Ik ben nu mijn hbo-bachelor Bedrijfskundige Informatica aan het afronden. Ik ben me aan het orienteren om hier een master achteraan te plakken. Nu is het mij niet geheel duidelijk of ik gedurende mijn pre-master en master recht heb op studiefinanciering.
Sowieso heb ik mijn hbo verkort gedaan, dus in 3 jaar in plaats van 4, weet niet of dat invloed heeft op iets.
Verder op de site van duo staat:
quote:
Van een 4-jarige hbo-bachelor naar een hbo-master: 12 maanden extra beurs, als de master door het ministerie van OCW erkend is.
Van een 4-jarige hbo-bachelor naar een 1-jarige wo-master: geen extra beurs. Als je al 4 jaar beurs hebt gehad, kun je voor een 1-jarige wo-master alleen nog lenen.
Volgens de site van ISO heb ik tijdens mijn pre-master recht op studiefinanciering:
quote:
Heb ik recht op studiefinanciering als ik een pre-master volg?
Ja, je hebt recht op studiefinanciering, mits je staat ingeschreven als voltijdstudent of als duale student. Je kunt bij je instelling navragen hoe je staat ingeschreven. Het recht op studiefinanciering betekent echter niet dat je automatisch recht hebt op een basisbeurs.
Maar vervolgens zeggen ze ook dit:
quote:
Ik ga een universitaire master volgen na mijn hbo bachelor. Heb ik recht op extra basisbeurs?
Wanneer jij een vierjarige hbo bachelor hebt gevolgd en daarna een éénjarige universitaire master gaat volgen, heb je in totaal recht op vier jaar basisbeurs. Bij een tweejarige master, heb je in totaal vijf jaar recht op basisbeurs en bij een driejarige master heb je daar zes jaar recht op.
Uiteindelijk is het niet allemaal zo duidelijk. Kan iemand voor mij even de situatie duidelijk maken? En wat is nou precies het verschil tussen een hbo-master en een wo-master?