abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136878353
Ik heb een probleem met mijn CV ketel waar de monteurs vooralsnog niet uitkomen! Misschien willen jullie meedenken?

Ik zit op 3 hoog van de 4 in een flat. Mijn CV ketel sloeg de laatste tijd steeds eerder af, waardoor het water steeds lauwer werd. Totdat ie er vorige week helemaal mee ophield.
De monteurs kwamen erachter dat er veel rotzooi in de rookgasafvoerpijp zat en hebben dat schoongemaakt en zelfs een stuk vervangen (alle horizontale delen en de bochten). De pijp die omhoog loopt kan niet worden vervangen omdat die door het huis van de buren loopt naar het dak toe. Maar daar kan ook geen rotzooi in blijven liggen.
Nu werkt de CV wel weer, maar hij brandt nog steeds niet goed, de vlammen zijn wat gelig en als er wordt geschakeld tussen verwarming en warm water dat bonkt en schud de ketel (soms lijkt het alsof ie van de muur komt).
Volgens de monteur komt dat doordat ie op dat moment te weinig luchtdruk heeft. Na een paar minuten wachten brandt ie wel netjes zonder bonken.

Vandaag is er iemand van de VVE samen met een (andere) installateur het dak op geweest en heeft mijn af- en aanvoerpijpen gecontroleerd. Volgens hen zit er nog steeds rotzooi in mijn afvoer in de horizontale delen. Dit lijkt me echter heel sterk want die zijn net vervangen. Ik heb het gevoel dat ze bij 1 van de buren aan het kijken waren.

Nu kan ik natuurlijk weer mijn installateur laten komen om het kanaal nogmaals te controleren en schoon te maken (met alle kosten van dien), maar ik vraag me af of dit zin heeft.

Mijn vraag: zit het probleem wel echt in lucht-afvoer of kan het ook wat anders zijn?
  woensdag 19 februari 2014 @ 03:30:27 #2
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136880929
Hang voor de zekerheid een CO meter op..
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_136884734
Iets zegt mij dat de comfortklep niet soepel loopt en/of de ventilator niet goed werkt. Laat het toestel hierop controleren, alsmede op de branderdruk.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137020195
Misschien eens een andere installateur laten kijken!

Filter in de aanvoeraansluiting kan verstopt raken, hierdoor is er minder water transport door de warmtewisselaar wat de lagere warm water temperatuur en het bonken zou verklaren.
Toestel gaat namelijk eerder terug moduleren.

Isolatieplaat in deksel warmtewisselaar begint los te komen of is al deels gezakt.

Is de comfortklep in de rookgasafvoer ook gecontroleerd of deze nog goed werkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')