abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137071037
Onze hele relatie al - maar vooral de laatste tijd - heb ik het idee dat mijn vriendin zich 'minderwaardig' voelt (tegen)over mij. Ik zelf ervaar dit absoluut niet zo, en vraag me af waarom ze dit heeft. Hieronder enkele voorbeelden waaruit blijkt dat ze dit is;

Eerder al opende ik een topic waarin ik vermeldde dat ze het afgelopen jaar zo'n 15 tot 20 kilo was aangekomen. Dit door stress en noodgedwongen een halfjaar thuiszitten. Persoonlijk geef ik hier vrij weinig om, maar zij heeft regelmatig aangegeven dat ze niet snapt waarom ik haar zo mooi en leuk vind. Ik train veel (hardlopen, krachttraining) en heb daardoor een atletisch en lichtgespierd lichaam, wat haar soms nog onzekerder lijkt te maken. Ik geef er niet veel om dat ze zoveel is aangekomen, zolang het maar niet de obesitas kant op gaat :P (Ze is vrij groot en kan het daardoor wel hebben). Ik wil haar graag vertellen dat haar onzekerheid niet nodig is en dat ik haar mooi vind zo, maar hoe vaak ik het ook zeg, ze blijft er onzeker over.

Een tweede aspect is het feit dat ze zich dom voelt. Dit o.a. door haar opleidingsniveau (Mbo niv 2). Persoonlijk vind ik haar absoluut niet dom, ik ging vroeger met een meisje om die op de havo zat en haar wel dom overkomen, en niet mijn vriendin :P Ik geef er dus vrij weinig om op welk niveau mijn vriendin zit, aangezien ik toch op gelijke hoogte kan communiceren met haar en we goede gesprekken hebben. Toch voelt zij zich onzeker, vooral omdat ik op het hbo zit. Wanneer ik iets wil vertellen over school luistert ze opzettelijk niet omdat ze niet dom wil overkomen (waardoor ik ben gestopt met praten over mijn school). Ik heb haar ook heel vaak verteld dat het mij echt niets uit maakt welk niveau ze doet, maar toch blijft ze er onzeker over.

Verder heeft mijn vriendin verlatingsangst (door het verliezen van personen in haar verleden). Ze zegt dat ze dolgraag bij mij wil blijven, maar ze is bang dat ik op een dag op een ander verliefd zal worden en haar zal dumpen. Dit merk ik niet alleen, dit zegt ze soms ook als ze zich klote voelt. Ik stel haar dan vaak gerust, maar de angst blijft.

Ook is ze echt overal onzeker over. Ze vind haar borsten klein (Terwijl ze gewoon D heeft), zichzelf lelijk, niet aardig, jaloers en een zeur. Deze onzekerheden komen op sommige momenten naar boven, maar er echt over praten doet ze maar zelden.

Zoals aangegeven, stel ik haar dus vaak gerust, maar tevergeefs. Ook praat ze niet makkelijk over haar onzekerheden, aangezien ze zich er voor schaamt. Soms vind ik het lastig om tot haar door te dringen, hoe kan ik haar zoveel mogelijk laten weten dat ik haar leuk vind zoals ze is?

Ik geef heel veel complimenten, doe alles voor haar (fiets door de regen naar haar, betaal vaak voor haar omdat ze weinig geld heeft) en probeer haar het gevoel te geven dat ze alles voor me is.Is de manier waarop ik dat nu doe goed? Of schiet ik mezelf tekort.
Concreet gezegd: Is er een betere manier om haar een zekerder gevoel te geven, of is het echt niet mogelijk.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:06:43 #2
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_137071951
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Ze vind haar borsten klein (Terwijl ze gewoon D heeft), zichzelf lelijk, niet aardig, jaloers en een zeur.
Dat klopt.
pi_137071979
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:06 schreef Partypoeper het volgende:
Dat klopt.
Dikke tetten G
  zondag 23 februari 2014 @ 22:09:16 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137072090
Onzekerheid, gevoelens van minderwaardigheid, verlatingsangst. Allemaal borderline symptomen, als ik mij niet vergis. Wat verder uiteraard niks hoeft te betekenen.

Meer zelfvertrouwen zal daarnaast toch echt uit haarzelf moeten komen, dat kun je niet zomaar geven.
Ok stelletje hokboeren
pi_137072170
Kanonne gozer, hoe hou je het vol?!

En express niet naar je luisteren is kleuter gedrag...
Ze moet eens naar zichzelf gaan kijken want deze houding wordt iedereen een x zat...
S. 2014
J. 2016
pi_137072453
Beetje zelfsabotage zo natuurlijk. Maar goed, misschien moet ze hier eens met iemand over praten? Dit lijkt me voor jou namelijk ook vrij frustrerend, omdat je acties niet lijken door te dringen en dus geen resultaat hebben.
Your opinion of me is none of my business.
pi_137073624
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:09 schreef padlarf het volgende:
Onzekerheid, gevoelens van minderwaardigheid, verlatingsangst. Allemaal borderline symptomen, als ik mij niet vergis. Wat verder uiteraard niks hoeft te betekenen. Meer zelfvertrouwen zal daarnaast toch echt uit haarzelf moeten komen, dat kun je niet zomaar geven.
Zal Wikipedia eens raadplegen voor borderline, kijken of meer symptomen overeenkomen. Thanks
pi_137073688
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kanonne gozer, hoe hou je het vol?!En express niet naar je luisteren is kleuter gedrag...Ze moet eens naar zichzelf gaan kijken want deze houding wordt iedereen een x zat...
Dankje, komt omdat ik toch heel veel van haar hou en een leven voor me zie met haar :o |

Hoe dan ook: Ze zegt dat ze het te moeilijk vindt en dat ze bang is om zichzelf dan weer dommer te vinden.
pi_137073732
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:16 schreef Sarasi het volgende:
Beetje zelfsabotage zo natuurlijk. Maar goed, misschien moet ze hier eens met iemand over praten? Dit lijkt me voor jou namelijk ook vrij frustrerend, omdat je acties niet lijken door te dringen en dus geen resultaat hebben.
Heb het er wel eens met mijn moeder over. Enige goede advies dat zij geeft is dat ik er altijd voor mijn vriendin moet zijn, aangezien het moeilijk in te schatten is als het heel slecht gaat met haar. Ze sluit zichzelf zo dicht dan.

Helpt overigens wel om er met mijn moeder over te praten :P
pi_137075339
Is jullie relatie nog wel leuk? Ze klinkt best als een moeilijk en complex persoon en ze vraagt - volgens mij - best wel wat energie. Ik heb geen tips, maar ik denk dat jouw vriendin hulp moet zoeken. Onzekerheid gaat niet vanzelf weg. Maar aan je andere topic te lezen, denk ik dat ze daar nog niet echt 'klaar' voor is.
pi_137075467
Klinkt als een zeikwijf
:]
pi_137075671
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:10 schreef Lziba het volgende:
Is jullie relatie nog wel leuk? Ze klinkt best als een moeilijk en complex persoon en ze vraagt - volgens mij - best wel wat energie. Ik heb geen tips, maar ik denk dat jouw vriendin hulp moet zoeken. Onzekerheid gaat niet vanzelf weg. Maar aan je andere topic te lezen, denk ik dat ze daar nog niet echt 'klaar' voor is.
Relatie is leuk en gaat heel goed! Missen elkaar iedere avond, balen als we weer naar huis moeten, willen hele dag knuffelen. Toch tekenen dat het wel goed zit. Daarom wil ik ook absoluut niet dat het stopt.

Overigens heeft ze ooit gelopen bij de psychiater of Ggd of iets dergelijks, maar ze stopte omdat ze zei dat het niets hielp. Ze zat hier voornamelijk omdat ze slecht is in haar gevoelens uiten/praten over problemen. Ze is er dus inderdaad nog niet echt klaar voor.
pi_137075698
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:12 schreef wootahH het volgende:
Klinkt als een zeikwijf
Ze zeikt juist niet, maar kropt alles op wat soms tot uiting komt.
pi_137076543
Tja. Misschien dat een vechtsport haar goed zou doen? Kweekt discipline, zelfverzekerdheid, en het is een sport, dus het helpt ook bij het afvallen. Misschien dat ze samen met een vriendin kan starten die ongeveer hetzelfde uithoudingsvermogen heeft?
pi_137076584
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:39 schreef Sarasi het volgende:
Tja. Misschien dat een vechtsport haar goed zou doen? Kweekt discipline, zelfverzekerdheid, en het is een sport, dus het helpt ook bij het afvallen. Misschien dat ze samen met een vriendin kan starten die ongeveer hetzelfde uithoudingsvermogen heeft?
Vechtsport zou echt totaal niets voor haar zijn, ondanks dat ze het postuur/de kracht wel heeft. Wellicht is een andere soortgelijk idee wel goed, om energie/frustratie kwijt te kunnen.
pi_137076651
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:40 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Vechtsport zou echt totaal niets voor haar zijn, ondanks dat ze het postuur/de kracht wel heeft. Wellicht is een andere soortgelijk idee wel goed, om energie/frustratie kwijt te kunnen.
Toneel dan? Ze moet ergens dat zelfvertrouwen en die discipline kweken. Dat gaat ze niet krijgen van jouw complimentjes, dat moet ze zelf doen. Misschien is het ook wel goed voor haar om ergens beter in te zijn dan jij, dus bij voorbaat iets wat jij niet of slecht kunt.
pi_137076678
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:42 schreef Sarasi het volgende:
Toneel dan? Ze moet ergens dat zelfvertrouwen en die discipline kweken. Dat gaat ze niet krijgen van jouw complimentjes, dat moet ze zelf doen. Misschien is het ook wel goed voor haar om ergens beter in te zijn dan jij, dus bij voorbaat iets wat jij niet of slecht kunt.
Snap waar je heen wilt, en probeer momenteel iets te bedenken dat geschikt zou zijn... :@
Het kwartje valt echter (nog) niet. :o
pi_137076709
Hoe oud is ze? En is dit haar eerste relatie?
Volgens mij ga je er goed mee om, zou niet weten wat je anders zou kunnen doen. Misschien is dit gewoon een fase waar ze doorheen moet.
Ze was toch veel aangekomen door problemen op het werk/studie? Hoe zit dat nu?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_137076735
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Snap waar je heen wilt, en probeer momenteel iets te bedenken dat geschikt zou zijn... :@
Het kwartje valt echter (nog) niet. :O
Haha, misschien moet je het haar laten bedenken. Je kunt tegen haar zeggen dat het je een goed idee lijkt als ze iets van zichzelf heeft, waar jij niets mee heeft of wat jij niet kunt, omdat je denkt dat het goed is voor haar zelfvertrouwen. En wat ze van dat idee vindt. :)
pi_137076822
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:45 schreef Sarasi het volgende:
Haha, misschien moet je het haar laten bedenken. Je kunt tegen haar zeggen dat het je een goed idee lijkt als ze iets van zichzelf heeft, waar jij niets mee heeft of wat jij niet kunt, omdat je denkt dat het goed is voor haar zelfvertrouwen. En wat ze van dat idee vindt.
Er is wel iets waar ik aan denk, maar is een lastig verhaal :P
Ze deed vroeger aan voetbal - waardoor ze ook slank was en een goede conditie had - maar ze stopte ermee omdat de meiden in haar team bazig en dominant deden. Ze geeft vaak aan dat ze wel terug zou willen, maar niet met hen. In een ander dorp gaan voetballen kan, maar dat is best ver fietsen vanuit haar. Ook is ze bang dat haar conditie nu te slecht is en ze geen uithoudingsvermogen meer heeft.

Als we later samenwonen in een dorp wil ze dolgraag bij de plaatselijke voetbalvereniging gaan, maar voor nu is dat (nog) geen oplossing :(
pi_137076859
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoe oud is ze? En is dit haar eerste relatie?Volgens mij ga je er goed mee om, zou niet weten wat je anders zou kunnen doen. Misschien is dit gewoon een fase waar ze doorheen moet.Ze was toch veel aangekomen door problemen op het werk/studie? Hoe zit dat nu?
Zij 18. Ik 21 overigens.
Is haar tweede relatie, alleen die van ons is een stuk serieuzer als haar vorige.
Ze was aangekomen omdat ze stopte met haar opleiding destijds, ze vond het niet leuk. Ze moest een halfjaar wachten totdat ze kon beginnen aan de nieuwe. Hierdoor is ze ook aangekomen, omdat ze dus veel thuis zat.
pi_137076927
Hm. En als ze nu kleine doelen stelt dan?

1. Ik wil weer voetballen, maar conditie.
2. Ik wil mijn conditie opbouwen, maar vriendje. (Want serieus, enorm demotiverend als iemand anders al niet begrijpt waarom je niet x meter kan hardlopen)
3. Ik wil hardlopen zonder mijn vriend.

Lijstje afmaken met alle maars en dan van onder naar boven werken. Zo is dat fietsen naar het andere dorp juist een onderhoud van die conditie, uiteindelijk. :)
pi_137077047
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:52 schreef Sarasi het volgende:
Hm. En als ze nu kleine doelen stelt dan?1. Ik wil weer voetballen, maar conditie.2. Ik wil mijn conditie opbouwen, maar vriendje. (Want serieus, enorm demotiverend als iemand anders al niet begrijpt waarom je niet x meter kan hardlopen)3. Ik wil hardlopen zonder mijn vriend.Lijstje afmaken met alle maars en dan van onder naar boven werken. Zo is dat fietsen naar het andere dorp juist een onderhoud van die conditie, uiteindelijk.
Stiekem hoop ik dat ze gemotiveerd wordt om samen met mij krachttraining te gaan doen :@
Niet omdat ze perse moet afvallen ofzoiets, maar is leuk samen :P

Maar dan is er inderdaad weer niets waarin zij uitspringt tegenover mij. Conditieverbetering is echter wel iets om aan te werken om andere doelen te verwezenlijken :P
pi_137077087
Bedenk je vooral dat jij dit niet voor haar kan veranderen. Je kan een goede partner zijn en bereid zijn een luisterend oor te zijn, maar dat is alles wat je kan. Je kan niet haar psych zijn, je kan niet al haar persoonlijke problemen voor haar oplossen, dat zal ze echt zelf moeten doen.

Als zij zichzelf te dik vindt dan zal ze daar wat aan moeten doen, niets wat jij zegt of doet kan veranderen hoe ze zichzelf ziet, dat kan ze alleen zelf. Door er vrede mee te hebben, of haar dieet aan te passen en te gaan sporten.
Voelt zij zich onzeker op andere punten, er is niets wat jij daaraan kan veranderen, niets wat jij zegt of doet(mits je gewoon een normale goede partner bent) kan daar wat aan veranderen, dat zal ze zelf moeten doen.
Als er al iets is wat je kan doen is haar erop te wijzen dat zij degene is die dit kan veranderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_137077152
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:57 schreef erodome het volgende:
Bedenk je vooral dat jij dit niet voor haar kan veranderen. Je kan een goede partner zijn en bereid zijn een luisterend oor te zijn, maar dat is alles wat je kan. Je kan niet haar psych zijn, je kan niet al haar persoonlijke problemen voor haar oplossen, dat zal ze echt zelf moeten doen.Als zij zichzelf te dik vindt dan zal ze daar wat aan moeten doen, niets wat jij zegt of doet kan veranderen hoe ze zichzelf ziet, dat kan ze alleen zelf. Door er vrede mee te hebben, of haar dieet aan te passen en te gaan sporten.Voelt zij zich onzeker op andere punten, er is niets wat jij daaraan kan veranderen, niets wat jij zegt of doet(mits je gewoon een normale goede partner bent) kan daar wat aan veranderen, dat zal ze zelf moeten doen.Als er al iets is wat je kan doen is haar erop te wijzen dat zij degene is die dit kan veranderen.
Kan hieruit concluderen dat ik het dan toch vrij goed doe, aangezien je aangeeft dat ik niet veel meer kan doen in deze situatie. Misschien puberstruggles? :@
pi_137077173
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik dat ze gemotiveerd wordt om samen met mij krachttraining te gaan doen :@
Niet omdat ze perse moet afvallen ofzoiets, maar is leuk samen :P

Maar dan is er inderdaad weer niets waarin zij uitspringt tegenover mij. Conditieverbetering is echter wel iets om aan te werken om andere doelen te verwezenlijken :P
Haha, snap ik. Overleg het eens op deze manier met haar, betrek haar in je gedachtegang. :)

Ik weet ook niet of je weleens 'nee' tegen haar zegt, maar al die complimentjes zijn niets waard als je niet eerlijk bent en dus ook weleens zegt dat ze er mooier uitziet met die andere oogschaduw. Daarbij wil het ook weleens helpen gerichte complimentjes te geven, dus toevoegen 'omdat het je ogen zo mooi laat uitkomen' oid.
pi_137077214
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:00 schreef Sarasi het volgende:
Haha, snap ik. Overleg het eens op deze manier met haar, betrek haar in je gedachtegang. Ik weet ook niet of je weleens 'nee' tegen haar zegt, maar al die complimentjes zijn niets waard als je niet eerlijk bent en dus ook weleens zegt dat ze er mooier uitziet met die andere oogschaduw. Daarbij wil het ook weleens helpen gerichte complimentjes te geven, dus toevoegen 'omdat het je ogen zo mooi laat uitkomen' oid.
Nou, ik heb mezelf aangeleerd dat ik in bijna iedere situatie eerlijk moet zijn, om zo vertrouwelijke over te komen. Ik zeg het bijvoorbeeld als ik bepaalde make-up of andere dingen niet mooi vind. Zo weet dat tenminste dat ik het wel meen als ik zeg dat het haar mooi staat :)

Wil trouwens niet zeggen dat ik haar altijd afkraak, komt zelden voor dat ik iets niet mooi vind.
pi_137077260
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:02 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Nou, ik heb mezelf aangeleerd dat ik in bijna iedere situatie eerlijk moet zijn, om zo vertrouwelijke over te komen. Ik zeg het bijvoorbeeld als ik bepaalde make-up of andere dingen niet mooi vind. Zo weet dat tenminste dat ik het wel meen als ik zeg dat het haar mooi staat :)

Wil trouwens niet zeggen dat ik haar altijd afkraak, komt zelden voor dat ik iets niet mooi vind.
Nee snap ik, maar je hebt wel een mening en dat is goed. :)

En verder... Praten. Met haar. Veel. Want zij moet het uiteindelijk oplossen.
pi_137077312
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:04 schreef Sarasi het volgende:
Nee snap ik, maar je hebt wel een mening en dat is goed. En verder... Praten. Met haar. Veel. Want zij moet het uiteindelijk oplossen.
Heb geleerd dat vrouwen een eigen mening heel erg waarderen :)

En praten/communiceren zal inderdaad nodig zijn, wieweet lukt het haar in de loop van de tijd beter. Merk al enige vooruitgang in onze relatie overigens qua communicatie, dus dat komt wel goed!
pi_137079304
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Kan hieruit concluderen dat ik het dan toch vrij goed doe, aangezien je aangeeft dat ik niet veel meer kan doen in deze situatie. Misschien puberstruggles? :@
Als je echt handelt zoals je schrijft dan doe je het meer dan prima en kan je niet meer doen.

Ik weet niet of het puberstruggles zijn of wat diepers, het enige wat ik weet is dat zij daar wat aan kan doen en dat jij dat niet kan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_137081411
Heeft zij wel überhaupt wel goede vertrouwen in jullie relatie?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137081679
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:25 schreef HSG het volgende:
Heeft zij wel überhaupt wel goede vertrouwen in jullie relatie?
Dat betwijfel ik, of het vertrouwen goed genoeg is. Ze geeft aan dat ze mij wel vertrouwt, maar soms merk ik grote onzekerheid. Verder houdt ze heel veel van me en wil ze het liefst 24/7 bij me zijn; misschien overdreven, maar zoveel mogelijk dan. Liefde is dus wel echt aanwezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeGemiddeldeConsument op 24-02-2014 10:19:08 ]
pi_137082324
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:39 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, of het vertrouwen goed genoeg is. Ze geeft aan dat ze mij wel vertrouwd, maar soms merk ik grote onzekerheid. Verder houdt ze heel veel van me en wil ze het liefst 24/7 bij me zijn; misschien overdreven, maar zoveel mogelijk dan. Liefde is dus wel echt aanwezig.
Er zit niets anders op dan met haar hier over te hebben. Dat jij je vervelend voelt door haar onzekerheid.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137082609
Godallejezus, wat vermoeiend.

Onzekerheden horen erbij, maar haar gedrag werkt haar alleen maar tegen. Ook jij raakt dit ooit zat, vooral als het erger wordt.
pi_137082769
Pffff weer die vriendin van je :p....

Ze zal toch zelf iets aan haar eigenbeeld moeten doen... je kan lullen als n brugman, maar als zij het zelf niet zo ziet... is het ook niet zo.

Therapie zou goed zijn voor dr!!!!
pi_137083337
Labiel dom meisje, jij neemt er genoege mee omdat je niet beter kunt krijgen.
Ik ben terug.
pi_137083726
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:54 schreef Zweetteef het volgende:
Soort zoekt soort he
pi_137085277
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:54 schreef Zweetteef het volgende:
Labiel? Nee. Dom? Misschien in de ogen van sommigen, maar ik kijk verder dan dat ;)

En owja, ik kan 'zat' krijgen :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door DeGemiddeldeConsument op 24-02-2014 12:17:46 ]
pi_137085295
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:31 schreef fluffy2 het volgende:
Pffff weer die vriendin van je :p....Ze zal toch zelf iets aan haar eigenbeeld moeten doen... je kan lullen als n brugman, maar als zij het zelf niet zo ziet... is het ook niet zo. Therapie zou goed zijn voor dr!!!!
Hoop dat ze op een dag de waarden van therapie in zal zien.
pi_137085337
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:10 schreef strikjevetersvast het volgende:
Soort zoekt soort he
:')
pi_137085998
Wil je nog wel verder met haar dan of heb je genoeg geleerd van elkaar op dit moment?
pi_137086213
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Onze hele relatie al - maar vooral de laatste tijd - heb ik het idee dat mijn vriendin zich 'minderwaardig' voelt (tegen)over mij. Ik zelf ervaar dit absoluut niet zo, en vraag me af waarom ze dit heeft. Hieronder enkele voorbeelden waaruit blijkt dat ze dit is;

Eerder al opende ik een topic waarin ik vermeldde dat ze het afgelopen jaar zo'n 15 tot 20 kilo was aangekomen. Dit door stress en noodgedwongen een halfjaar thuiszitten. Persoonlijk geef ik hier vrij weinig om, maar zij heeft regelmatig aangegeven dat ze niet snapt waarom ik haar zo mooi en leuk vind. Ik train veel (hardlopen, krachttraining) en heb daardoor een atletisch en lichtgespierd lichaam, wat haar soms nog onzekerder lijkt te maken. Ik geef er niet veel om dat ze zoveel is aangekomen, zolang het maar niet de obesitas kant op gaat :P (Ze is vrij groot en kan het daardoor wel hebben). Ik wil haar graag vertellen dat haar onzekerheid niet nodig is en dat ik haar mooi vind zo, maar hoe vaak ik het ook zeg, ze blijft er onzeker over.
Dus als ze nog wat verder aankomt, dan is het wat jou betreft wel exit relatie? :P
pi_137086391
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dus als ze nog wat verder aankomt, dan is het wat jou betreft wel exit relatie?
Exit misschien niet direct, maar dan zou ik haar zeker wel aansporen om meer te gaan sporten/meer op haar eten te letten. Momenteel heb ik het er niet over, maar in die situatie zou ik willen dat ze zich aanpast.
pi_137086399
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:18 schreef strikjevetersvast het volgende:
Wil je nog wel verder met haar dan of heb je genoeg geleerd van elkaar op dit moment?
Wil zeker weten verder met haar.
pi_137086629
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:29 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Wil zeker weten verder met haar.
Behalve als ze te dik wordt dus :P
pi_137086832
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Behalve als ze te dik wordt dus
Er is een maximum inderdaad, maar die is nog lang niet bereikt. :P
pi_137086995
18&21 ik zeg relatie therapie :')

Hahaha ;).
pi_137087328
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:44 schreef fluffy2 het volgende:
18&21 ik zeg relatie therapie Hahaha .
Ik hoef niet in therapie. Ben een kerngezonde jongen >:)
pi_137087403
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:54 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Ik hoef niet in therapie. Ben een kerngezonde jongen >:)
zeggen ze allemaal :p
pi_137087441
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:56 schreef fluffy2 het volgende:
zeggen ze allemaal :p
Wat nou, als ik eens zeg, dat ik net zo gezond ben als jij :Y
pi_137087465
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:57 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Wat nou, als ik eens zeg, dat ik net zo gezond ben als jij :Y
ga maar snel in therapie dan :')
pi_137087546
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:58 schreef fluffy2 het volgende:
ga maar snel in therapie dan
Oei, was te proberen ;(
pi_137087582
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Oei, was te proberen ;(
hahaha ;)
pi_137087808
Ik zeg uitmaken en verder gaan.
pi_137087859
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:09 schreef strikjevetersvast het volgende:
Ik zeg uitmaken en verder gaan.
Dit is het meisje waar ik mee wil trouwen later :P
pi_137088089
Zelf heb ik in een soort van zelfde situatie gezeten, ik besloot ook om achter haar te staan en proberen te helpen. Achter af kreeg ik te horen dat als ik grenzen had gesteld en gezegd had 'Nu moet je eens kappen met die onzin en laten zien wat je kan' dat ze meer gemotiveerd zou zijn geweest. (ik vraag me nog steeds af of dat waar zou zijn geweest).

Ik denk niet dat ik erbij hoef te zeggen dat dat nu een ex is ..
pi_137088169
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:17 schreef Vanetrain het volgende:
Zelf heb ik in een soort van zelfde situatie gezeten, ik besloot ook om achter haar te staan en proberen te helpen. Achter af kreeg ik te horen dat als ik grenzen had gesteld en gezegd had 'Nu moet je eens kappen met die onzin en laten zien wat je kan' dat ze meer gemotiveerd zou zijn geweest. (ik vraag me nog steeds af of dat waar zou zijn geweest).Ik denk niet dat ik erbij hoef te zeggen dat dat nu een ex is ..
Ingewikkelde kwestie. Als ik zoiets zou doen ben ik bang dat ik op haar ex zal lijken. Aangezien ze stil en verlegen is bij vreemde mensen, was ze dat ook bij haar oude schoonfamilie. Haar ex vertelde toen regelmatig dat hij het uit zou maken als ze niet zou veranderen.
pi_137088416
Hmm, dat maakt het er niet makkelijker op nee.

Hoe lang heb je al met haar? Kan me voorstellen dat je het wel een tijdje vol kunt houden zo, maar het lijkt me dat iedereen het uiteindelijk zat zou worden.
pi_137088613
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:20 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Ingewikkelde kwestie. Als ik zoiets zou doen ben ik bang dat ik op haar ex zal lijken. Aangezien ze stil en verlegen is bij vreemde mensen, was ze dat ook bij haar oude schoonfamilie. Haar ex vertelde toen regelmatig dat hij het uit zou maken als ze niet zou veranderen.
Je hoeft er ook niet gemeen over te doen, maar een keertje zeggen dat als ze er zo mee zit dat ze er dan wat aan moet doen is ook niet verkeerd.
Je hoeft niet gelijk te dreigen, je hoeft het ook niet lomp en bot te brengen, maar je hoeft haar ook niet te behandelen alsof ze superbreekbaar is.
pi_137088655
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:33 schreef erodome het volgende:
Je hoeft er ook niet gemeen over te doen, maar een keertje zeggen dat als ze er zo mee zit dat ze er dan wat aan moet doen is ook niet verkeerd.Je hoeft niet gelijk te dreigen, je hoeft het ook niet lomp en bot te brengen, maar je hoeft haar ook niet te behandelen alsof ze superbreekbaar is.
Klopt, moet dan alleen bedenken hoe ik dit zo 'vriendelijk' mogelijk kan zeggen. Niet dat ze in paniek raakt. Laatst hadden we een kleine discussie en een paar uur later toen ik naar huis ging zei ik: 'Ik app je straks moet even wat dingen zeggen'. Raakte ze in paniek meteen :O Ging gewoon over wanneer we weer af gingen spreken. Erg gevoelig dus.
pi_137090174
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Dit is het meisje waar ik mee wil trouwen later :P
OK trouw niet in gemeenschap van goederen :p
pi_137091092
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:20 schreef strikjevetersvast het volgende:
OK trouw niet in gemeenschap van goederen :p
Sowieso nooit van mijn leven haha
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:18:20 #63
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137132408
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

En owja, ik kan 'zat' krijgen :Y
Zo te zien is zij niet de enige in jullie relatie met weinig zelfvertrouwen
Ok stelletje hokboeren
pi_137146410
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:18 schreef padlarf het volgende:
Zo te zien is zij niet de enige in jullie relatie met weinig zelfvertrouwen
Is geen laag zelfvertrouwen, slechts zelfkennis.
  woensdag 26 februari 2014 @ 07:54:00 #65
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137151070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:27 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Is geen laag zelfvertrouwen, slechts zelfkennis.
Als dat echt zo was had je de noodzaak niet gevoeld om daar op te reageren.
Ok stelletje hokboeren
pi_137152425
Door niveauverschillen op zowel intellectueel vlak als lichamelijk* vlakt voelt of denkt ze iig dat ze je uiteindelijk niet zal kunnen binden. Helaas voor jou is dat beslist geen rare emotie. Sterker nog, het is de reden waarom mensen min of meer in hun eigen 'league' vissen en bijvoorbeeld minder stoere/aantrekkelijke mannen helemaal geen lekker wijf willen. Daar zouden ze zich alleen maar ongemakkelijk naast voelen.

* Ik verbaas me er altijd over dat veel mannen die zichzelf in het zweet trainen en klaarblijkelijk dus grote waarde hechten aan lichamelijk voorkomen, het niet belangrijk vinden dat hun vriendin er enigzins goed uitziet kwa lichaam. Ik bedoel, 20 kg overgewicht is echt wel meer dan een beetje love handles.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_137152557
Tvp voor de tetten pic alvast.
pi_137156270
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 07:54 schreef padlarf het volgende:
Als dat echt zo was had je de noodzaak niet gevoeld om daar op te reageren.
Gast. Als iemand je vaak vertelt dat je bijvoorbeeld mooi kunt schrijven, is dat toch uiteindelijk een bevestiging dat je het goed kunt?
pi_137156375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:39 schreef Puntenjager het volgende:
Door niveauverschillen op zowel intellectueel vlak als lichamelijk* vlakt voelt of denkt ze iig dat ze je uiteindelijk niet zal kunnen binden. Helaas voor jou is dat beslist geen rare emotie. Sterker nog, het is de reden waarom mensen min of meer in hun eigen 'league' vissen en bijvoorbeeld minder stoere/aantrekkelijke mannen helemaal geen lekker wijf willen. Daar zouden ze zich alleen maar ongemakkelijk naast voelen.

* Ik verbaas me er altijd over dat veel mannen die zichzelf in het zweet trainen en klaarblijkelijk dus grote waarde hechten aan lichamelijk voorkomen, het niet belangrijk vinden dat hun vriendin er enigzins goed uitziet kwa lichaam. Ik bedoel, 20 kg overgewicht is echt wel meer dan een beetje love handles.
Klopt, snap je punt. Vaak zie je mensen die best wel overeenkomen qua innerlijk en uiterlijk; alhoewel ze innerlijk wel erg op mij lijkt op opleidingsniveau na dan.

Die 20 kilo klinkt trouwens veel zwaarder dan hoe ze eruit ziet, niemand zou het direct geloven als je haar ziet. Ze is inderdaad flink, heeft een buik en 'neukteugels' maar ze ziet er niet uit alsof ze 20 kilo overgewicht heeft, eerder 10.

Het heeft me gewoon nooit echt uitgemaakt hoe het lichaam van mijn vriendin eruit ziet (zolang het geen obese is natuurlijk). Vreemd genoeg geef ik wel heel veel om mijn eigen lichaam. Geen idee hoe dat komt.
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:37:33 #70
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137164704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:21 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Gast. Als iemand je vaak vertelt dat je bijvoorbeeld mooi kunt schrijven, is dat toch uiteindelijk een bevestiging dat je het goed kunt?
Je begrijpt me niet. Als jij zoveel zelfvertrouwen had, dan zou je die opmerking genegeerd hebben, ipv er op te reageren. En dan gaat het met name om die edit. En dan moet je ook nog even letten op de PI die ik in eerste instantie gebruikte.
Ok stelletje hokboeren
pi_137164733
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:37 schreef padlarf het volgende:
Je begrijpt me niet. Als jij zoveel zelfvertrouwen had, dan zou je die opmerking genegeerd hebben, ipv er op te reageren. En dan gaat het met name om die edit. En dan moet je ook nog even letten op de PI die ik in eerste instantie gebruikte.
Oke, als je dat denkt :P
Ik zie het feit dat ik reageerde niet als teken dat ik onzeker ben.
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:30:54 #72
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137166337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:38 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Oke, als je dat denkt :P
Ik zie het feit dat ik reageerde niet als teken dat ik onzeker ben.
Dat weet jij natuurlijk beter dan ik ;)
Ok stelletje hokboeren
pi_137166373
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:07 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Dikke tetten G
Sla op haar tieten G.
  donderdag 27 februari 2014 @ 23:40:50 #74
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_137224569
Jezus. Dumpen die hap.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 00:04:57 #75
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_137225585
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:40 schreef Hallyu het volgende:
Jezus. Dumpen die hap.
Lijkt me niet eens meer verantwoord..

Denk dat jij hier weinig meer aan kan doen, ze moet gewoon even een praatje maken met een professional en dan is het zo opgelost. Ik zou je zoekresultaten/pogingen met 'borderliner vriendin' e.d. wel goed verbergen ;)
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:56:03 #76
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_137230326
Tja, aan de ene kant is het wel een teken dat ze veel om je geeft, maar ook dat ze een bepaald beeld van zichzelf heeft wat wellicht, in haar optiek, niet strookt met hoe ze zichzelf zou willen zien.

Het is lastig om die onzekerheid weg te nemen, en je kunt niet meer doen dan wat je tot nu toe doet, en hebt gedaan.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_137243299
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:09 schreef padlarf het volgende:
Onzekerheid, gevoelens van minderwaardigheid, verlatingsangst. Allemaal borderline symptomen, als ik mij niet vergis. Wat verder uiteraard niks hoeft te betekenen.

Meer zelfvertrouwen zal daarnaast toch echt uit haarzelf moeten komen, dat kun je niet zomaar geven.
wat is dit nou weer, dit betekent echt niet dat je borderline hebt hoor, dit kan zoveel zijn , ik mis een hoop symptomen om t de stempel borderline te geven
pi_137243621
je hoeft haar helemaal niet te dumpen want jullie houden van elkaar ondanks de problemen.
ik denk dat zij zich vooral gewoon ergens beter in moet voelen dan jou ( maar ook beter dan anderen), ze moet een activiteit gaan zoeken waar zij heel goed in is ( meer dan gemiddeld dus) en jij minder goed in bent, dat zal haar meer zelfvertrouwen geven.
Wat ik me trouwens afvraag he... vind jij het stiekem leuk om met iemand te daten die juist minder weet dan jou omdat jij daar zelfvertrouwen uit krijgt en creëer je daardoor onbewust soms juist die verschillen in de relatie ? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2014 17:17:52 ]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:37:36 #79
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137244387
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:00 schreef madeliefff het volgende:

[..]

wat is dit nou weer, dit betekent echt niet dat je borderline hebt hoor, dit kan zoveel zijn , ik mis een hoop symptomen om t de stempel borderline te geven
Ik draag het aan als mogelijkheid, niet als diagnose. Ik zeg zelfs expliciet dat het niks hoeft te betekenen. Ga lekker iets anders zoeken om je over aan te stellen.
Ok stelletje hokboeren
pi_137244532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik draag het aan als mogelijkheid, niet als diagnose. Ik zeg zelfs expliciet dat het niks hoeft te betekenen. Ga lekker iets anders zoeken om je over aan te stellen.
ja maar de mogelijkheid sloeg nergens op want de meest typerende klachten van borderline zag ik nergens staan in het verhaal. Maar goed je zal het vast goed bedoeld hebben

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2014 17:44:10 ]
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:45:41 #81
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137244601
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:43 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ja maar de mogelijkheid sloeg nergens op want de meest typerende klachten van borderline zag ik nergens staan in het verhaal.
Kijk, als je nou zo was begonnen. Ik neem direct aan dat jij er meer verstand van hebt dan ik, en dat TS inmiddels tot dezelfde conclusie is gekomen dat mijn 'mogelijkheid' helemaal niet waar is.
Ok stelletje hokboeren
pi_137245110
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 23:39 schreef Sarasi het volgende:
Goede tip dit. TS stapt daar veel te makkelijk overheen. Als ze het kan opbrengen er in het begin voor te gaan zal haar zelfvertrouwen met de dag groeien. Of ze fysiek sterk is is totaal niet relevant. Geestelijke groei is het grootste pluspunt. Naar fysiek moet je juist niet kijken. TS laat je iig even inliochten van mensen die jij kent en er verstand van hebben.

Ik heb mensen echt als een gigantisch zien opbloeien na een paar weken vechtsport. Ikzelf trouwens ook.

En nu de rest lezen :P
pi_137246750
Door continue aan te geven dat de kans steeds groter wordt dat het daadwerkelijk gebeurd als ze zo blijft doemdenken en gedragen. Self Fullfilling Prophecy is geen bijgeloof.

www.anekdotes.net/2wolven.html
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')