Dat. Al is het maar voor een second opinion.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ga naar een echt goede opticien. Niet zo'n keten als Pearl.
Dat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ga naar een echt goede opticien. Niet zo'n keten als Pearl.
Als je gewone ogen hebt met iets verminderd zicht is dat inderdaad geen probleem. TS geeft zelf al aan dat ze een cilinderafwijking heeft. Dit maakt dat je iets moeilijkere ogen hebt om goed te kunnen corrigeren.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:14 schreef Twiitch het volgende:
Ligt maar net aan de persoon.
Ik draag al 5 jaar lenzen van HA, nergens last van.
Dit is dag 3 dat ik die dingen draag....quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:20 schreef Janneke1 het volgende:
Ik kwam ook niet echt voor lenzen daaro... meer voor een reservebril, had een bon van iemand gekregen.
Maar daar kwam de optie lenzen ter sprake.. heb jaren harde lenzen gehad.. En destijds ook zachte lenzen geprobeerd. Nu hebben ze me aangeboden om de nieuwe soort uit te proberen. Meer zuurstofdoorlatend;) destijds gestopt doordat ik te droge ogen had door de zachte lenzen.
Op zich ook geen last van droge ogen maar gewoon niet scherp zien met links..
In beide ogen een cillinderafwijking idd..
Zit te denken om een andere opticien te bellen en vragen naar hun mening/advies.... Of denken jullie dat het toch gaat wennen zoals Pearl zegt?
Jah zou kunne idd...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:39 schreef Dinus het volgende:
Als de lens wanneer je een duwtje geeft eventjes goed zit, zou ik denken dat het gewichtje op de verkeerde plek zit?
Niet met droge handen inzetten, gewoon je vingers nat latenquote:Op zondag 23 februari 2014 11:37 schreef Janneke1 het volgende:
Gisteren na 9 uur dragen de lenzen uit... Viel me op dat ze rood waren... vanochtend weer wit. gelukkig. Nog wel gevoelige ogen.
Ik was mn handen... droog af aan een theedoek en zet dan mn lenzen in.
Kijk of er pluisjes/haartjes op zitten. Alleen heb ik steeds last van kleine haartjes op mn lens!
Spoel ze af met de lenzenvloeistof en maar 9 van de 10 keer zijn ze niet schoon. rechts wel. links niet. Grrr
Zonet maar weer uitgedaan een gereinigd en tegen het licht in gekeken of ze echt schoon waren..
mn linkeroog is gewoon geïrriteerd... Voelt al wel iets beter nu.
Iemand nog tips om ze "haarloos" in te zetten?????????
zit altijd wel ergens een haartje/pluisje merk ik...
Idd,,,ik heb mn bril nu maar even opgedaanquote:Op zondag 23 februari 2014 14:20 schreef SunshineEva het volgende:
Heb je geen draag advies gekregen? Dag 1, 1 uur in. Dag 2, 2 uur in, enz.
Om ze haarloos in te zetten was ik m'n handen, niet afdrogen. Lens uit bakje halen, eventueel afspoelen met lenzenvloeistof en daarna inzetten. Voelt het dan niet goed, direct prikken, irriteren enz. Eruit halen, weer afspoelen met vloeistof en opnieuw proberen.
Wat ik wel eens doe als ik bijvoorbeeld een geïrriteerd oog heb of oogontsteking, lenzen uit en bril op. Lenzen pas weer in als het helemaal over is. En dan probeer ik de eerste dagen niet direct mijn lenzen de hele dag in te houden , maar bijvoorbeeld 's avonds ze wat eerder uit te doen.
Misschien heb je hier iets aan, en hopelijk gaan je klachten snel over.
Gewoon goed nat inzetten werkt bij mij het beste. Ik dip mn middelvinger (waar ik de lens opleg) altijd eerst nog in mn lenzenbakje om deze nat te maken. Daarna leg ik de lens er pas opquote:Op zondag 23 februari 2014 15:21 schreef Janneke1 het volgende:
[..]
Idd,,,ik heb mn bril nu maar even opgedaan
Ik heb idd draagadvies meegekregen, vandaag mocht ik 9 uur.. maar heb de helft niet eens gehaald. Door irritatie......rechts is overigens prima. Problemen steeds met linkeroog.
Morgen maar proberen met natte handen idd...:)
Zijn mn ogen niet geschikt voor.... helaasquote:Op zondag 23 februari 2014 15:50 schreef za18za18 het volgende:
Daglenzen i.p.v maandlezen wilt ook weleens helpen
Volgens die man van de Pearl ivm sterkte.. ik geloof mn sterkte qua bril is 4.75 en 4.50quote:Op maandag 24 februari 2014 13:47 schreef The6thgate het volgende:
Niet geschikt...want? Door de cilinder? Klinkt alsof die gewoon te hoog is, daardoor wellicht lastig met zachte lenzen te corrigeren en dan zouden harde lenzen scherper kijken. Mocht dat het geval zijn he....lastig helpen via een forumWat is je sterkte?
Er zijn wel daglenzen voor mensen met cylinder. Misschien dat pearle ze niet heeft, maar mijn vorige opticien in Groningen had ze wel. Ideaal voor als je gaat zwemmen of zo.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:54 schreef Janneke1 het volgende:
[..]
Zijn mn ogen niet geschikt voor.... helaas
Ik zit nog in de proefperiode met lenzen uitproberen. Ik kan morgen altijd even vragen aan de andere opticien hoe en wat betreft daglenzen.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:58 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Er zijn wel daglenzen voor mensen met cylinder. Misschien dat pearle ze niet heeft, maar mijn vorige opticien in Groningen had ze wel. Ideaal voor als je gaat zwemmen of zo.
Als je ogen geïrrteerd zijn, je ogen gewoon even rust gunnen en een dagje geen lenzen in.
Als je problemen blijft hebben, misschien eens vragen om een tweede meting, of eens laten meten door een andere opticien, of misschien een ander merk lenzen?
Vloeistof kan idd ook een oorzaak van irritatie zijn.
Al bij al zou ik eens eerst naar je huidige opticien gaan met je klachten en eens kijken wat zij te vertellen hebben. Daarna kun je nog altijd naar een andere opticien gaan voor een second opinion.
IK ben benieuwd wat opticien 2 gaat zeggen.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:28 schreef Janneke1 het volgende:
[..]
Ik zit nog in de proefperiode met lenzen uitproberen. Ik kan morgen altijd even vragen aan de andere opticien hoe en wat betreft daglenzen.
Ik heb mn bril al een dag op voordat ik het weer probeer met mn lenzen. Maar blijft irriteren. vloeistof is prima... andere oog is super namelijk.
Wacht morgen de reactie van de opticien nr 2 even af
Lens was goed... ben al 2 keer terug geweest ivm irritatie en zichtproblemen..quote:Op maandag 24 februari 2014 21:39 schreef -mandy- het volgende:
[..]
IK ben benieuwd wat opticien 2 gaat zeggen.
MIsschien een scheur in je lens? Dat gebeurt ook wel eens.
Te droge ogen lees ik ook nu, heeeel herkenbaar!!! Ik heb een al best een aantal soorten lenzen gehad en uitgeprobeerd. Nu heb ik al een aantal jaar lenzen op basis van silicone, en die bevallen goed.
Ik heb nu voor de eerste keer lenzen weg bij pearle. Die bevallen goed, maar ik had mijn vorige doosje lenzen ook meegenomen en ze hebben daar uit hun assortiment het merk bijgenomen die daar het beste bij passen.
Waarom zijn daglenzen ideaal voor als je gaat zwemmen?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:58 schreef -mandy- het volgende:
Er zijn wel daglenzen voor mensen met cylinder. Misschien dat pearle ze niet heeft, maar mijn vorige opticien in Groningen had ze wel. Ideaal voor als je gaat zwemmen of zo.
Als je last hebt van droge ogen is het idd even zoeken naar een merk van lenzen dat voor jouw werkt idd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:57 schreef Janneke1 het volgende:
Nou net bij opticien nr 2 geweest.
Volgens hem zou ik qua ogen meer last moeten hebben van rechts dan van links.. maar dat is dus niet zo.. ghe ghe.
Hij heeft alles doorgemeten en ook foto's gemaakt.
Bestelt nu een ander soort lens voor me en als die binnen is dan terplekke inzetten een 10 min later kijken hoe het zicht is en hoe de lens zich vormt op mn ogen.
Dus heb nu de bril maar braaf weer op. Dat andere stel lenzen is het niet voor me. Niet voor links in ieder geval....
Ik heb de sterkte niet onthouden van Pearl... Nu alles opnieuw gemetenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:51 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Als je last hebt van droge ogen is het idd even zoeken naar een merk van lenzen dat voor jouw werkt idd.
Kwamen de oogmetingen wel overeen van beide opticiens?
Als je in Groningen of omgeving woont kan ik je een hele goede opticien aanraden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |