Nou, ik ben Elise, zit in 5 Havo enzo..
Heb al sinds de tweede gepraat over dat ik naar de Vertaalacademie (HBO) wilde, maar ik moest me van school en ouders breder ori๋nteren. Ik vind de Vertaalacademie nog steeds interessant, zeker nu ik weet dat de kans dat je werk vind na deze opleiding te hebben afgerond zeer, zeer hoog is..
Maar toen zag ik European Studies (HBO) ._. Deze studie is voor een toekomstig vertaler totaal niet aantrekkelijk, maar toerisme lijkt me ook leuk. Bovendien zou ik een Master Vertaler kunnen doen na een WO opleiding (Afrikaanse Talen en Culturen trekt me enorm)
Omdat ik van alle 3 de genoemde opleidingen nog geen totaalbeeld heb, vraag ik of iemand die dit studeert/gestudeerd heeft of hij/zij me een beter beeld kan geven, of advies kan geven.
Ik ben trouwens ook bezig met meeloopdagen te regelen, dus dat hoeft in ieder geval niet genoemd te worden

O, en VWO is geen optie, omdat ik geen wiskunde heb (ja, heel onverstandig enzo), da's verplicht in alle profielen op VWO. Ook heb ik geen tweede vak in de ruimte... Bovendien wil ik het niet eens. 7 jaar over de middelbare school doen, nee dankje... ._.
I hate being like a normal person, I hate being a Barbie doll. Therfore I am different, whether you accept it or not. I am me, I love cheeseeeeee