abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137008142
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:52 schreef matthijst het volgende:
Misschien dat die zn vriendin nog een beetje terug in de realiteit kunnen krijgen. Maar goed, ik begrijp dat bij de treehuggertjes hier het ongeboren kind heilig is en het dan niet uitmaakt of je als ouders geen cent te makken hebt, je vriendin niet te vertrouwen is en je heel andere plannen had tot de dag dat ze je een koter aannaaide.
In de hele discussie gaan de meeste mannen er van uit dat het wel of niet zwanger worden een direct gevolg is van het wel of niet trouw de pil slikken. Feit is echter dat het wel of niet zwanger worden begint bij het wel of niet seks hebben.
Ik ben het volledig eens met de vrouwen hier die stellen dat wanneer je echt (nu) geen kind wilt, je daar zelf de verantwoordelijkheid voor moet nemen. Geen seks of als vrouw de pil slikken of als man een condoom gebruiken of een knip laten zetten.

Zoals het nu gesteld wordt is het wel heel gemakkelijk. Lekker seks hebben zonder condoom want dat is lekkerder en haar verantwoordelijk stellen dat er geen kind komt. En raakt ze dan toch zwanger dan moet zij maar een abortus ondergaan. Waar in deze stelling komt de verantwoordelijkheid van de man om de hoek kijken? Alleen haar handje vast houden als zij een medische ingreep ondergaat?
pi_137008163
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 08:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zij heeft een fulltime baan, hij kan deze zomer afstuderen en werk zoeken en hebben 3000 euro schuld (bij familie! Dus niemand hijgt in je nek als het afbetalen iets langer duurt omdat er een kindje komt) :D :D Driekwart van Nederland zou willen maar 3000 euro schuld te hebben _O-
Een schuld van 3000 vind ik op zich geen ramp. Geen dubbeltje aan spaargeld echter (dus alleen maar die schuld) en hij nog geen vaste baan (in een tijd van crisis) vind ik verre van ideaal, maar op zich ook nog niet onoverkomelijk. Het is het hele plaatje! Nog maar een half jaar samenwonen, hij een jaar geleden nog verslaafd aan gokken en alcohol, op dit moment ook nog andere sores, een relatie met één of ander debiel wijf wat niet te vertrouwen blijkt als het om belangrijke zaken gaat (nee, dat zij dit bewust gepland heeft hoeft niet, maar méérdere keren de pil vergeten (laks zijn) én dat steeds niet vertellen... wat mij betreft genoeg reden om haar nooit meer te willen zien).

Abortus is niet erg voor het "kind" (in mijn ogen zelfs beter dus), niet voor TS (waarschijnlijk, daar moet hij zelf nog maar eens goed over nadenken!), vooralsnog alleen voor die vriendin en laat ik met die laatste nu echt geen greintje medelijden (meer) hebben...
Tails tell tales
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:17:15 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_137008295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:07 schreef seasushi het volgende:

Precies. In tegenstelling wat mensen vaak roepen, zijn kinderen de eerste 2 jaar niet zo duur. Vriendin stopt (hopelijk) met roken en drinken. Ts misschien ook wel. De kinderkamer kan ook 2de hands gekocht, en Kruidvatluiers ipv pampers schelen ook al een hoop.

Als een van de twee thuisblijft niet. Wij gaan er echt heel flink op achteruit. Het zou juist fijn zijn als het ouder dan twee wordt omdat de staat dan de opvang betaalt :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137008343
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Als een van de twee thuisblijft niet. Wij gaan er echt heel flink op achteruit. Het zou juist fijn zijn als het ouder dan twee wordt omdat de staat dan de opvang betaalt :P.
Ligt eraan waar ze naar toe willen emigreren. In Thailand of zo zijn de kindermeisjes best te betalen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:20:08 #205
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137008354
Haar regelmatig volspuiten is natuurlijk niet zonder risico, het is ook jou schuld. Je heb dit risico bewust genomen en dan kan het wel eens mis gaan.
Say what?
pi_137008359
Ik begrijp niet waarom dit soort zaken niet van tevoren is besproken.
pi_137008423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:20 schreef Deckard het volgende:
Ik begrijp niet waarom dit soort zaken niet van tevoren is besproken.
Uit de OP:
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:30 schreef clouds88 het volgende:
Probleem is echter dat mijn vriendin zo'n abortus is moord op een leven type is
Ik lees hier niet dat dit niet al langer bekend was bij TS...
pi_137008428
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In de hele discussie gaan de meeste mannen er van uit dat het wel of niet zwanger worden een direct gevolg is van het wel of niet trouw de pil slikken. Feit is echter dat het wel of niet zwanger worden begint bij het wel of niet seks hebben.
Ik ben het volledig eens met de vrouwen hier die stellen dat wanneer je echt (nu) geen kind wilt, je daar zelf de verantwoordelijkheid voor moet nemen. Geen seks of als vrouw de pil slikken of als man een condoom gebruiken of een knip laten zetten.

Zoals het nu gesteld wordt is het wel heel gemakkelijk. Lekker seks hebben zonder condoom want dat is lekkerder en haar verantwoordelijk stellen dat er geen kind komt. En raakt ze dan toch zwanger dan moet zij maar een abortus ondergaan. Waar in deze stelling komt de verantwoordelijkheid van de man om de hoek kijken? Alleen haar handje vast houden als zij een medische ingreep ondergaat?
Seks brengt altijd een risico met zich mee. Zonder pil, met pil, zonder condooms, met condooms. Daarom is het ook altijd verstandig om niet met Jan en alleman het bed in te duiken én van te voren afspraken te maken. "What if?'. Zonder overleg de pil niet slikken, daar in ieder geval laks mee omgaan, is een eenzijdige handeling, die de kans op een zwangerschap enorm vergroot. Ik vind dat wel degelijk puur de verantwoordelijkheid van de vrouw.
Tails tell tales
pi_137008491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Seks brengt altijd een risico met zich mee. Zonder pil, met pil, zonder condooms, met condooms. Daarom is het ook altijd verstandig om niet met Jan en alleman het bed in te duiken én van te voren afspraken te maken. "What if?'. Zonder overleg de pil niet slikken, daar in ieder geval laks mee omgaan, is een eenzijdige handeling, die de kans op een zwangerschap enorm vergroot. Ik vind dat wel degelijk puur de verantwoordelijkheid van de vrouw.
Die begint bij de gezamenlijke verantwoordelijkheid om seks te hebben gevolgd door de gezamenlijke verantwoordelijkheid/keuze om de anticonceptie volledig bij haar neer te leggen.
Maar dat stukje wordt gemakshalve maar vergeten.
pi_137008506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:07 schreef seasushi het volgende:

[..]

Precies. In tegenstelling wat mensen vaak roepen, zijn kinderen de eerste 2 jaar niet zo duur.
Nou, dat gaat niet zozeer om de eerste 2 jaar, maar ik ken een hoop stelletjes met een riant inkomen (twee-verdieners met goede banen), die aangeven dat een kind toch veel meer bleek te kosten dan ze van te voren dachten...
Tails tell tales
  zaterdag 22 februari 2014 @ 11:26:11 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137008507
idd, als je weet dat je vriendin erg pro-life is dan weet je dat er een risico zal zijn dat ze zwanger raakt, goedwils of niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137008561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Een schuld van 3000 vind ik op zich geen ramp. Geen dubbeltje aan spaargeld echter (dus alleen maar die schuld) en hij nog geen vaste baan (in een tijd van crisis) vind ik verre van ideaal, maar op zich ook nog niet onoverkomelijk. Het is het hele plaatje! Nog maar een half jaar samenwonen, hij een jaar geleden nog verslaafd aan gokken en alcohol, op dit moment ook nog andere sores, een relatie met één of ander debiel wijf wat niet te vertrouwen blijkt als het om belangrijke zaken gaat (nee, dat zij dit bewust gepland heeft hoeft niet, maar méérdere keren de pil vergeten (laks zijn) én dat steeds niet vertellen... wat mij betreft genoeg reden om haar nooit meer te willen zien).

Abortus is niet erg voor het "kind" (in mijn ogen zelfs beter dus), niet voor TS (waarschijnlijk, daar moet hij zelf nog maar eens goed over nadenken!), vooralsnog alleen voor die vriendin en laat ik met die laatste nu echt geen greintje medelijden (meer) hebben...
Dit. Tel daarbij op dat zijn vriendin waarschijnlijk niet fulltime zal willen blijven werken als het kind er is en de chaos is compleet.

En het gebabbel dat kinderen niet veel kosten gaat gewoon niet altijd op. Wanneer je doorsnee gezonde kinderen hebt misschien maar dat gaat lang niet altijd zo. Dat begint direct al met de kinderopvang.

Die van mij kosten 2 keer zoveel dan het 'gemiddelde, doorsnee' kind. Dat vind ik niet erg maar er zijn genoeg factoren om rekening mee te houden qua kosten. En TS wil dit kind niet, dus is elke cent er eentje veel.

Daarnaast is kinderen opvoeden gewoon zwaar. Als je problemen hebt gehad zoals TS, weet ik niet of het wel zo verstandig is om deze zwangerschap op z'n beloop te laten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:26 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou, dat gaat niet zozeer om de eerste 2 jaar, maar ik ken een hoop stelletjes met een riant inkomen (twee-verdieners met goede banen), die aangeven dat een kind toch veel meer bleek te kosten dan ze van te voren dachten...
En dit dus, ik ben het erg met je eens :D
pi_137008577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die begint bij de gezamenlijke verantwoordelijkheid om seks te hebben gevolgd door de gezamenlijke verantwoordelijkheid/keuze om de anticonceptie volledig bij haar neer te leggen.
Maar dat stukje wordt gemakshalve maar vergeten.
Dat vergeet ik helemaal niet, vandaar dat ik ook zeg dat je van te voren afspraken moet maken. Dit is niet gedaan en dat reken ik TS ook zeker aan (helemaal met een "pro-life"-type als vriendin!), maar dat neemt niet weg dat het daadwerkelijk/secuur slikken van die pil nog steeds de verantwoordelijkheid van de vrouw is. Dat je "either way" zwanger kunt raken is een feit, maar dat doet daar niks aan af vind ik.
Tails tell tales
pi_137008729
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Uit de OP:

[..]

Ik lees hier niet dat dit niet al langer bekend was bij TS...
Ik denk dat zijn vriendin hem er dan in heeft geluisd. Maar hij had zelf er ook goed op kunnen letten.
pi_137008778
En waarom noemt men het 'pro-life'? :')
Heeft weinig met leven te maken maar eerder met volwassenheid en financien te maken.
pi_137008803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:37 schreef Deckard het volgende:
Heeft weinig met leven te maken maar eerder met volwassenheid en financien te maken.
"Pro-life", als in tegen abortus zijn, of daar in ieder geval erg veel moeite mee hebben. (Iets wat ik zelf duidelijk niet heb :+ , maar waarover ik wel vermoed toch minder makkelijk te denken mocht ik zwanger blijken ;))
Tails tell tales
pi_137008873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat vergeet ik helemaal niet, vandaar dat ik ook zeg dat je van te voren afspraken moet maken. Dit is niet gedaan en dat reken ik TS ook zeker aan (helemaal met een "pro-life"-type als vriendin!), maar dat neemt niet weg dat het daadwerkelijk/secuur slikken van die pil nog steeds de verantwoordelijkheid van de vrouw is. Dat je "either way" zwanger kunt raken is een feit, maar dat doet daar niks aan af vind ik.
En dit. Als ze de verantwoording niet had willen dragen had ze dat aan moeten geven. Dan had TS er een rubber omheen kunnen doen.

Doordat ze de pil slikt nam ze de verantwoordelijkheid betreffende geboortebeperking. Omdat de relatie al zo lang duurt vermoed ik dat ze deze al jaren slikt. En dan nu ineens 'oh oeps' vergeten? Dat gaat er bij mij niet in. Wanneer je volgens de aanwijzigen de pil slikt is de kans op zwangerschap bijzonder klein. Dat heeft ze verzaakt. Haar reactie, voorop gesteld dat het gegaan is zoals TS beschrijft, doet mij eveneens vermoeden dat er opzet in het spel is geweest met de gedachten. Niet dat het wat mij betreft wat uit maakt. Zij droeg de verantwoording, dus dan mag zij ook de verantwoording dragen voor het kind.

Ik wil je even sterkte wensen TS, het lijkt mij dat je leven op z'n kop staat nu.
pi_137008933
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:36 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn vriendin hem er dan in heeft geluisd. Maar hij had zelf er ook goed op kunnen letten.
Waarom? Een zwangerschap voorkomen door b.v. de pil te slikken is een heel ander verhaal dan een zwangerschap afbreken. Was het bij TS bekend dat zij pro-life was/is, dan had hij van te voren geweten dat bij een ongeplande zwangerschap zij die niet zou laten afbreken. Daar had hij toen zijn conclusies uit moeten trekken (condoom gebruiken) en dan niet nu moeten gaan janken dat ze geen abortus wil.
Er van uit gaande dat hij dit dus al voor de zwangerschap wist.

Dus hoe kom jij dan aan de conclusie dat zij hem er in geluisd heeft? Alleen omdat ze pro-life is? Alle vrouwen die pro-life zijn stoppen stiekem met de pil? Die vergeten nooit oprecht iets? Zijn nooit zo naïef dat ze denken.. ach.. één keer vergeten kan geen kwaad.. en bij twee keer vergeten zal het ook zo'n vaart niet lopen?
pi_137009017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:37 schreef Deckard het volgende:
Ach.. je vorige post was dus roepen zonder te weten waar je het over had.

Volwassenheid. Wat is dat? Voor mij is dat in het ieder geval het dragen van de gevolgen van je eigen acties/keuzes. Dus TS is niet zo heel volwassen. Kind is echt niet zo uit de lucht komen vallen.. daar is echt seks aan te pas gekomen.
pi_137009332
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 08:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hear hear!
Mannen beseffen dit vaak echt niet.
Jawel hoor, alleen wat vrouwen maar niet willen beseffen is dat vertrouwen gewoon 'key' is in een relatie.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137009407
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Pro-life", als in tegen abortus zijn, of daar in ieder geval erg veel moeite mee hebben. (Iets wat ik zelf duidelijk niet heb :+ , maar waarover ik wel vermoed toch minder makkelijk te denken mocht ik zwanger blijken ;))
Ik verwacht ook wel dat de meeste vrouwen hier zo over denken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:05:30 #222
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137009496
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:06:06 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137009514
quote:
?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137009596
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:58 schreef eight het volgende:
Jawel hoor, alleen wat vrouwen maar niet willen beseffen is dat vertrouwen gewoon 'key' is in een relatie.
Het een heeft toch niets met het andere te maken? :? En hoezo beseffen "vrouwen" niet dat vertrouwen de basis is? Welke vrouwen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:12:44 #225
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137009669
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom? Een zwangerschap voorkomen door b.v. de pil te slikken is een heel ander verhaal dan een zwangerschap afbreken. Was het bij TS bekend dat zij pro-life was/is, dan had hij van te voren geweten dat bij een ongeplande zwangerschap zij die niet zou laten afbreken. Daar had hij toen zijn conclusies uit moeten trekken (condoom gebruiken) en dan niet nu moeten gaan janken dat ze geen abortus wil.
Er van uit gaande dat hij dit dus al voor de zwangerschap wist.
Ze vertelde hem achteraf pas dat ze de laatste tijd slordig was geweest met het nemen van de pil. Dat had ze hem meteen moeten vertellen dan had ie een condoom kunnen gebruiken. Door niks te zeggen en de pil meerdere keren achter elkaar niet te gebruiken liet ze zich bewust naaien met het risico (of de hoop zwanger te worden. Dat is gelukt, gefeliciteerd!
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')