abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136938853
Ik ben bezig een nieuwe gasslang aan te sluiten, inclusief het kraantje. Ik gebruik pfte-tape dat moet vijf keer rond, heel strak. Maar nu gaat hij maar halverwege, verder krijg ik hem niet. Moet ik toch met de waterpomptang proberen hem nog vaster te krijgen, of moet er minder tape om?
En bij de kookplaat zit er nog een beetje oude tape dat ik er niet af krijg, kan ik dat laten zitten?

[ Bericht 15% gewijzigd door Loekie1 op 20-02-2014 19:08:17 ]
pi_136940382
Om het kraantje in de muurplaat is PTFE tape prima, en zo veel keer erom als dat het past. Ik heb ook wel eens koppelingen waar het 8 keer omheen moet maar soms is 2 al erg strak.

Minder tape zou ik dus zeggen.

Waterpomptang is niet echt juist gereedschap. Daar kan je niet echt goed kracht mee zetten. Moersleutel is beter.

Bij de kookplaat hoort normaliter geen tape te zitten, daar het als het goed is afdicht met een rubberring.

Oude tape verwijder ik altijd met een staalborstel.
Laat die handjes wapperen!
pi_136945013
Ik heb maar met veel kracht gedraaid, komt niet helemaal tot het eind maar wel ver. Is dat oké of moet je dan echt opnieuw beginnen met minder tape? Bij de kookplaat moest een nieuwe moer omdat anders de nieuwe gasslang niet pastte. Er zat een 30-jaar oude gasslang op, ook het kraantje moest daarom vernieuwd worden.
Groter moersleutel was inderdaad handig geweest, ik had er een maar die was te klein.
pi_136946866
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb maar met veel kracht gedraaid, komt niet helemaal tot het eind maar wel ver. Is dat oké of moet je dan echt opnieuw beginnen met minder tape? Bij de kookplaat moest een nieuwe moer omdat anders de nieuwe gasslang niet pastte. Er zat een 30-jaar oude gasslang op, ook het kraantje moest daarom vernieuwd worden.
Groter moersleutel was inderdaad handig geweest, ik had er een maar die was te klein.
Waar slinger jij de tape omheen dan? Post eens een foto?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136947016
Tape alleen om de verbindingen met schroefdraad, dus niet waar een rubbertje zit. Ik heb getaped tussen het kraantje en de leiding - dus niet tussen het kraantje en de gasslang - en tussen de leiding van het kooktoestel en de moer, weer niet tussen de moer en de gasslang want daar zit een rubbertje. Dat zat anders bij de oude gasslang.
Ik denk dat het wel goed zit zo, het lekt in elk geval niet. Aan de ene kant zit 3 mm wit en aan de andere kant 2 mm wit wat je ziet van de tape en waar ik niet verder kwam.
pi_136949507
De gemiddelde gaskraan zit niet veel verder dan dit in de muurplaat hoor:

Het streven is natuurlijk wel naar 3/4 erin ofzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_136949587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 22:05 schreef Gieliovd het volgende:
De gemiddelde gaskraan zit niet veel verder dan dit in de muurplaat hoor:

[ afbeelding ]

Het streven is natuurlijk wel naar 3/4 erin ofzo.
Prima dit.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')