abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136831934
Afgelopen mei heeft mijn oudste dochter van haar vader voor haar verjaardag een hamstertje gekregen, toen nog een paar weken oud.
Het beestje was vrolijk, lief, oogde heel gezond, at goed, dronk goed en was goed actief.

Vanochtend nog kooi verschoond en eten gegeven, toen oogde ze ook nog gezond en is ook gaan eten en natuurlijk moest alles weer op een andere plek dus is daar even mee bezig geweest.
Het viel me ineens op dat ik haar vanavond nog niet had gezien omdat ze 's avonds altijd heel actief is dus ik ging kijken en ja hoor, ligt ze dood in haar holletje, gewoon in slaaphouding.

Wat kan nu de oorzaak zijn dat een gezond ogend hamstertje ineens dood in haar kooi ligt?

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_136832370
Hallo!

Ik heb zelf al ruim 17 jaar hamsters (ik kreeg mijn eerste toen ik drie was en altijd hamsters gehad sindsdien). Heeft de vader het beestje bij de dierenwinkel gehaald, of bij een fokker?

Hamsters zijn prooidiertjes en als ze pijn hebben laten ze dat niet snel merken. Het kan dus zijn dat ze misschien een ontsteking of iets heeft gehad, wat jullie niet hebben gemerkt. Bij een jong diertje is het altijd maar gissen.

Een diertje van een dierenwinkel komt meestal bij een broodfokker vandaan, iemand die niet op de foklijnen let en fokt voor het geld. Hierdoor kunnen erfelijke ziektes, inteelt enz. ook meespelen. Als het diertje wel bij een fokker vandaan komt, is het een goed idee om de fokker op te bellen, te vertellen wat je hier hebt geschreven en vragen of hij/zij het herkent.

Heel veel sterkte voor je dochter. Het is nooit leuk om een huisdiertje te verliezen, hoe klein het beestje ook is.
pi_136832603
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:04 schreef Saruna het volgende:
Hallo!

Ik heb zelf al ruim 17 jaar hamsters (ik kreeg mijn eerste toen ik drie was en altijd hamsters gehad sindsdien). Heeft de vader het beestje bij de dierenwinkel gehaald, of bij een fokker?

Hamsters zijn prooidiertjes en als ze pijn hebben laten ze dat niet snel merken. Het kan dus zijn dat ze misschien een ontsteking of iets heeft gehad, wat jullie niet hebben gemerkt. Bij een jong diertje is het altijd maar gissen.

Een diertje van een dierenwinkel komt meestal bij een broodfokker vandaan, iemand die niet op de foklijnen let en fokt voor het geld. Hierdoor kunnen erfelijke ziektes, inteelt enz. ook meespelen. Als het diertje wel bij een fokker vandaan komt, is het een goed idee om de fokker op te bellen, te vertellen wat je hier hebt geschreven en vragen of hij/zij het herkent.

Heel veel sterkte voor je dochter. Het is nooit leuk om een huisdiertje te verliezen, hoe klein het beestje ook is.
Dank je voor je reactie, ze komt uit de dierenwinkel, ik ben daar zelf niet voor maar zoals ik al schreef, ze heeft hem van haar vader gekregen voor haar verjaardag en we zijn gescheiden, dus kon slechts zeggen dat ze hem niet mocht hebben. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_136832797
Maar die dingen worden toch ook niet oud? Misschien was die al wat ouder toen je ex hem kocht en is die gewoon door ouderdom overleden?
pi_136832851
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:16 schreef Peepernoot het volgende:
Maar die dingen worden toch ook niet oud? Misschien was die al wat ouder toen je ex hem kocht en is die gewoon door ouderdom overleden?
Je kon zien dat ze nog jong was, nog klein enzo.
Ze kunnen 2 tot 3 jaar oud worden geloof ik. Deze heeft 1 jaar nog niet eens gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')