abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136982188
Ik ben 27 en weet nog steeds niet wat ik wil, als het om relaties gaat.

Zit hier al een tijdje mee in mijn maag en ben benieuwd of er ook mensen zijn die zich net als mij voelen of misschien advies kunnen geven.

Ik loop inmiddels richting de dertig. Niet erg hoor en zit met de leeftijd zelf eigenlijk niet zo. Heb een goede baan, leuke collega's en mijn vriendengroep kan wel wat groter, maar ook niks te klagen eigenlijk.

Op liefdesgebied ben ik een heel complex iemand. Voor mij is het nooit genoeg, ik wil altijd meer lijkt het wel. Mijn langste relatie was 5 jaar, dit was van mijn 20ste tot 25ste. Inmiddels ben ik blij dat de relatie voorbij is, ook al hadden we ook veel leuke tijden natuurlijk. Ik vind een relatie benauwend en neemt voor mijn gevoel mijn vrijheid af. Misschien ben ik wel zo'n lanterfanteraar als het om relaties gaat.

Tijdens mijn relatie ben ik een keer vreemdgegaan(seks), hield ik contact met andere jongens, flirtte ik er aardig op los tijdens uitgaan en een paar jongens gekust. En toch hield ik heel veel van mijn ex en nog steeds, maar zou hem nooit meer terug willen als relatiepartner.

Ik ben hier totaal niet trots op, maar ik weet mezelf echt geen houding te geven in een relatie. Ik vind alles verstikkend en begin dan naar uitwegen te zoeken.

Momenteel ben ik dus 1,5 jaar single en heb ik 2 'vriendjes' gehad en meerdere mannen waarmee ik contact heb.

Nu begin ik weer precies hetzelfde ontwijkende gedrag te tonen. Zelfs bij de erg leuke mannen, die misschien ook wel mijn juiste type zijn. Dit is tot ergernis van mijzelf en mijzelf een schop onder mijn kont verkopen helpt niet, ik knijp em gewoon echt.

Waar ik nu vooral mee bezig ben is de zin van liefde en het leven. Waarom moeten we perse verliefd worden, is liefde monogaam, zijn liefdesrelaties maar voor even of kun je beter een langdurige relatie aangaan etc. etc. etc.

Ik snap er niks meer van.

Hopelijk(of juist niet) herkent iemand zich hierin.
pi_136982288
ik denk dat je meer iemand bent voor een open relatie :P
pi_136982449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:01 schreef erikkll het volgende:
ik denk dat je meer iemand bent voor een open relatie :P
Dit...

Erodome zal je zo wel alles uitleggen, kwestie van tijd voor ze zich meld :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136982524
Voor open relaties sta ik niet open. Voor mij is het in het begin heel heftig en heb ik al gevoelens voor een persoon. Of vind ik een persoon gewoon heel leuk. Na een tijdje wordt dat minder en sta ik weer open voor andere mannen.

Daardoor ben ik niet gaan denken dat open relaties een optie is, maar misschien als de verliefdheid zo kort is, misschien wel kortstondige relaties. En dus geen open relaties.

Ik weet niet hoe het zit en wat de precieze cijfers zijn. Maar de meeste stelletjes zijn volgens mij over 30 jaar ook niet meer zo gelukkig met elkaar als ze het nu zijn. Misschien is liefde wel voor even en niet voor je hele leven.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:21:45 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136982893
Weet je ex vriend dat je vreemd gegaan bent? Waarom laat je dat volgende niet gewoon uit je hoofd? Is dat een plan? Ik vind dat zo sneu als mensen dat doen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:23:24 #6
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_136982969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:09 schreef sarahnogwat het volgende:
Voor open relaties sta ik niet open. Voor mij is het in het begin heel heftig en heb ik al gevoelens voor een persoon. Of vind ik een persoon gewoon heel leuk. Na een tijdje wordt dat minder en sta ik weer open voor andere mannen.

Daardoor ben ik niet gaan denken dat open relaties een optie is, maar misschien als de verliefdheid zo kort is, misschien wel kortstondige relaties. En dus geen open relaties.

Ik weet niet hoe het zit en wat de precieze cijfers zijn. Maar de meeste stelletjes zijn volgens mij over 30 jaar ook niet meer zo gelukkig met elkaar als ze het nu zijn. Misschien is liefde wel voor even en niet voor je hele leven.
Tja de echte verliefdheid duurt niet heel lang. Het wordt op den duur houden van en blijkbaar zoek jij alleen naar het echte verliefdheidsgevoel?
pi_136982994
quote:

Wat wil je zelf het liefst?

Je kan best bindingsangst hebben en gewoon lekker vlinderen. Als je je daar goed bij voelt, vooral doorgaan.

Maar als je diep van binnen eigenlijk een vertrouwd iemand naast je zijde wil hebben maar moeite hebt met je te binden, kan je eens een psycholoog bezoeken om daaraan te werken. Misschien zitten er diepere oorzaken ervoor...

Ik ben zelf wel gebonden, maar ik herken je verhaal wel. Bij mij is de oorzaak duidelijk terug te voeren op vroege jeugd (adoptie) die een raar soort bindingsangst geeft...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_136983104
quote:
Na een tijdje wordt dat minder en sta ik weer open voor andere mannen.
_O-.

Laat me, ik ben melig. :').
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:39:00 #9
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_136983563
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 18:23 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Tja de echte verliefdheid duurt niet heel lang. Het wordt op den duur houden van en blijkbaar zoek jij alleen naar het echte verliefdheidsgevoel?
Dit inderdaad.
Het leven is geen roman en geen gtst.
het gras is echt niet groener aan de overkant

Misschien heb jij een zeer geromantiseerd idee van een relatie?

Wat versta jij onder een goede relatie? Wat moet er aanwezig zijn? Wat zijn do's en don'ts in een relatie bij jou?

Echt verliefd blijf je niet altijd. Wetenschappelijk bewezen is verliefdheid na een jaar "over" en ga je houden van. chemisch bekeken.

Hier is niks mis mee. Dit ervaart iedereen.
je kan spannende dingen in je leven ondernemen, er op uit trekken.
Maar uiteindelijk is het toch "maar" hij waar je bij terug komt. :9
En als je van hem houdt is dat goed

Toen jij bent vreemdgegaan, was dat een verliefd op? een ontvluchting?

Wat was voor jouw idee de reden dat je dat hebt gedaan? daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.
;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  vrijdag 21 februari 2014 @ 18:40:57 #10
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_136983617
-quote in plaats van edit- o|O
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')