abonnement Unibet Coolblue
pi_137373651
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:50 schreef JDx het volgende:
Op 1 goed bezochte site van me is AdSense geblocked, ik stuur nu alles waar je op klikt door naar een andere site van me, waar nog wel AdSense op staat, eens kijken of ze daar moeilijk over doen.
Ai, dat is pijnlijk! Zelf zou ik, denk ik, proberen om de geblockte site aan de wensen van Adsense aan te passen en dan een heroverweging aan te vragen. Weet je wat de oorzaak van de blokkade is?
pi_137374204
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:23 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik wilde ook 1 dag minder gaan werken, zou ingaan vanaf de maand erna en opeens stortte alles in vanwege een klacht, ik ging van 1100/maand naar nu nog 150/maand.
Wat een heftige uitkomst! Om wat voor klacht ging het, als ik het vragen mag? Kon je je daartegen dan niet met succes verweren?
pi_137375463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:55 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Wat een heftige uitkomst! Om wat voor klacht ging het, als ik het vragen mag? Kon je je daartegen dan niet met succes verweren?
Ads te aanwezig op de site, ze hadden wel gelijk, maar mensen klikken toch echt zelf. Heb er andere ads op gezet en daar werd nooit op geklikt, dus het was niet dat mensen per ongeluk klikken.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:00:16 #154
131603 Afwazig
Serious business
pi_137377798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Ads te aanwezig op de site, ze hadden wel gelijk, maar mensen klikken toch echt zelf. Heb er andere ads op gezet en daar werd nooit op geklikt, dus het was niet dat mensen per ongeluk klikken.
Het probleem is dat jouw sites erg weinig content hadden en de gebruikers die van Google op jouw site kwamen vonden niet wat ze zochten.
pi_137378103
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:00 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Het probleem is dat jouw sites erg weinig content hadden en de gebruikers die van Google op jouw site kwamen vonden niet wat ze zochten.
Nee dat was het probleem helemaal niet, ik heb duidelijk antwoord gekregen van Google, dat de advertenties te aanwezig waren, met content heeft het niks te maken.

Ze vinden zelfs precies wat ze zoeken, ze zoeken kledingmerken en ze krijgen een rijtje kledingmerken inclusief logo en link naar de fabrikant.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:22:15 #156
340341 Blester
Membre très utile
pi_137378361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Nee dat was het probleem helemaal niet, ik heb duidelijk antwoord gekregen van Google, dat de advertenties te aanwezig waren, met content heeft het niks te maken.

Ze vinden zelfs precies wat ze zoeken, ze zoeken kledingmerken en ze krijgen een rijtje kledingmerken inclusief logo en link naar de fabrikant.
Dan zet je toch gewoon een nieuwe layout online? Wat is het probleem?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_137378396
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:22 schreef Blester het volgende:

[..]

Dan zet je toch gewoon een nieuwe layout online? Wat is het probleem?
Ik heb geen probleem, hij vroeg alleen waarom het geweigerd werd. Maar ik gebruik die site nu om AdKliks te testen, die 2-3 euro per dag boeit me niet zo.

De andere site waar ik veel mee verdiende is sinds de blokkade gezakt van plek 2 naar plek 7 in Google.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:24:14 #158
340341 Blester
Membre très utile
pi_137378430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:23 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem, hij vroeg alleen waarom het geweigerd werd. Maar ik gebruik die site nu om AdKliks te testen, die 2-3 euro per dag boeit me niet zo.
Ach, ik kies toch liever voor die ¤100 p/m dan :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_137378468
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:24 schreef Blester het volgende:

[..]

Ach, ik kies toch liever voor die ¤100 p/m dan :)
Ik denk dat een andere layout niet 100 euro per maand gaat opleveren. Eerder 25-35 euro ofzo. Ik hou het liever zo.

Ik doe verder ook niks meer met m'n sites, we werken alleen nog aan de sites van m'n vriendin.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:27:26 #160
340341 Blester
Membre très utile
pi_137378534
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:25 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik denk dat een andere layout niet 100 euro per maand gaat opleveren. Eerder 25-35 euro ofzo. Ik hou het liever zo.

Ik doe verder ook niks meer met m'n sites, we werken alleen nog aan de sites van m'n vriendin.
Op de een of andere manier heb ik bij jou altijd het gevoel van 'snel cashen' en als er wat werk is dat je dat er niet aan wilt besteden. Kan het helemaal mis hebben verder hoor :) En als je dan tijd besteed, dan doe je dat aan een doodlopende weg.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_137380106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Nee dat was het probleem helemaal niet, ik heb duidelijk antwoord gekregen van Google, dat de advertenties te aanwezig waren, met content heeft het niks te maken.

Ze vinden zelfs precies wat ze zoeken, ze zoeken kledingmerken en ze krijgen een rijtje kledingmerken inclusief logo en link naar de fabrikant.
Of gebruikers vinden/vonden wat ze zoeken staat idd helemaal los van Adsense :+. In dat geval zou ik eerder een handmatige actie m.b.t. de SERPs verwachten.
pi_137380880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Op de een of andere manier heb ik bij jou altijd het gevoel van 'snel cashen' en als er wat werk is dat je dat er niet aan wilt besteden. Kan het helemaal mis hebben verder hoor :) En als je dan tijd besteed, dan doe je dat aan een doodlopende weg.
Ik heb ernaast ook nog een goede baan he, alles wat ik met AdSense verdien betaal ik ook nog weer eens 50% belasting over, als het om 50 euro meer of minder gaat (dus 25 euro na belasting) dan hoeft het van mij allemaal niet zo.

Ik ben gewoon lui, laatst ook een oude maar goede tv, die heb ik gewoon in de hal gezet van de flat voor buren, was binnen 5 minuten weg, ipv mailen en bellen en zooi op marktplaats voor 50 euro.

Daarom hebben we de laatste tijd veel tijd besteed aan de sites van m'n vriendin, zij heeft geen baan en betalen er dus ook geen belasting over en zij doet alle onderhoud, ik heb alleen het technische deel opgezet. En zij is wel heel blij met 5 of 10 euro extra cash per maand, dat is voor haar een nieuw topje of een creme van Vichy :P
pi_137381947
Bah schijnbaar toch een google penalty te pakken. Mijn main zoekwoord met -50 plekken gedaald. Iemand hier al eens bovenop gekomen? Vermoed dat het een thin affiliate penalty is maar staat niks bij handmatige acties.
pi_137382055
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:11 schreef Audreyoot het volgende:
Bah schijnbaar toch een google penalty te pakken. Mijn main zoekwoord met -50 plekken gedaald. Iemand hier al eens bovenop gekomen? Vermoed dat het een thin affiliate penalty is maar staat niks bij handmatige acties.
Ik heb een site die zo elke 3-4 maanden op en neer gaat. Ik denk zelf niet dat het een penalty is maar meer een systeem om sites een kans te geven. Krijg je genoeg backlinks in de periode dat je hoog staat dan blijf je staan, zo niet, ga je weer een tijdje omlaag.

Overigens ga je bij een penalty meestal ook wat verder dan 50 plekken omlaag.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:18:38 #165
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_137382144
Als mensen trouwens willen weten of zij de enige zijn die inkakkende CPC hebben etc, is dit ook wel interessant om te volgen: http://www.webmasterworld.com/google_adsense/4650335.htm
pi_137382172
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:15 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ik heb een site die zo elke 3-4 maanden op en neer gaat. Ik denk zelf niet dat het een penalty is maar meer een systeem om sites een kans te geven. Krijg je genoeg backlinks in de periode dat je hoog staat dan blijf je staan, zo niet, ga je weer een tijdje omlaag.

Overigens ga je bij een penalty meestal ook wat verder dan 50 plekken omlaag.
Ja het is wel vreemd dat ik nog even een piekje in de vertoningen heb gehad:



:'(
pi_137384230
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:11 schreef Audreyoot het volgende:
Bah schijnbaar toch een google penalty te pakken. Mijn main zoekwoord met -50 plekken gedaald. Iemand hier al eens bovenop gekomen? Vermoed dat het een thin affiliate penalty is maar staat niks bij handmatige acties.
Ik denk eerder dat er sprake is van een aanpassing van het Google zoekmachine-algoritme rond pakweg 11 februari. Een van mijn subdomeinen heeft er ook last van (en vertoont net als jouw site ook nog even een tijdelijke opleving). Het belangrijkste verschil tussen dit getroffen subdomein en andere subdomeinen van dezelfde site die niet getroffen zijn, maar zelfs beter zijn gaan scoren, is dat het getroffen subdomein relatief veel links (zij het nauwelijks affiliate links) heeft ten opzichte van de hoeveelheid content. Met andere woorden: misschien komt het niet door de affiliate links (ik neem aan dat je die allemaal een rel="nofollow" hebt meegegeven?
pi_137384461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:24 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er sprake is van een aanpassing van het Google zoekmachine-algoritme rond pakweg 11 februari. Een van mijn subdomeinen heeft er ook last van (en vertoont net als jouw site ook nog even een tijdelijke opleving). Het belangrijkste verschil tussen dit getroffen subdomein en andere subdomeinen van dezelfde site die niet getroffen zijn, maar zelfs beter zijn gaan scoren, is dat het getroffen subdomein relatief veel links (zij het nauwelijks affiliate links) heeft ten opzichte van de hoeveelheid content. Met andere woorden: misschien komt het niet door de affiliate links (ik neem aan dat je die allemaal een rel="nofollow" hebt meegegeven?
Ja, alles is nofollow inderdaad. Ik ben nu van plan de links te cloaken, misschien dat dat nog iets uitmaakt?
pi_137384933
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:32 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja, alles is nofollow inderdaad. Ik ben nu van plan de links te cloaken, misschien dat dat nog iets uitmaakt?
Misschien is dat inderdaad wel een goed idee. Voor mijn gevoel weet in elk geval deze man goed waarover hij het heeft: https://yoast.com/cloak-affiliate-links/
Alleen, in mijn geval denk ik dat het bij het door mij getroffen subdomein komt door de verhouding content en links (naar andere content van mij elders op dezelfde site). Want zelf maak ik in dat subdomein vrijwel geen gebruik van affiliate links, terwijl andere subdomeinen waarop ik wel enige (zij het niet veel) affiliate link plaats, juist in de tweede helft van februari beter zijn gaan scoren...
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:30:03 #170
340341 Blester
Membre très utile
pi_137387953
Zo, vandaag komt er eindelijk weer wat schot in de zaak wat betreft sales bij het het affiliate gedeelte. Zal wel aan carnaval liggen :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:12:25 #171
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_137389351
Ik blijf gewoon meer bezoekers houden, begon allemaal rond 1 januari. Nouja, mij hoor je niet klagen. Over 8 dagen weer bekend hoeveel er van de YouTube inkomsten over blijft en ook dat is stijgende. Maar dat is niet zo gek, als je er elke keer wel weer wat nieuws bij doet.

Nu nog even aangifte doen van de belasting en dan als één van de weinigen hier in het topic, wel de inkomsten opgeven. Gelukkig zijn ze negatief dit jaar, heb wat dingen moeten aanschaffen om de site te kunnen realiseren, die ik aftrek. :+ Komend jaar eindig ik positief, dat weet ik nu al.
pi_137389441
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:19:47 #173
340341 Blester
Membre très utile
pi_137389626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:12 schreef JK het volgende:
Ik blijf gewoon meer bezoekers houden, begon allemaal rond 1 januari. Nouja, mij hoor je niet klagen. Over 8 dagen weer bekend hoeveel er van de YouTube inkomsten over blijft en ook dat is stijgende. Maar dat is niet zo gek, als je er elke keer wel weer wat nieuws bij doet.

Nu nog even aangifte doen van de belasting en dan als één van de weinigen hier in het topic, wel de inkomsten opgeven. Gelukkig zijn ze negatief dit jaar, heb wat dingen moeten aanschaffen om de site te kunnen realiseren, die ik aftrek. :+ Komend jaar eindig ik positief, dat weet ik nu al.
Lang leven accountants :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:24:55 #174
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_137389798
Das nog handiger ja. Kan je je tijd aan andere dingen besteden.

Dat linkje is leuk, maar dat is voor freelancers of bedrijven... ik ben geen zelfstandige. Een computer aanschaffen (zoas in dat voorbeeld) zal dan ook in mijn geval privé-bezit zijn, wat je dus niet mag aftrekken. Daarnaast zijn mijn opbrengsten zo laag, dan er waarschijnlijk geen haan naar zal kraaien.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:27:44 #175
340341 Blester
Membre très utile
pi_137389894
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:24 schreef JK het volgende:
Das nog handiger ja. Kan je je tijd aan andere dingen besteden.

Dat linkje is leuk, maar dat is voor freelancers of bedrijven... ik ben geen zelfstandige. Een computer aanschaffen (zoas in dat voorbeeld) zal dan ook in mijn geval privé-bezit zijn, wat je dus niet mag aftrekken. Daarnaast zijn mijn opbrengsten zo laag, dan er waarschijnlijk geen haan naar zal kraaien.
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')