abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2014 @ 17:39:38 #1
40122 anthony68
Elke dag , nieuwe kansen...
pi_137055845

Voorwoord
Ik ben bezig met voorbereiding van mijn PvA voor mijn (concept) scriptie;
Ik heb met de probleemstellingen: " Hoe is de kwaliteit van de bedrijfswebsite vanaf 2001-2014 verlopen? En hoe is de implemtatie van crossmedia in het bedrijf/site?
Ik zoek nog een bedrijf waarover ik deze scriptie mag schrijven in Zoetermeer.
Mijn vraag aan jullie, kunnen jullie een kruiwagen voor me zijn om bij een bedrijf binnen te komen?
En kunnen jullie mijn detailplanning toetsen op jullie eigen ervaringen?

Gegevens;
Is de deadline half april voor PvA, en half juli en december praktisch haalbaar?
En ik heb een uitloop van 20-30% is dat een standaard? Of moet Ik meer tijd nemen voor de voortgang en krimpen op deadline en uitloop?

Op internet lees ik dat een gemiddelde scriptie 8-9 maanden is?
Ik heb 9-10 is het overdreven?

Het onderzoek;
Op basis van periode 2001-2013 (13) jaar en ik vraag snapshots op van de site archive.org!
Interviews,
En enquetes.

Bedank voor jullie feedback. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door anthony68 op 24-02-2014 21:12:12 ]
pi_137073884
Welke studie? En voor hoeveel punten is de scriptie? In feite moet een masterscriptie (30ECTS) in een half jaar kunnen.
  maandag 24 februari 2014 @ 00:19:41 #3
40122 anthony68
pi_137077577
IKZ kwaliteitsmanagement en verbetermanagement voor de opleiding is MBO4 vereist en 1 les / hoofdstuk per maand einde boek (concept) scriptie en mondeling verdedigen + examen NEMAS.
advies = 10 lessen a 8 uur +/- 80 studieuren met zelfde aantal voor conceptscriptie en scriptie dus totaal 160 uur.
160/26 = 5 ECTS dus een deelstudie HBO
30 ECTS= 30x28=840 uur en ik zit met mijn 3fasen detailplanning op 824 uur over 8 maanden.

Komt dus neer op 824/8=105 uur/maand = 26,5 uur/week! 3,2 werkdagen/week. ;)
Mijn bedoeling 5 uur per dag aan mijn scriptie te schijven gemiddeld?
Maar ik denk als ik er niet aan toe kom ook laatste maanden met 10,5% inspanning van het (30ESTS) niveau ook een redelijk scriptie kan afleveren?
Maar mijn inzet is nu factor 5 groter, komt meer dat ik nooit een scriptie heb geschreven en onderzoek gedaan mbt toepassen lesstof in praktijk.

Ik zoek een sparringspartner, want het is een zelfstudie en mijn docent geeft alleen huiswerk begeleding! Interesse iemand??
  maandag 24 februari 2014 @ 14:48:59 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_137091141
Een scriptie is 5/6 maanden, eerder voor een msc zal je wellicht wat uitlopen maar niet voor hbo/wo.

En waarom heb je al hoofdvragen verzonnen terwijl je niet eens een bedrijf hebt, meestal is het precies andersom.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 24 februari 2014 @ 20:30:11 #5
40122 anthony68
pi_137103743
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:48 schreef Roces18 het volgende:
Een scriptie is 5/6 maanden, eerder voor een msc zal je wellicht wat uitlopen maar niet voor hbo/wo.

En waarom heb je al hoofdvragen verzonnen terwijl je niet eens een bedrijf hebt, meestal is het precies andersom.
Ik zoek al maanden een bedrijf waar ik mijn scriptie over kan schrijven, maar kom nergens binnen. :( En mijn probleemstelling (kwaliteitsproces/-management van hun website) is een idee van het soort onderzoek wil doen. Ik leg dit voor aan bedrijven en kijken of ze met een betere probleem stelling komen. Maar elk bedrijf komt met de mededeling; "Zeg ons wat je wilt doen en hoeveel tijd je nodig hebt?" Maar hun antwoord is standaard na mijn voorstellen: "We willen wel meewerken maar zitten in een overname/faillissement/drukke periode/of iets degelijks"! Afwijzing op afwijzing...:(
  maandag 24 februari 2014 @ 20:50:30 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_137104881
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:30 schreef anthony68 het volgende:

[..]

Ik zoek al maanden een bedrijf waar ik mijn scriptie over kan schrijven, maar kom nergens binnen. :( En mijn probleemstelling (kwaliteitsproces/-management van hun website) is een idee van het soort onderzoek wil doen. Ik leg dit voor aan bedrijven en kijken of ze met een betere probleem stelling komen. Maar elk bedrijf komt met de mededeling; "Zeg ons wat je wilt doen en hoeveel tijd je nodig hebt?" Maar hun antwoord is standaard na mijn voorstellen: "We willen wel meewerken maar zitten in een overname/faillissement/drukke periode/of iets degelijks"! Afwijzing op afwijzing...:(
Als je zegt dat je het zonder vergoeding wilt doen en alleen af en toe begeleiding nodig hebt (2 uurtjes p.w. bijvoorbeeld) gaan er vast deuren open. Daarnaast gewoon je netwerk aanspreken. En vraag anders aan Danny of je Fok! kan onderzoeken :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 24 februari 2014 @ 21:14:25 #7
40122 anthony68
pi_137106268
quote:
Als je zegt dat je het zonder vergoeding wilt doen en alleen af en toe begeleiding nodig hebt (2 uurtjes p.w. bijvoorbeeld) gaan er vast deuren open. Daarnaast gewoon je netwerk aanspreken. En vraag anders aan Danny of je Fok! kan onderzoeken :D
Ik benader de bedrijven opnieuw met jouw voorstel, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')