom wil ik ook absoluut niet dat het stopt.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:10 schreef Lziba het volgende:
Is jullie relatie nog wel leuk? Ze klinkt best als een moeilijk en complex persoon en ze vraagt - volgens mij - best wel wat energie. Ik heb geen tips, maar ik denk dat jouw vriendin hulp moet zoeken. Onzekerheid gaat niet vanzelf weg. Maar aan je andere topic te lezen, denk ik dat ze daar nog niet echt 'klaar' voor is.
Vechtsport zou echt totaal niets voor haar zijn, ondanks dat ze het postuur/de kracht wel heeft. Wellicht is een andere soortgelijk idee wel goed, om energie/frustratie kwijt te kunnen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:39 schreef Sarasi het volgende:
Tja. Misschien dat een vechtsport haar goed zou doen? Kweekt discipline, zelfverzekerdheid, en het is een sport, dus het helpt ook bij het afvallen. Misschien dat ze samen met een vriendin kan starten die ongeveer hetzelfde uithoudingsvermogen heeft?
Toneel dan? Ze moet ergens dat zelfvertrouwen en die discipline kweken. Dat gaat ze niet krijgen van jouw complimentjes, dat moet ze zelf doen. Misschien is het ook wel goed voor haar om ergens beter in te zijn dan jij, dus bij voorbaat iets wat jij niet of slecht kunt.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:40 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Vechtsport zou echt totaal niets voor haar zijn, ondanks dat ze het postuur/de kracht wel heeft. Wellicht is een andere soortgelijk idee wel goed, om energie/frustratie kwijt te kunnen.
Snap waar je heen wilt, en probeer momenteel iets te bedenken dat geschikt zou zijn...quote:Op zondag 23 februari 2014 23:42 schreef Sarasi het volgende:
Toneel dan? Ze moet ergens dat zelfvertrouwen en die discipline kweken. Dat gaat ze niet krijgen van jouw complimentjes, dat moet ze zelf doen. Misschien is het ook wel goed voor haar om ergens beter in te zijn dan jij, dus bij voorbaat iets wat jij niet of slecht kunt.
Haha, misschien moet je het haar laten bedenken. Je kunt tegen haar zeggen dat het je een goed idee lijkt als ze iets van zichzelf heeft, waar jij niets mee heeft of wat jij niet kunt, omdat je denkt dat het goed is voor haar zelfvertrouwen. En wat ze van dat idee vindt.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Snap waar je heen wilt, en probeer momenteel iets te bedenken dat geschikt zou zijn...
Het kwartje valt echter (nog) niet.
Er is wel iets waar ik aan denk, maar is een lastig verhaalquote:Op zondag 23 februari 2014 23:45 schreef Sarasi het volgende:
Haha, misschien moet je het haar laten bedenken. Je kunt tegen haar zeggen dat het je een goed idee lijkt als ze iets van zichzelf heeft, waar jij niets mee heeft of wat jij niet kunt, omdat je denkt dat het goed is voor haar zelfvertrouwen. En wat ze van dat idee vindt.
Zij 18. Ik 21 overigens.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoe oud is ze? En is dit haar eerste relatie?Volgens mij ga je er goed mee om, zou niet weten wat je anders zou kunnen doen. Misschien is dit gewoon een fase waar ze doorheen moet.Ze was toch veel aangekomen door problemen op het werk/studie? Hoe zit dat nu?
Stiekem hoop ik dat ze gemotiveerd wordt om samen met mij krachttraining te gaan doenquote:Op zondag 23 februari 2014 23:52 schreef Sarasi het volgende:
Hm. En als ze nu kleine doelen stelt dan?1. Ik wil weer voetballen, maar conditie.2. Ik wil mijn conditie opbouwen, maar vriendje. (Want serieus, enorm demotiverend als iemand anders al niet begrijpt waarom je niet x meter kan hardlopen)3. Ik wil hardlopen zonder mijn vriend.Lijstje afmaken met alle maars en dan van onder naar boven werken. Zo is dat fietsen naar het andere dorp juist een onderhoud van die conditie, uiteindelijk.
Kan hieruit concluderen dat ik het dan toch vrij goed doe, aangezien je aangeeft dat ik niet veel meer kan doen in deze situatie. Misschien puberstruggles?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:57 schreef erodome het volgende:
Bedenk je vooral dat jij dit niet voor haar kan veranderen. Je kan een goede partner zijn en bereid zijn een luisterend oor te zijn, maar dat is alles wat je kan. Je kan niet haar psych zijn, je kan niet al haar persoonlijke problemen voor haar oplossen, dat zal ze echt zelf moeten doen.Als zij zichzelf te dik vindt dan zal ze daar wat aan moeten doen, niets wat jij zegt of doet kan veranderen hoe ze zichzelf ziet, dat kan ze alleen zelf. Door er vrede mee te hebben, of haar dieet aan te passen en te gaan sporten.Voelt zij zich onzeker op andere punten, er is niets wat jij daaraan kan veranderen, niets wat jij zegt of doet(mits je gewoon een normale goede partner bent) kan daar wat aan veranderen, dat zal ze zelf moeten doen.Als er al iets is wat je kan doen is haar erop te wijzen dat zij degene is die dit kan veranderen.
Haha, snap ik. Overleg het eens op deze manier met haar, betrek haar in je gedachtegang.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat ze gemotiveerd wordt om samen met mij krachttraining te gaan doen![]()
Niet omdat ze perse moet afvallen ofzoiets, maar is leuk samen
Maar dan is er inderdaad weer niets waarin zij uitspringt tegenover mij. Conditieverbetering is echter wel iets om aan te werken om andere doelen te verwezenlijken
Nou, ik heb mezelf aangeleerd dat ik in bijna iedere situatie eerlijk moet zijn, om zo vertrouwelijke over te komen. Ik zeg het bijvoorbeeld als ik bepaalde make-up of andere dingen niet mooi vind. Zo weet dat tenminste dat ik het wel meen als ik zeg dat het haar mooi staatquote:Op maandag 24 februari 2014 00:00 schreef Sarasi het volgende:
Haha, snap ik. Overleg het eens op deze manier met haar, betrek haar in je gedachtegang. Ik weet ook niet of je weleens 'nee' tegen haar zegt, maar al die complimentjes zijn niets waard als je niet eerlijk bent en dus ook weleens zegt dat ze er mooier uitziet met die andere oogschaduw. Daarbij wil het ook weleens helpen gerichte complimentjes te geven, dus toevoegen 'omdat het je ogen zo mooi laat uitkomen' oid.
Nee snap ik, maar je hebt wel een mening en dat is goed.quote:Op maandag 24 februari 2014 00:02 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Nou, ik heb mezelf aangeleerd dat ik in bijna iedere situatie eerlijk moet zijn, om zo vertrouwelijke over te komen. Ik zeg het bijvoorbeeld als ik bepaalde make-up of andere dingen niet mooi vind. Zo weet dat tenminste dat ik het wel meen als ik zeg dat het haar mooi staat
Wil trouwens niet zeggen dat ik haar altijd afkraak, komt zelden voor dat ik iets niet mooi vind.
Heb geleerd dat vrouwen een eigen mening heel erg waarderenquote:Op maandag 24 februari 2014 00:04 schreef Sarasi het volgende:
Nee snap ik, maar je hebt wel een mening en dat is goed. En verder... Praten. Met haar. Veel. Want zij moet het uiteindelijk oplossen.
Als je echt handelt zoals je schrijft dan doe je het meer dan prima en kan je niet meer doen.quote:Op maandag 24 februari 2014 00:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Kan hieruit concluderen dat ik het dan toch vrij goed doe, aangezien je aangeeft dat ik niet veel meer kan doen in deze situatie. Misschien puberstruggles?
Dat betwijfel ik, of het vertrouwen goed genoeg is. Ze geeft aan dat ze mij wel vertrouwt, maar soms merk ik grote onzekerheid. Verder houdt ze heel veel van me en wil ze het liefst 24/7 bij me zijn; misschien overdreven, maar zoveel mogelijk dan. Liefde is dus wel echt aanwezig.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:25 schreef HSG het volgende:
Heeft zij wel überhaupt wel goede vertrouwen in jullie relatie?
Er zit niets anders op dan met haar hier over te hebben. Dat jij je vervelend voelt door haar onzekerheid.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:39 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, of het vertrouwen goed genoeg is. Ze geeft aan dat ze mij wel vertrouwd, maar soms merk ik grote onzekerheid. Verder houdt ze heel veel van me en wil ze het liefst 24/7 bij me zijn; misschien overdreven, maar zoveel mogelijk dan. Liefde is dus wel echt aanwezig.
Soort zoekt soort hequote:Op maandag 24 februari 2014 10:54 schreef Zweetteef het volgende:
Labiel dom meisje, jij neemt er genoege mee omdat je niet beter kunt krijgen.
Labiel? Nee. Dom? Misschien in de ogen van sommigen, maar ik kijk verder dan datquote:Op maandag 24 februari 2014 10:54 schreef Zweetteef het volgende:
Labiel dom meisje, jij neemt er genoege mee omdat je niet beter kunt krijgen.
Hoop dat ze op een dag de waarden van therapie in zal zien.quote:Op maandag 24 februari 2014 10:31 schreef fluffy2 het volgende:
Pffff weer die vriendin van je :p....Ze zal toch zelf iets aan haar eigenbeeld moeten doen... je kan lullen als n brugman, maar als zij het zelf niet zo ziet... is het ook niet zo. Therapie zou goed zijn voor dr!!!!
Dus als ze nog wat verder aankomt, dan is het wat jou betreft wel exit relatie?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Onze hele relatie al - maar vooral de laatste tijd - heb ik het idee dat mijn vriendin zich 'minderwaardig' voelt (tegen)over mij. Ik zelf ervaar dit absoluut niet zo, en vraag me af waarom ze dit heeft. Hieronder enkele voorbeelden waaruit blijkt dat ze dit is;
Eerder al opende ik een topic waarin ik vermeldde dat ze het afgelopen jaar zo'n 15 tot 20 kilo was aangekomen. Dit door stress en noodgedwongen een halfjaar thuiszitten. Persoonlijk geef ik hier vrij weinig om, maar zij heeft regelmatig aangegeven dat ze niet snapt waarom ik haar zo mooi en leuk vind. Ik train veel (hardlopen, krachttraining) en heb daardoor een atletisch en lichtgespierd lichaam, wat haar soms nog onzekerder lijkt te maken. Ik geef er niet veel om dat ze zoveel is aangekomen, zolang het maar niet de obesitas kant op gaat(Ze is vrij groot en kan het daardoor wel hebben). Ik wil haar graag vertellen dat haar onzekerheid niet nodig is en dat ik haar mooi vind zo, maar hoe vaak ik het ook zeg, ze blijft er onzeker over.
Exit misschien niet direct, maar dan zou ik haar zeker wel aansporen om meer te gaan sporten/meer op haar eten te letten. Momenteel heb ik het er niet over, maar in die situatie zou ik willen dat ze zich aanpast.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dus als ze nog wat verder aankomt, dan is het wat jou betreft wel exit relatie?
Wil zeker weten verder met haar.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:18 schreef strikjevetersvast het volgende:
Wil je nog wel verder met haar dan of heb je genoeg geleerd van elkaar op dit moment?
Behalve als ze te dik wordt dusquote:Op maandag 24 februari 2014 12:29 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Wil zeker weten verder met haar.
Er is een maximum inderdaad, maar die is nog lang niet bereikt.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Behalve als ze te dik wordt dus
Ik hoef niet in therapie. Ben een kerngezonde jongenquote:Op maandag 24 februari 2014 12:44 schreef fluffy2 het volgende:
18&21 ik zeg relatie therapie Hahaha .
zeggen ze allemaal :pquote:Op maandag 24 februari 2014 12:54 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ik hoef niet in therapie. Ben een kerngezonde jongen
ga maar snel in therapie danquote:Op maandag 24 februari 2014 12:57 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Wat nou, als ik eens zeg, dat ik net zo gezond ben als jij
hahahaquote:Op maandag 24 februari 2014 13:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Oei, was te proberen
Dit is het meisje waar ik mee wil trouwen laterquote:Op maandag 24 februari 2014 13:09 schreef strikjevetersvast het volgende:
Ik zeg uitmaken en verder gaan.
Ingewikkelde kwestie. Als ik zoiets zou doen ben ik bang dat ik op haar ex zal lijken. Aangezien ze stil en verlegen is bij vreemde mensen, was ze dat ook bij haar oude schoonfamilie. Haar ex vertelde toen regelmatig dat hij het uit zou maken als ze niet zou veranderen.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:17 schreef Vanetrain het volgende:
Zelf heb ik in een soort van zelfde situatie gezeten, ik besloot ook om achter haar te staan en proberen te helpen. Achter af kreeg ik te horen dat als ik grenzen had gesteld en gezegd had 'Nu moet je eens kappen met die onzin en laten zien wat je kan' dat ze meer gemotiveerd zou zijn geweest. (ik vraag me nog steeds af of dat waar zou zijn geweest).Ik denk niet dat ik erbij hoef te zeggen dat dat nu een ex is ..
Je hoeft er ook niet gemeen over te doen, maar een keertje zeggen dat als ze er zo mee zit dat ze er dan wat aan moet doen is ook niet verkeerd.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:20 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ingewikkelde kwestie. Als ik zoiets zou doen ben ik bang dat ik op haar ex zal lijken. Aangezien ze stil en verlegen is bij vreemde mensen, was ze dat ook bij haar oude schoonfamilie. Haar ex vertelde toen regelmatig dat hij het uit zou maken als ze niet zou veranderen.
Klopt, moet dan alleen bedenken hoe ik dit zo 'vriendelijk' mogelijk kan zeggen. Niet dat ze in paniek raakt. Laatst hadden we een kleine discussie en een paar uur later toen ik naar huis ging zei ik: 'Ik app je straks moet even wat dingen zeggen'. Raakte ze in paniek meteenquote:Op maandag 24 februari 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
Je hoeft er ook niet gemeen over te doen, maar een keertje zeggen dat als ze er zo mee zit dat ze er dan wat aan moet doen is ook niet verkeerd.Je hoeft niet gelijk te dreigen, je hoeft het ook niet lomp en bot te brengen, maar je hoeft haar ook niet te behandelen alsof ze superbreekbaar is.
OK trouw niet in gemeenschap van goederen :pquote:Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Dit is het meisje waar ik mee wil trouwen later
Sowieso nooit van mijn leven hahaquote:Op maandag 24 februari 2014 14:20 schreef strikjevetersvast het volgende:
OK trouw niet in gemeenschap van goederen :p
Zo te zien is zij niet de enige in jullie relatie met weinig zelfvertrouwenquote:Op maandag 24 februari 2014 12:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
En owja, ik kan 'zat' krijgen![]()
Is geen laag zelfvertrouwen, slechts zelfkennis.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:18 schreef padlarf het volgende:
Zo te zien is zij niet de enige in jullie relatie met weinig zelfvertrouwen
Als dat echt zo was had je de noodzaak niet gevoeld om daar op te reageren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:27 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Is geen laag zelfvertrouwen, slechts zelfkennis.
Gast. Als iemand je vaak vertelt dat je bijvoorbeeld mooi kunt schrijven, is dat toch uiteindelijk een bevestiging dat je het goed kunt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 07:54 schreef padlarf het volgende:
Als dat echt zo was had je de noodzaak niet gevoeld om daar op te reageren.
Klopt, snap je punt. Vaak zie je mensen die best wel overeenkomen qua innerlijk en uiterlijk; alhoewel ze innerlijk wel erg op mij lijkt op opleidingsniveau na dan.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:39 schreef Puntenjager het volgende:
Door niveauverschillen op zowel intellectueel vlak als lichamelijk* vlakt voelt of denkt ze iig dat ze je uiteindelijk niet zal kunnen binden. Helaas voor jou is dat beslist geen rare emotie. Sterker nog, het is de reden waarom mensen min of meer in hun eigen 'league' vissen en bijvoorbeeld minder stoere/aantrekkelijke mannen helemaal geen lekker wijf willen. Daar zouden ze zich alleen maar ongemakkelijk naast voelen.
* Ik verbaas me er altijd over dat veel mannen die zichzelf in het zweet trainen en klaarblijkelijk dus grote waarde hechten aan lichamelijk voorkomen, het niet belangrijk vinden dat hun vriendin er enigzins goed uitziet kwa lichaam. Ik bedoel, 20 kg overgewicht is echt wel meer dan een beetje love handles.
Je begrijpt me niet. Als jij zoveel zelfvertrouwen had, dan zou je die opmerking genegeerd hebben, ipv er op te reageren. En dan gaat het met name om die edit. En dan moet je ook nog even letten op de PI die ik in eerste instantie gebruikte.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:21 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Gast. Als iemand je vaak vertelt dat je bijvoorbeeld mooi kunt schrijven, is dat toch uiteindelijk een bevestiging dat je het goed kunt?
Oke, als je dat denktquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:37 schreef padlarf het volgende:
Je begrijpt me niet. Als jij zoveel zelfvertrouwen had, dan zou je die opmerking genegeerd hebben, ipv er op te reageren. En dan gaat het met name om die edit. En dan moet je ook nog even letten op de PI die ik in eerste instantie gebruikte.
Dat weet jij natuurlijk beter dan ikquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:38 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Oke, als je dat denkt
Ik zie het feit dat ik reageerde niet als teken dat ik onzeker ben.
Lijkt me niet eens meer verantwoord..quote:
wat is dit nou weer, dit betekent echt niet dat je borderline hebt hoor, dit kan zoveel zijn , ik mis een hoop symptomen om t de stempel borderline te gevenquote:Op zondag 23 februari 2014 22:09 schreef padlarf het volgende:
Onzekerheid, gevoelens van minderwaardigheid, verlatingsangst. Allemaal borderline symptomen, als ik mij niet vergis. Wat verder uiteraard niks hoeft te betekenen.
Meer zelfvertrouwen zal daarnaast toch echt uit haarzelf moeten komen, dat kun je niet zomaar geven.
Ik draag het aan als mogelijkheid, niet als diagnose. Ik zeg zelfs expliciet dat het niks hoeft te betekenen. Ga lekker iets anders zoeken om je over aan te stellen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:00 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wat is dit nou weer, dit betekent echt niet dat je borderline hebt hoor, dit kan zoveel zijn , ik mis een hoop symptomen om t de stempel borderline te geven
ja maar de mogelijkheid sloeg nergens op want de meest typerende klachten van borderline zag ik nergens staan in het verhaal. Maar goed je zal het vast goed bedoeld hebbenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik draag het aan als mogelijkheid, niet als diagnose. Ik zeg zelfs expliciet dat het niks hoeft te betekenen. Ga lekker iets anders zoeken om je over aan te stellen.
Kijk, als je nou zo was begonnen. Ik neem direct aan dat jij er meer verstand van hebt dan ik, en dat TS inmiddels tot dezelfde conclusie is gekomen dat mijn 'mogelijkheid' helemaal niet waar is.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:43 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ja maar de mogelijkheid sloeg nergens op want de meest typerende klachten van borderline zag ik nergens staan in het verhaal.
Goede tip dit. TS stapt daar veel te makkelijk overheen. Als ze het kan opbrengen er in het begin voor te gaan zal haar zelfvertrouwen met de dag groeien. Of ze fysiek sterk is is totaal niet relevant. Geestelijke groei is het grootste pluspunt. Naar fysiek moet je juist niet kijken. TS laat je iig even inliochten van mensen die jij kent en er verstand van hebben.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:39 schreef Sarasi het volgende:
Tja. Misschien dat een vechtsport haar goed zou doen? Kweekt discipline, zelfverzekerdheid, en het is een sport, dus het helpt ook bij het afvallen. Misschien dat ze samen met een vriendin kan starten die ongeveer hetzelfde uithoudingsvermogen heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |