Dat is dan ook meestal het probleem bij het vluchten, je moet de politie wel voor blijven dus meestal doe je weer iets wat ook niet mag.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zolang je tijdens de vlucht geen overtredingen begaat en/of strafbare feiten pleegt is er niks aan de hand.
Behalve natuurlijk dat je de instructie van een politieagent hebt genegeerd, en dat is wel degelijk strafbaar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zolang je tijdens de vlucht geen overtredingen begaat en/of strafbare feiten pleegt is er niks aan de hand.
Dat licht eraan met welke reden het stopteken gegeven wordt. Het negeren ervan is alleen strafbaar als deze gegeven wordt voor een controle van de wegenverkeerswet of een mulderfeit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:41 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk dat je de instructie van een politieagent hebt genegeerd, en dat is wel degelijk strafbaar.
En natuurlijk wordt dan direct je fiets op alle mogelijke defecten gecontroleerd, en je krijgt een boet voor elk puntje wat ze kunnen scoren.
meer dan een boete krijg je nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:38 schreef NeoDweezil het volgende:
Been there done that. smalle steegjes en paden pakken en je bent zo weg voor een auto. Maarja denk wel als ze je dan alsnog pakken je wel een probleem hebt...
Toen ik dit heb gedaan was ik ook een jaartje of 18 dus vet lang geleden
TS reed zonder licht.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:46 schreef Spongeboss het volgende:
Je kan gewoon stoppen je hebt geen reden tot meewerken of het laten zien van je ID zolang je niets verdachts hebt gedaan. En je mag ze dus vragen op basis waarvan ze je lastig vallen want ze mogen je niet zomaar eruit pakken zonder geldige reden.
Hoe weet je met welk doel een stopteken wordt gegeven?quote:Op zondag 23 februari 2014 13:21 schreef fyah het volgende:
Het ligt er aan of je een verdachte bent of niet. Als je verdacht wordt van een strafbaar feit dan heb je het recht te vluchten. Je hoeft als verdachte niet mee te werken aan je eigen veroordeling of aanhouding. Negeren van een stopteken(of volgteken) is alleen strafbaar op het moment dat deze geven wordt voor een controle van de wegenverkeerswet of een overtreding van een mulder feit(eenvoudige verkeersovertredingen).
zelfmoord mag, helpen bij een zelfmoord nietquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:30 schreef jatochneetoch het volgende:
Wel vreemd, van de politie vluchten mag niet, maar uit een gevangenis ontsnappen weer wel.
Als je wordt belast als verdachte dan zijn de een stuk concreter met je. Een algemene controle kan ook door 1 agent gegeven en daar ben je vaak nummer x in de rij. Als verdachte wordt je normaal door 2 agenten staande gehouden, bij kleine controles vaak door 1. Maar heel zeker weten kan je het niet altijd I guess.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hoe weet je met welk doel een stopteken wordt gegeven?
Je kan gewoon wegfietsen hoor. Als je een beetje handig tussen de gebouwen gaat en niet speciaal opvallend uitziet dan kan je nog best weg komen. Niks Tarzan aan.quote:
Ja het kan wel, maar de vraag hier was of het ook mag, en NEEN dat mag natuurlijk niet.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:11 schreef fyah het volgende:
[..]
Je kan gewoon wegfietsen hoor. Als je een beetje handig tussen de gebouwen gaat en niet speciaal opvallend uitziet dan kan je nog best weg komen. Niks Tarzan aan.
In dit geval dus wel, want hij zou gevraagd zijn om zijn ID waarmee ze vervolgens een proces verbaal hebben opgemaakt waarin hij als verdachte zou staan. Hij had het recht om hier te vluchten.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:12 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja het kan wel, maar de vraag hier was of het ook mag, en NEEN dat mag natuurlijk niet.
Net zeg je nog dat je in het geval van mulderfeiten niet mag vluchten.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:13 schreef fyah het volgende:
[..]
In dit geval dus wel, want hij zou gevraagd zijn om zijn ID waarmee ze vervolgens een proces verbaal hebben opgemaakt waarin hij als verdachte zou staan. Hij had het recht om hier te vluchten.
Ik heb het even opgezicht en het scenario van TS valt inderdaad ook onder deze feiten. Excuses, ik zat mis.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Net zeg je nog dat je in het geval van mulderfeiten niet mag vluchten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |