Ik kan me zelfs voorstellen dat de (verkoop)waarde van het huis naar beneden gaat met pannen in plaats van riet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:00 schreef mvdejong het volgende:
Je kan in ieder geval van je investering in de verbouwing weer de besparing op verzekerings-kosten aftrekken. Een brandverzekering voor een huis met een rieten dak is spectaculair duur.
Zoek wel vooraf uit of je een dermate ingrijpende verbouwing mag doen in de betreffende gemeente, soms worden rieten daken als een onderdeel van het dorpsgezicht gezien.
Zeker, voor sommigen is een rieten dak een heel sexy iets.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kan me zelfs voorstellen dat de (verkoop)waarde van het huis naar beneden gaat met pannen in plaats van riet.
Dit wilde ik ook zeggen ja. Waarschijnlijk zal je dakconstructie aangepast moeten worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:09 schreef RoofingBurner het volgende:
Dakconstructie bij een rieten dak is volledig anders dan bij pannen. Rietenkap is traditioneel een open sporenkap en voor een pannenkap heb je gordingen nodig met daarop dakhout. Ook moet de kap veel zwaarder zijn uitgevoerd i.v.m. het gewicht van de dakpannen. Natuurlijk kan het, maar houdt rekening met bouwkundige aanpassingen.
Dat ligt ook maar net aan de staat van het dak natuurlijk, en een rieten dak kan voor menig koper een afknapper zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kan me zelfs voorstellen dat de (verkoop)waarde van het huis naar beneden gaat met pannen in plaats van riet.
Hoe kan een rieten dak voor een koper een afknapper zijn? óf je wil een huis met rieten dak, óf niet lijkt mequote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ligt ook maar net aan de staat van het dak natuurlijk, en een rieten dak kan voor menig koper een afknapper zijn.
Nee, als je het zo bekijkt...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hoe kan een rieten dak voor een koper een afknapper zijn? óf je wil een huis met rieten dak, óf niet lijkt me
Hoe stel je je dat voor? Dat je bij een bezichtiging komt en ineens blijkt er riet op het dak te liggen?
Daar slaan ze de plank aardig mis met het riet... Maar er zijn zeer zeker prachtige panden met riet, waar het dak ook vormen heeft die met pannen nooit tot hun recht zouden komen. Hier in Het Gooi staan er genoeg voorbeelden van panden die zwaar verneukt worden als je er pannen op gaat leggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:35 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)ldFcZw3QLUh2jNbQ!2e0
![]()
![]()
Dat ligt er maar net aan wat je eisen zijn en wat je precies zoekt/wiltquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:24 schreef hottentot het volgende:
Als je geen riet wilt dan koop je toch ook geen huis met rieten dak lijkt mij. Zonde van het geld.
Het is een kopersmarkt, dus lijkt mij dat je gemakkelijk iets beters voor je geld vind TS.
Tja, dan is het gewoon erg zonde van het geld.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat je eisen zijn en wat je precies zoekt/wilt.
Want voor elk huis op de markt bestaat er een gelijkwaardig equivalent?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, dan is het gewoon erg zonde van het geld.
Als je dat geld in een ander huis stopt wat verder ook naar wens is dan kun je daar leuke dingen mee doen.
Een badkamer opknappen is mijn inziens niet te vergelijken met het vervangen van een goed dak.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Want voor elk huis op de markt bestaat er een gelijkwaardig equivalent?
Met dezelfde redenering zou je ook de badkamer niet mogen opknappen, had je maar niet een huis met jaren '60-groene tegeltjes-badkamer moeten kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |