abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136872929
Heeft één van jullie Fokkers hier ervaring mee?

Ik en een maat willen extreem last minute wintersporten. Alleen alle hotels zijn volgeboekt en we zijn pauper.

Hebben jullie wel eens in de winter gekampeerd? Kunnen we gewoon random ergens een tentje opzetten? En is dat te overleven qua kou of vries je dan dood? We hebben gewoon een zomertent.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136872988
Met een zomertentje midden in de sneeuw ga je dat kamperen niet leuk vinden. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136872990
Tent maakt niet veel uit. Je moet kijken of je slaapzak wel genoeg isolatie en warmte biedt.
pi_136873103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Tent maakt niet veel uit. Je moet kijken of je slaapzak wel genoeg isolatie en warmte biedt.
Niet alleen je slaapzak, ik zou ook een ondergrondje nemen die je warmte gaat vasthouden anders is die optrekkende kou ook niet lekker. ;)
Optimist tot in de kist
pi_136873150
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Niet alleen je slaapzak, ik zou ook een ondergrondje nemen die je warmte gaat vasthouden anders is die optrekkende kou ook niet lekker. ;)
Dat ook natuurlijk, maar is meestal met een goede mat op te lossen
pi_136873211
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat ook natuurlijk, maar is meestal met een goede mat op te lossen
TS is pauper hè dus geen geld dus ik vrees het ergste. :X :')
Optimist tot in de kist
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 22:27:59 #7
45833 crew  Fogel
pi_136873573
Hak een boom om en stook in de tent om warm te blijven ^O^

Waar ga je eigenlijk wintersporten? Misschien relevant qua kampeerregels.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_136873750
Kan je niet bij die maat van je die les gaat geven in Oostenrijk blijven slapen

Anyway, Oostenrijk en Zwitserland mag maar 1 nacht, Duitsland niet, Frankrijk is ook wel het eea mogelijk qua wildkamperen (denk niet dat er veel campings open zijn) http://hikingadvisor.word(...)geving-wildkamperen/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_136873832
Heh, als je het pauper doet ga je kapotvriezen.. of in ieder geval ga je het heel koud krijgen.

Maargoed. Het klinkt alsof je geen idee hebt wat je gaat doen.. En als je nu nog helemaal geen geschikte spullen hebt kun je beter een goedkoop chalet huren buiten de schoolvakanties om (moet kunnen), dat is stukken goedkoper.

Ik he wel winterkampeerervaring (oa in Lapland in de winter en de alpen). Je moet goede spullen hebben, anders is het heel oncomfortabel of zelfs gevaarlijk. En als je zelf niet kunt bedenken wat nodig is... dan kun je het beter niet doen. Een chalet huren in een wat rustiger gebied buiten de echte vakanties is goedkoper dan alle spullen aanschaffen.
Whatever...
pi_136873975
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:30 schreef Thetallguy het volgende:

Anyway, Oostenrijk en Zwitserland mag maar 1 nacht, Duitsland niet, Frankrijk is ook wel het eea mogelijk qua wildkamperen (denk niet dat er veel campings open zijn) http://hikingadvisor.word(...)geving-wildkamperen/
Als je iets weet van lawines moet je zeker niet gaan wildkamperen in een skigebied.
Whatever...
pi_136874048
quote:

Die lijst klopt ook niet echt. Vaker wild gekampeerd in Duitsland, waar het gewoon werd gedoogd. Vorig jaar in de Eiffel nog gedaan.
pi_136874230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Volgens mij is het in een fatsoenlijke slaapzak, met een paar van die matjes als ondergrond, best warm. Gewoon zo'n mummie ding. Desnoods met skipak aan.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136874288
quote:

Haha nee. Er hangen camera's in die woning.

Ik ga naar Oostenrijk. Maar kunnen we niet gewoon elke dag ergens anders gaan staan?
pi_136874329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:31 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, als je het pauper doet ga je kapotvriezen.. of in ieder geval ga je het heel koud krijgen.

Maargoed. Het klinkt alsof je geen idee hebt wat je gaat doen.. En als je nu nog helemaal geen geschikte spullen hebt kun je beter een goedkoop chalet huren buiten de schoolvakanties om (moet kunnen), dat is stukken goedkoper.

Ik he wel winterkampeerervaring (oa in Lapland in de winter en de alpen). Je moet goede spullen hebben, anders is het heel oncomfortabel of zelfs gevaarlijk. En als je zelf niet kunt bedenken wat nodig is... dan kun je het beter niet doen. Een chalet huren in een wat rustiger gebied buiten de echte vakanties is goedkoper dan alle spullen aanschaffen.
Hoe kan die kou gevaarlijk zijn? Het wordt snachts -10 zodra we er zitten. Dat valt toch best mee?
pi_136874481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:37 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Hoe kan die kou gevaarlijk zijn? Het wordt snachts -10 zodra we er zitten. Dat valt toch best mee?
Kijk eens voor de gein welke limiet je slaapzak nu heeft. Ik durf te wedden dat ie ver boven 0 zit.
pi_136874627
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Kijk eens voor de gein welke limiet je slaapzak nu heeft. Ik durf te wedden dat ie ver boven 0 zit.
We hebben nu geen slaapzak :')

Ik hou zowiezo niet van kamperen. Ik hou van mijn luxe wintersport hotel. Met zwembad, sauna, bubbelbad op de kamer, etc.

Helaas zijn we nu pauper. We waren van plan met ¤500 p.p. te vertrekken. Maar dat is nu ¤500 voor twee man geworden, omdat die andere gozer blut is. Met een auto die 1 op 13 rijdt. :')
pi_136874683
quote:

[..]

Als je niet meer kunt opwarmen en je bent nat van zweet of katoenen kleding dan onderkoel je. Ook kun je bevroren tenen, vingers, oren of neus oplopen.

Zal niet heel snel gebeuren, maar kans is reeel. Zeker als je echt niet weet wat je doet.
Whatever...
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 22:43:19 #18
45833 crew  Fogel
pi_136874702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:42 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik hou zowiezo niet van kamperen. Ik hou van mijn luxe wintersport hotel. Met zwembad, sauna, bubbelbad op de kamer, etc.

Helaas zijn we nu pauper. We waren van plan met ¤500 p.p. te vertrekken. Maar dat is nu ¤500 voor twee man geworden, omdat die andere gozer blut is. Met een auto die 1 op 13 rijdt. :')
Zou je eigenlijk niet naar Nieuw-Zeeland gaan nu?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_136874814
quote:

[..]

Niet als je stilligt/zit, dan is -10 heel erg koud. :')
Optimist tot in de kist
pi_136874850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je niet meer kunt opwarmen en je bent nat van zweet of katoenen kleding dan onderkoel je. Ook kun je bevroren tenen, vingers, oren of neus oplopen.

Zal niet heel snel gebeuren, maar kans is reeel. Zeker als je echt niet weet wat je doet.
Haha we hebben helemaal geen idee wat we aan het doen zullen zijn. We hebben allebei nog nooit in ons leven gekampeerd. Kamperen is :r

Aan de andere kant, de alcohol zal het tent opzetten vermakelijker maken. Alhoewel ik niet weet hoe goed dat is voor de kwaliteit van de constructie. Of trouwens het behoud van lichaamswarmte. :D

Maar ik wil niet dat er lichaamsdelen afvriezen. :(
pi_136874860
Stationair doet de auto 2l per uur. Kun je lekker warm slapen hoor.
.
pi_136874868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:42 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel sterkte. Een slaapzak voor deze omstandigheden kost makkelijk ¤ 400,-
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 22:46:00 #23
45833 crew  Fogel
pi_136874888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:45 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Haha we hebben helemaal geen idee wat we aan het doen zullen zijn. We hebben allebei nog nooit in ons leven gekampeerd. Kamperen is :r

Aan de andere kant, de alcohol zal het tent opzetten vermakelijker maken. Alhoewel ik niet weet hoe goed dat is voor de kwaliteit van de constructie. Of trouwens het behoud van lichaamswarmte. :D

Maar ik wil niet dat er lichaamsdelen afvriezen. :(
Naakt tegen elkaar in een slaapzak gaan liggen ^O^
pi_136874904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zou je eigenlijk niet naar Nieuw-Zeeland gaan nu?
Dat is 4 maart. Alhoewel dit waarschijnlijk een groter "avontuur" gaat worden dan Nieuw Zeeland. :')

Er is ook geen twijfel of we gaan. Meer hoe.
pi_136874937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Niet als je stilligt/zit, dan is -10 heel erg koud. :')
Tequila lost alles op *O*

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')