abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136812141
Hallo,
ik heb sinds 3 weken 2 Chinchilla's. Alleen sinds een paar dagen valt het me op dat 1 Chinchilla steeds in een hoekje zit en nauwelijks beweegt (overdag) nu weet ik dat Chinchilla's in de avond actief zijn maar de andere beweegt veel meer . Als ik ze in de avond uit het hok haal om door de kamer te mogen rennen zit die ene steeds in een hoekje en beweegt niet veel. De enigste verandering die heeft plaats gevonden is dat ik van zand ben verwisseld en ik geef ze nu ongeveer een week rozijnen.

Help me aub
pi_136815385
Dierenarts bezoeken als je het gedrag niet vertrouwt. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136823123
Elke dag goed op de keuteltjes letten. Zijn ze nog even groot en even droog of vochtig.
Eten ze goed en drinken ze genoeg.

Elke chin heeft een eigen karakter en dat kan per beestje echt enorm verschillen.
De een is linkspotig, de ander rechts.
Verschillende smaak in eten.
Echte avonturiers en ook voorzichtige "ik ga hier even zitten en kijk de kat uit de boom"
Gelatto van mij heeft 18 de kat uit de boom proberen te kijken _O-
Sinds kort heb ik oa Bijoux aka Heino (wit haar, rode ogen, kan niet zingen) erbij. Ook deze chin is tot nu toe een "ik bekijk het wel van onder de kast" typje.

Het hoeft dus niet vreemd te zijn als ze een stiller hoekje uit kiest.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_136825698
oke bedankt voor je hulp ben erg opgelucht
pi_136828059
quote:
Elke dag goed op de keuteltjes letten. Zijn ze nog even groot en even droog of vochtig.
Eten ze goed en drinken ze genoeg.

Elke chin heeft een eigen karakter en dat kan per beestje echt enorm verschillen.
De een is linkspotig, de ander rechts.
Verschillende smaak in eten.
Echte avonturiers en ook voorzichtige "ik ga hier even zitten en kijk de kat uit de boom"
Gelatto van mij heeft 18 de kat uit de boom proberen te kijken _O-
Sinds kort heb ik oa Bijoux aka Heino (wit haar, rode ogen, kan niet zingen) erbij. Ook deze chin is tot nu toe een "ik bekijk het wel van onder de kast" typje.

Het hoeft dus niet vreemd te zijn als ze een stiller hoekje uit kiest.
hallo,
de poep van mijn chinchilla is zacht geworden ik geef hem aardig veel lekkernijen moet ik hiermee stoppen (dat was ik al van plan)
pi_136830471
Niet te veel geven.
Probeer eens een gedroogde kikkererwt, vinden ze erg lekker en is goed voor hun tanden. (Gedroogde spliterwt kan ook)
Een stukje droge (ongekookte) pasta vinden ze ook lekker.

Chins kunnen heel goed bedelen, maar te veel extra dingen is helaas niet goed voor ze. Je kunt hun hooi veel interessanter maken door het te mengen met kruiden.
In de winkel kun je zakjes met gedroogde brandnetel, paardebloem, distel en dat soort dingen vinden.
Die van mij hebben een apparte "Saladebar" 8-) met en mix van dt gedroogde groen, vinden ze heerlijk en is gezond voor ze.

Dit bv. Te krijgen oa bij Zooplus.
pi_136831227
quote:
Niet te veel geven.
Probeer eens een gedroogde kikkererwt, vinden ze erg lekker en is goed voor hun tanden. (Gedroogde spliterwt kan ook)
Een stukje droge (ongekookte) pasta vinden ze ook lekker.

Chins kunnen heel goed bedelen, maar te veel extra dingen is helaas niet goed voor ze. Je kunt hun hooi veel interessanter maken door het te mengen met kruiden.
In de winkel kun je zakjes met gedroogde brandnetel, paardebloem, distel en dat soort dingen vinden.
Die van mij hebben een apparte "Saladebar" 8-) met en mix van dt gedroogde groen, vinden ze heerlijk en is gezond voor ze.
dankje wel voor de tip
pi_136832949
Graag gedaan. Mocht je nog meer vragen hebben. Gewoon stellen. Er zitten een aantal chinchillabaasjes op Fok en die helpen je graag. (Na 15 jaar heb ik ook nog altijd vragen hoor ;) ).
Het eerste jaar heb ik het hele forum van chinchillavilla.nl (helaas verdwenen) gek gemaakt. Alles opzoeken, 10X navragen. Als de dood dat ik iets verkeerd zou doen. Mensen die elkaar tegenspreken. De discussie wel of geen vers. En ga zo maar door _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')